جمعه , 10 فروردین 1403

مرکز پایش کیفیت محصولات باغی و کشاورزی البرز راه‌اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح دوشنبه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان البرز که با حضور وزیر جهاد کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه اکنون در البرز شاهد ثبات نسبی در خصوص تأمین و توزیع کالاهای اساسی هستیم، افزود: باید تدابیری اتخاذ شود و با رصد جدی بازار هماهنگی‌هایی ایجاد کنیم تا به وضعیت مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: از وزارت جهاد و مجموعه مسئولان ملی انتظار عنایت ویژه به البرز را داریم چراکه این استان به دلیل شرایط جغرافیایی و اجتماعی در حوزه بازار مستعد چالش است.

عبداللهی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از نیاز بازار البرز در خصوص مرغ در استان تأمین می‌شود، گفت: از وزیر جهاد درخواست می‌شود در این راستا تمهیدات و تسهیلات لازم را فراهم کنند تا با جذب سرمایه گذار در البرز به خودکفایی در تولید مرغ برسیم.

وی افزود: در شرایط فعلی نیز انتظار می‌رود برای حمایت از کشتارگاه‌ها، مرغ‌هایی که از سایر استان‌ها به البرز می‌رسد به صورت زنده باشد.

استاندار البرز گفت: البرز در حوزه توسعه کشت گلخانه‌ای در حوزه گل و گیاه و صیفی جات بستر لازم را دارد و می‌تواند در این رابطه شاخص باشد از این رو از وزارت محترم جهاد انتظار می‌رود در راستای راه اندازی شهرک‌های گلخانه‌ای، مساعدت لازم را با البرز داشته باشد.

وی افزود: فرودگاه پیام ظرفیت بسیار خوبی جهت توسعه صادرات بویژه در حوزه محصولات کشاورزی برای البرز و استان‌های همجوار است از این رو انتظار می‌رود رایزنی لازم برای اختصاص سوخت یارانه‌ای برای هواپیماهای باری صورت گیرد.

عبداللهی گفت: البرز دارای سیلوهای ذخیره بسیار خوبی است ولی از تمام ظرفیت آنها بهره برداری نمی‌شود.

وی افزود: در خصوص تأمین خوراک دام سنگین مشکلاتی از گذشته باقی مانده که باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.

استاندار البرز گفت: در استان نیز باید مسئولان مربوطه برای جلوگیری از احتکار کالا با استفاده از سیستم‌های هوشمند و نرم افزارهای روز دنیا به رصد و نظارت بپردازند.

وی افزود: ضرورت دارد در استان غرفه‌های ثابت و موقت عرضه میوه و تره بار و محصولات پروتئینی بویژه در ایام خاص سال همچون شب عید و ماه مبارک رمضان ایجاد شود.

عبداللهی گفت: در خصوص بررسی کیفیت محصولات باغی و کشاورزی استان نیز باید در مکانی همچون میدان مرکزی میوه و تره بار مرکز پایش کیفیت محصولات کشاورزی راه اندازی شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …