پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد مهمترین محور است

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی عصر سه شنبه دراجتماع رأی اولی های استان البرز درپارک ایران کوچک در کرج اظهارداشت: رأی اولی ها برای اولین بار در سرنوشت کشور شریک می شوند تا در قدرت و سربلندی آن سهیم باشند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات برای کشور بسیار مهم است که هرفردی باید به آن اهمیت بدهد، خاطرنشان کرد: همه باید رأی بدهیم چون در سزنوشت کشورموثر است پس نباید کوتاهی کرد بلکه باید دقت کرد.

وی بیان داشت: برای قدم گذاشتن در یک مسیر باید انگیزه داشت زیرا انسان با انگیزه می تواند به هدف برسد.

وی با بیان اینکه بین انگیزه و انتخاب رابطه وجود دارد چون زیربنای انتخاب را انگیزه تشکیل می دهد ، اضافه کرد: ما انسان بدون انگیزه نداریم و انسان اعمال خود را بر اساس انگیزه هایش انجام می دهد.

حسینی همدانی تصریح کرد: اکنون موضوع رأی دادن مطرح است و بعضی ها می گویند ما رأی می دهیم و برخی نیز می گویند ما رأی نمی دهیم.

وی رأی دادن را تجلی انتخابات دانست و افزود: انگیزه منفی و مثبت ما نوع رأی ما را مشخص می کند یعنی مشارکت بالا نشان می دهد که انگیزه عمومی در انتخابات بالا بوده و برعکس آن نشان دهنده پایین بودن انگیزه عمومی است.

وی از انگیزه به عنوان موتور محرکه در جامعه یاد کرد و گفت: ما در یک فضا و اتمسفر قرار داریم و سیاست هم مثل هواست که چه دلمان بخواهد و چه دلمان نخواهد ما را احاطه کرده است ، چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم دراین فضا قرارداریم.

امام جمعه کرج یادآورشد: هرکسی که می گوید من سیاسی نیستم و کاری به سیاست ندارم ، درحال سیاست ورزی است که انتخابات هم دراین فضا قرار دارد چون باید فکر کنیم که آیا می توانیم پاسخگوی آن باشیم و به وضعیت آینده کشور پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: تمام دشمنان خارجی و داخلی به اتفاق هم زبان شده اند تا با دلسردی مشارکت مردم را در انتخابات کاهش دهند و سرمایه های اجتماعی را در کشور از بین ببرند.

حسینی همدانی از ترور، تحریم  و جنگ به عنوان ضربه های دشمنان به ایران نام برد و افزود: اما به کوری آنان با ایستادگی و در صحنه بودن مردم نتوانستند به اهدافشان برسند و در جبهه مقاومت در دنیا نیز شاهد شکست دشمنان هستیم.

وی به پیچ تاریخی که رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته مطح کردند پرداخت و افزود: الان به گردنه این پیچ تاریخی رسیده ایم که اگر به خوبی از آن عبور کنیم مسیر هموار می شود و اگر اشتباه کنیم، معلوم نیست شرایط چه زمانی هموار می شود تا به هدف برسیم.

نماینده ولی فقیه دراستان البرزگفت: سال ۸۸ را یادتان باشد که وقتی دشمنان بین حاکمیت و مردم تزلزل ایجاد کردند، تحریم ها زیاد شد و یا آبان ۹۸ زمینه دوقطبی را در جامعه ایجاد کردن و بعد سرداررشید اسلام قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند و سپس فخری زاده دانشمند هسته ای را ترور کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال برهم زدن پیوستگی و وحدت اجتماعی مردم ایران هستند، افزود: انتخابات بزنگاه است چون سرمایه اجتماعی است که موجب قوی شدن ملت می شود و همچنین دیگر تحریم ها اثربخش نخواهد بود.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: کسانی که به عمد در طبل کاهش مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه می کوبند در واقع آگاهانه یا ناآگاهانه در راه دوقطبی کردن جامعه حرکت می کنند.

وی به روشنگری و بصیرت افزایی در انتخابات اشاره کرد و یادآورشد: باید به میدان انتخابات آمد و دیگران را برای شرکت در انتخابات تشویق کرد چون رأی دادن موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود و قدرت و اقتدار کشور را افزایش می دهد.

وی انتخابات را یک سرمایه اجتماعی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب هم در فرمایشات بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به تحول خواهی و ایجاد تحول پرداخت و فرمودند که جوانان به فکر تحول باشند و اکنون انتخابات زمان این تحول است که امید به آینده را بالا می برد.

امام جمعه کرج گفت: آینده در اختیار جوانان است که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب فرمودند باید به آینده نگاه خوشبینانه داشت و ترس و ناامیدی را از خود برانیم.

وی در ادامه به انتخابات شورای شهر پرداخت و گفت: مردم خودشان برای افرادی که می خواهند در شورا رأی دهند لیست درست کنند و به لیست هایی که می بینند توجه نکنند و برای رأی دادن از کسانی که این افراد را می شناسند سوال کنند.

استان البرز بیش از ۶۳ هزار رأی اولی دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …