پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

 مشاغل خانگی بستر ساز تحول در کسب و کار و درآمد زایی است

«محمود کریمی بیرانوند» روز سه شنبه در بازدید از نمایشگاه ساماندهی مشاغل خانگی البرز گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از فضای کسب و کار  کشور  دچار رکود شده است؛ براین اساس  برنامه حمایت از مشاغل خانگی حرکتی راهگشا در ایجاد اشتغال پایدار است.

وی تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی از مشاغل خانگی که در بحث اشتغال می تواند هم پایدار باشند و هم در آمد زا قابل توجیه است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دولت سیزدهم در حوزه توسعه و کار آفرینی برنامه های مناسبی را برای ایجاد اشتغال به مرحله اجرا در آورده است و وزارت تعاون در این راستا تلاش وافری را در بحث اشتغال و کار آفرینی در دستور کار قرار داده است.

 کریمی بیرانوند با اشاره به ایجاد تحول در صدور مجوز برای مشاغل خانگی افزود: اکنون مجوزهای مشاغل خانگی در مدت سه روز صادر می شود.

وی گفت: در مجموع ۵۵۰ عنوان شغل خانگی تعریف شده است که مجوز تمامی این مشاغل تنها در مدت سه روز صادر می‌شود. 

وی اظهار داشت: به منظور تسهیل روند اشتغال‌زایی و افزایش تولید، شرایط صدور آنی ۳۵۰ مجوز شغل خانگی در کشور فراهم شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه وزارت کار، مجوز شغل موردنظر را بدون وقفه دریافت کنند.

  وی گفت: در حوزه تامین اعتبار هم در جریان ۱۰ سفر استانی و بازدید ها و نشست های متعدد، در هدایت اعتبار به سمت توسعه مشاغل خانگی حداکثر همکاری را داشته ایم. 

معاون توسعه و کارآفرینی‌وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی درباره نمایشگاه مشاغل خانگی البرز اظهار داشت: در بازدیدهایی که از نمایشگاه های مختلف داشتم، این نمایشگاه منحصر به فرد است، چراکه به طور جدی و مطلوب فعالیت دارند. 

کریمی بیرانوند با اشاره به اینکه چند اتفاق خوب در این نمایشگاه رقم خورده است، تصریح کرد: فعالیت گروهی و اجتماعی در این نمایشگاه پررنگ تر است و در خصوص تعاونی ها در البرز برنامه های خوبی به مرحله اجرا در آمده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی نمایشگاه مشاغل خانگی البرز این است که زنجیره ارزش تولید مشاغل خانگی است و برخی از تعاونی ها از تامین مواد اولیه تا آموزش، مهارت، نظارت و مشاوره همگی در قالب تعاونی ها اتفاق می افتد ، لذا حتماً  از آنان حمایت خواهیم کرد. 

وی با اشاره به فضای نشاط و شادابی در این نمایشگاه افزود: از تمام مسوولان شهرداری، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان و استانداری که در راه اندازی این نمایشگاه دائمی گام برداشتند قدردانی می کنم. 

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی‌وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: امیداست حمایت مسوولان استان البرز از این نمایشگاه تداوم داشته باشد و ما نیز در تقویت این نمایشگاه مشاغل خانگی آماده ایم و اینگونه نمایشگاه ها را در سطح کشور توسعه خواهیم داد. 

وی تاکید کرد: براین اساس ۳۱ تعاونی مشاغل خانگی تامین نیاز یعنی از صفر تا صد در هر استانی تشکیل می شود و تمام آنها را به یک تعاونی کشوری تبدیل می کنیم که بازوی اجرایی ما در وزارت کار باشند. 

وی با اشاره به اینکه وزیر کار نیز اعتقاد دارد که کسی که می تواند مشکل را حل کند خود مردم و کار آفرینان هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …