جمعه , 7 اردیبهشت 1403

آغاز جمع آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در طالقان

شهردار طالقان با اشاره به افزایش سگ‌های بدون صاحب در طالقان، گفت: واکسیناسیون و عقیم‌سازی سگ های ولگرد در دستور کار است.

آغاز جمع آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در طالقانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ هادی لطفی یکی از دغدغه‌های شهروندان طالقانی را رها بودن سگ‌های بدون صاحب در این منطقه اعلام کرد و گفت: موقعیت جغرافیایی و هم‌جواری باغات و مزارع و فضاهای سبز و تردد دام‌های عبوری به استان‌های مجاور عامل مهمی در افزایش سگ‌های بدون صاحب در این منطقه است.

وی اضافه کرد: به‌طورقطع وجود سگ‌های بدون صاحب علاوه بر تهدیدات اجتماعی، ازنظر بهداشتی نیز مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند به همین دلیل یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران شهرستان جمع‌آوری و انتقال سگ‌ها به مراکز مجاز است.

لطفی با تأکید بر اینکه شهرداری با همکاری دامپزشکی و محیط‌زیست و تشکل‌های غیردولتی اقدام به شناسایی کانون تجمع سگ‌های بدون صاحب کرده‌اند، گفت: کشتن سگ‌ها ازنظر اخلاقی صحیح نیست و از سوی دیگر موجب آلودگی محیط‌زیست می‌شود به همین منظور طرح جمع‌آوری و عقیم‌سازی در دستور کار قرار دارد.

شهردار طالقان افزود: قراردادی را با یک شرکت منعقد کرده ایم که تا یک ماه آینده همه سگ های ولگرد و بلاصاحب در سطح شهر زنده گیری و کار عقیم سازی و پلاک کوبی این سگ ها برابر با دستورالعمل های موجود انجام خواهد شد.

لطفی همچنین از شهروندان و دوستداران حیوانات خواست تا ضمن کمک و همکاری در صورت مشاهده این حیوانات با سامانه 137 این شهرداری تماس بگیرند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …