چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی شخصیتی مبارز و مجاهد بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،به‌نقل از  روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی، شخصیت علمی و بزرگواری بودند که برای توسعه معارف اهل‌بیت(ع) در جامعه تلاش‌های بسیاری کردند.

وی بابیان اینکه ایشان از مبارزین و مجاهدین برجسته در عرصه‌های مختلف به‌خصوص در خط مقاومت عراق بودند، افزود: حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی در خط مقاومت به‌ویژه در عراق نقش زیرساختی و زیربنایی داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی در نخستین‌ کنگره‌ دایره‌المعارف‌ فقه‌ اسلامى تأکید کرد: ایشان در کنگره‌ دایره‌المعارف‌ فقه‌ اسلامى که یکی از مهم‌ترین مباحث علمی ماست نقش مهمی را ایفا کرد و با بسیاری از علمای جهان اسلام در ارتباط بود.

حسینی همدانی تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی شاهرودی در طول این چهل‌ساله انقلاب مسئولیت‌های مختلف و مهمی را بر عهده داشت.

وی با اشاره به روایتی از اهل‌بیت(ع) افزود: هیچ‌چیزی جای این عالم ربانی را پر نمی‌کند و این درگذشت سبب خوشحالی و خرسندی شیطان است.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگر سخنان خود تغییر دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر را برای ایجاد انگیزه و هیجان بالاتر دانست و تصریح کرد: اگر مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه خوب پیاده شود، بازار دادگاه‌ها کساد می‌شود.

حسینی همدانی با تأکید بر اینکه کارها در این امر مهم باید اثباتی و پیشگیرانه باشد، عنوان کرد: گذشته از نهی از منکر باید امربه‌معروف در جامعه توسعه پیدا کند. اگر امور معروف مثل تشویق به مهربانی و رعایت حقوق شهروندی توسعه پیدا کند به‌تبع آن بسیاری از منکرات جامعه از بین خواهد رفت.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر البرز جهت ترویج این فریضه مهم الهی به اعضای ستاد استان توصیه کرد: باید کارگروه‌هایی مثل مجموعه رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر را در کنار خود فعال کنید چراکه این کارگروه بازوهای خوبی برای اجرا هستند.

 حسینی همدانی با تأکید بر توسعه امربه‌معروف و نهی از منکر در میان مشاغل، اظهار داشت: در بحث مشاغل، رشوه و کم‌کاری مدیران دستگاه‌ها از منکرات بزرگ اجتماعی است.

وی افزود: واحدهای صنعتی و تولیدی که اشتغال ایجاد نمی‌کنند و تولید را توسعه نمی‌دهند از جمله منکرات در حوزه مشاغل هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز توسعه نظرات رهبری در مسائل فکری و عملی و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی را از جمله معروفات مهم حال حاضر دانست.

در این مراسم با تقدیر از خدمات سردار سید یوسف مولایی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز به مدت 2 سال به‌عنوان دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان منصوب شد.

انتهای پیام/ ز

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …