شنبه , 22 اردیبهشت 1403

مزار تنها معلم شهید عرصه سواد آموزی البرز گلباران شد

به گزارش ایرنا، فرهنگیان و سواد آموزان در این آیین گلزار شهدای والامقام دفاع مقدس و مدافع حرم از جمله شهید عباسعلی البرزی را با شعار« مقاومت – ولایت مداری » گلباران کردند.

شرکت کنندگان با نثار سلام، صلوات و شاخه‌های گل، به ساحت آسمانی شهدای  والامقام  ادای احترام‌ کردند.

شهید عباسعلی البرزی پس از فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی در هفتم دی ماه ۱۳۵۸ به عنوان راهنمای تعلیماتی وارد نهضت سواد آموزی و سپس در آموزش و پرورش مشغول خدمت شدند.

وی در اوایل جنگ تحمیلی به خدمت مقدس سربازی رفت و شانزدهم بهمن ماه سال ۱۳۶۶ در دیوان دره استان کردستان به درجه رفیع شهادت نائل شدند در حالی که تنها فرزندش ۶ ماه بیشتر نداشت.

مدیرآموزش و پرورش ساوجبلاغ دراین آیین گفت: نهضت سوادآموزی از یادگاران  امام راحل و نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی است که طی چهار دهه گذشته خدمات ارزنده ای در افرایش نرخ باسوادی کشور ارائه کرده است.

صمد پورروستا اظهارداشت: برای ترغیب سوادآموزان علاوه بر تقویت مراکز یادگیری و یاددهی، باید نسبت به مهارت پروری، رونق مشاغل خانگی و توانمندسازی اقتصادی سوادآموزان نیز توجه شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ شهادت به خصوص در بین نسل جوان باید در دستور کار باشد، خاطرنشان کرد: بزرگترین درجه و رتبه ای که خدواند به برخی بندگان خاص عطا می کند، شهادت است.

وی بیان داشت:  زیر بار ظلم و ذلت نرفتن شهدا در کربلا و دفاع مقدس، از ویژگی های مشترک این دو واقعه تاریخی است و شهدا برای احیای اسلام از جان، مال و فرزندان خود گذشتند.

پورروستا تصریح کرد: بزرگترین درجه و رتبه ای که خدواند به برخی بندگان خاص عطا می کند، شهادت است و جوانان با عمل به وصیت شهدا دنباله رو راه آنها باشند.

وی یادآورشد: تبعیت از ولایت فقیه و زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب، از سفارش های شهداست و باید رفتار و سلوک معنوی شهیدان را برای نسل نوجوان و جوان تبیین کنیم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جوانانی با ایمان، پاکیزه و مخلص برای دفاع از دین خدا و لبیک به امر ولی فقیه و نائب امام زمان(عج) از بهترین سرمایه زندگی خود که جانشان بود، گذشتند تا دین خدا را یاری کنند.

مدیرآموزش و پرورش ساوجبلاغ تاکید کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم لذا برای ادای دینمان باید سرباز انقلاب و ولایت باشیم تا بتوانیم از دستاوردهای چهل ساله انقلاب پاسداری کنیم.

استان البرز حدود ۲۵ هزار فرهنگی شاغل دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …