جمعه , 31 فروردین 1403

مرغداران البرزی به کمک تنظیم بازار می آیند

رحمت اله شفایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور به منظور ساماندهی بازار مصرف داخلی اقدام به انعقاد قرارداد با تعدادی از مرغداران گوشتی کرده که بر اساس این قرارداد، شرکت پشتیبانی امور دام جوجه های یک روزه را با قیمت دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است.

وی اظهار داشت: جوجه های یک روزه که وارداتی هستند، با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی خریداری و در اختیار مرغداران قرار گرفته که بر اساس این قرارداد بایستی مرغداران نیز مرغ را با نرخ دولتی ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان به توزیع کنندگان برسانند تا در نهایت با نرخ دولتی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام در استان البرز با بیان اینکه جوجه های یک روزه از خرداد ماه  امسال تحویل مرغداران شده و پس از حداکثر ۵۰ روز در هشتم مرداد ماه انتظار تحویل نخستین محموله گوشت گرم مرغ را داریم، گفت: در پی انعقاد قرارداد با ۲۰ مرغدار البرزی، ۴۰۲ هزار و ۶۵۰ قطعه جوجه یک روزه تحویل آن ها شده است.

شفایی بیان داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده بایستی این تولیدکنندگان ۷۶۵ تن گوشت گرم مرغ را پس از کشتار تحویل بازار مصرف بدهند.

وی یادآور شد که این تولیدکنندگان بر اساس پروانه بهره برداری واحدهایشان نهاده دولتی تحویل می گیرند که بایستی بر همان اساس مرغ دولتی نیز تحویل بدهند.

مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز اجرای این طرح را موجب پایین آمدن قیمت جوجه یک روزه در بازار دانست و گفت: البرز در اجرای این طرح جزو استان های پیشرو بوده است.

در استان البرز حدود ۱۳۰ واحد فعال مرغ گوشتی وجود دارد که در هر دوره پرورش نیمی از این واحدها در پروسه تولید هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …