جمعه , 31 فروردین 1403

محکومیت جنایت‌ تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) از سوی مسئولان و علما

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، پیام های تسلیت و واکنش‌ها توسط مراجع معظم تقلید، علمای شیعه و اهل سنت، نمایندگان ولی‌فقیه در استانها، روسای سه قوه، شخصیت‌ها، استانداران و تولیت های حرم مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ(ع) و سایر نهادها به شرح زیر است:

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی نیکزاد عصر با صدور بیانیه‌ای اظهار کرد: دشمنان اسلام به دلیل عجز در برابر افتخارات و اقتدار ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به چنان اقدامات پلیدی متوسل شده‌اند.

وی با تسلیت حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) تصریح کرد: فاجعه تروریستی روی داده در حرم شریف حضرت احمدبن موسی (ع) که به شهادت و مجروحیت تعدادی از هموطنانمان منجر شد، دیگر بار اوج ناجوانمردی و ددمنشی مزدوران استکبار را که عمری است انسان‌های بیشماری را در اقص نقاط عالم به خاک و خون می‌کشند، نمایان ساخت و برگ دیگری بر کارنامه ننگین و سیاه آنها افزود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دیر زمانی است صاحبان وجدان‌های آگاه و بیدار در جهان، اذعان دارند که دولت‌ها و جریان‌های کوردل و کودک‌کش از سر ناتوانی در رویارویی با بیداری اسلامی به ویژه عجز در برابر افتخارات و اقتدار ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به چنان اقدامات پلیدی متوسل شده‌اند.

نیکزاد افزود: اینجانب با قلبی آکنده از اندوه، شهادت جمعی از زائران حرم شاهچراغ (ع) را به پیشگاه حضرت بقیةالله‌الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء)، رهبر جانباز انقلاب، مردم بصیر و صبار ایران اسلامی به ویژه اهالی استان فارس و تمامی خانواده‌های سوگ‌نشین تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حادثه اخیر نشان داد که دشمنان نظام همواره در اندیشه ضربه زدن به جمهوری اسلامی بوده و از هر فرصتی برای به بار نشاندن اندیشه‌های پلید خود استفاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان

این انقلاب‌‎ ‌‏باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزیهاست.‌‎ ‌‏بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از‌‎ ‌‏مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.

انقلاب اسلامی در ادامه و همانند نهضت عاشورا به برکت خون شهیدان قوام و دوام یافته است. خون شهدای عزیز ما مایه بیداری و جوشش ملت ایران و سند روشنی بر مظلومیت این نظام و انقلاب است.

دشمن در جنگ ترکیبی و همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر بهره گیری از دروغ و خدعه و شایعه در فضای مجازی؛ تخریب زیرساخت‌های کشور؛ صدمه به اموال عمومی؛ حملات سایبری و…، به جسم و جان مردم مظلوم ما نیز رحم نمی کند و برای رسیدن به اغراض شیطانی خود از پرپر کردن گل های عزیز ملت ابایی ندارد.

ملت بصیر ایران به خصوص جوانان ما در شرایط کنونی، می‌بایست با مشاهده این حجم از دشمنی و قساوت، ضمن حفظ هوشیاری، توطئه‌ها و ترفندهای دشمن پلید را شناخته و جامعه اطراف را نیز آگاه سازند تا خدای ناکرده در زمین نظام استکبار برای تقویت آشوب و التهابات بازی نکنند و از همه مردم به ویژه مسئولان محترم نیز خواستارم که با حسن تدبیر و دقت و حفظ هوشیاری، بهانه‌ای به دست دشمنان ندهند.

اینجانب ضمن محکومیت عملیات‌های تروریستی، اغتشاش‌ها و آشوب‌ها و به شهادت رساندن فرزندان این مرز و بوم خصوصا شهیدان آشوب ها و حوادث تروریستی زاهدان و شیراز، شهادت پاره‌های تن میهن اسلامی را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، همچنین خانواده‌های عزیز ایشان و مردم شهیدپرور ایران، تسلیت عرض می‌نمایم و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجز جزیل و برای شهیدان عزیز علو درجات را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

جنایت هولناک و تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام و شهادت و زخمی شدن جمعی هم میهنان عزیزمان مایه اندوه و خشمی مقدس در قلوب هم میهنان و آزادیخواهان جهان گشت.

تروریست هایی که نفرت کینه ی عمیقی از انسانیت در دل دارند و هر از گاهی سبعیت خود را در چنین حوادثی به نمایش می گذارند.

یکی از ریشه های این حادثه و امثال آن را می توان خط رسانه ای شبکه های فارسی زبان و معاند خارج از کشور دانست که ان شاءالله خط خون شهدای حرم شاهچراغ این خطوط را رسوا و رسواتر خواهد کرد.هرگاه دشمنان مردم از پیروزی نا امید شده اند، دست به ترور های کور می زنند.

شهادت قربانیان این حادثه و همچنین هتک حرمت حرم حضرت احمد بن موسی علیهما السلام را محضر حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران و علی الخصوص خانواده های معزی تسلیت گفته و از نیروهای امنیتی تسریع در رسیدگی به حادثه و انتقام خون شهدای شاهچراغ را انتظار داریم.

 استاندار آذربایجان‌غربی

حادثه‌ تلخ و اسفناک شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ ( علیه السلام) به دست تروریست های مزدور، پرده جدیدی از رذیلت و قساوت دشمنان ملت ایران اسلامی را روشن ساخت.

این جنایت هولناک نشان داد دشمنان عزت، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی برای دست یابی به اهداف و آرزوهای شیطانی خود از هیچ جنایتی فرو گذار نکرده و حاضرند مردان، زنان و کودکان بی دفاع را حتی در هنگامه نماز و حمد و ثنای پروردگار متعال در حرم اهل بیت پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) قربانی و به خاک و خون بکشانند.

اینجانب شهادت مظلومانه تعدادی از زائران و نمازگزاران عاشق آل الله در حرم شاهچراغ را به محضر حضرت ولیعصر اروحنا له الفدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، مردم شریف استان فارس و همچنین خانواده‌های داغدار این حادثه تروریستی تسلیت عرض نموده و از خدای متعال برای بازماندگان صبر جزیل و برای روح بلند شهدای حرم شاهچراغ، همنشینی با سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) را مسالت می‌نمایم.

محمدصادق معتمدیان

استاندار بوشهر

احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در پیامی با محکومیت جنایت تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و تسلیت به خانواده‌های عزادار این حادثه هولناک و دعا برای شفای مجروحان اظهار داشت: این حادثه تروریستی نشان داد دشمنان ما خبیث و شیطان صفت هستند و برای کشتن انسان‌های بیگناه و زائران حرم مقدس و نمازگزاران و زنان و کودکان حریص هستند. ما باید بدانیم که این دشمنان در هر شرایطی برای ضربه زدن به کشور مردم و انقلاب استفاده می‌کنند.

محمدی‌زاده افزود: دشمنان بدانند سزای این عمل خائنانه و ننگین را در اسرع وقت می‌بینند و ما با دشمنان و حامیان و کسانی که این شیاطین را آموزش می‌دهند و پشتیبانی و حمایت می‌کنند به شدت برخورد می‌کنیم.

وی گفت: ما باید بدانیم دشمنان از این اغتشاش‌ها استفاده می‌کنند و این توطئه‌ها را مرتکب می‌شوند، ما باید دست به دست هم بدهیم و متحد باشیم.

استاندار بوشهر افزود: مردم باید بدانند اختلال در صف متحد ملت چنین حوادث ناگواری را در پی دارد و باید با همدلی و وحدت از انقلاب و کشور و سرزمین خود صیانت کنیم.

استاندار هرمزگان

 بسم الله الرحمن الرحیم 

وَالَّذِینَ إذَا أَصَابَهُمُ الْبَغْیُ هُمْ یَنْتَصِرُونَ 

دست خباثت و توحش تکفیریان دوباره در حربه آخرین خود به خون کشاندن زائران حرم مقدس دیگری را برگزید غافل از اینکه خون های پاکی که سنگفرش حرم مقدس احمدبن موسی علیه السلام را رنگین کرد در رگهای فرزندان مدافعان حرم شان جاریست و این جوشش آرام نمی گیرد مگر به نابودی دشمنان اهل بیت(س).

این نشانه های واضح بیچارگی و ناامیدی دشمنان ایران اسلامی است که تمام اتحاد و توانشان در به آشوب کشیدن و تفرقه افکنی در کشور با هوشیاری و یکپارچگی مردم فهیم به شکست مفتضحانه ای ختم شد و نقاب از چهره برانداخته به آتش مرگبار سلاح گرم متوسل شدند همان نقشه ای که ذات زبون و نقش های شوم همیشگی شان در جهان طراحی و اجرا کرده است.

جنایت حرم شاهچراغ و به خون غلتاندن زائران بی گناه توسط عوامل مزدور دشمنان نمودی از کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در ایران است تا همچنان به خاطر داشته باشیم نبرد میان خیر و شر یک نبرد ابدی در تاریخ بشریت بوده و هم اکنون نیز در جریان است. 

اینجانب و مردم شریف استان هرمزگان ضمن تسلیت شهادت زائران حرم شاهچراغ به پیشگاه ولی الله الاعظم “ارواحنا فداه” و خدمت مقام معظم رهبری “دامه برکاته” همچنین خانواده گرانقدرشان و ملت شهیدپرور ایران اسلامی برای مجروحان آرزوی صحت و سلامت داریم و به روح پرفتوح شهدا قسم یاد می کنیم که تک تک طراحان و حامیان و عاملان این اقدام تروریستی خواب آرام شان را به گور خواهند برد.

ان شالله

مهدی دوستی

 نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان

حادثه تلخ و تاسف‌بار تروریستیِ شیراز که در حرم احمد بن موسی (ع) شاهچراغ اتفاق افتاد و منجر به شهادت و مجروح‌شدن جمعی از زنان، مردان و کودکان بی‌گناه شد موجب تاثّر و تالّم عمیق قلبی است.

این حمله درد منشانه و تروریستی، بار دیگر نمایش اقدام کور و رذیلانه جنایتکارانی بود که اقتدار و عزت ایران اسلامی را هدف قرار داده اند.

اینجانبان ، ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه ، از صمیم دل شهادت جانسوز جمعی از نمازگزاران و مردم عزیز و بی‌گناه را به رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، ملت ایران، به‌ویژه خانواده‌های شهدای این حادثه تسلیت عرض نموده ، از درگاه ایزد منّان برای آن شهدا ، علوّ درجات و همنشینی با سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و برای بازماندگان آن‌ها صبر و سلامتی و برای مجروحین این حادثه تروریستی، آرزوی سلامتی می‌نماییم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان

علی محمد زنگانه استاندار گلستان

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان

طلاب، روحانیون و حوزه‌های علمیه مانند همیشه خود را آماده کرده‌اند که برای دفاع از موجودیت اسلام و انقلاب اسلامی جان‌فشانی کنند و در این راه از هیچ چیز واهمه‌ای ندارند.

 دود فتنه‌هایی که توسط دشمنان به راه می‌افتد به چشم خودشان خواهد رفت. شبکه مخفی یهودیت مستقر در ایران با لباس‌ فرقه شیخیه، بابیت و بهاییت همواره به دنبال این بوده است تا به کیان تشیع و اسلام ناب محمدی(ص) ضربه بزند و امروز نیز مانند فتنه‌هایی که در گذشنه شاهد آن‌ها بودیم دست‌های ناپاک بهاییت در آشوب‌ها مشهود است.

 از دوران قاجار تاکنون جریان نفوذ سعی در نفوذ به مناصب اجرایی و سیاستگذاری کشور را داشته‌اند چنانچه در دوران پهلوی به ویژه دوران منحوس محمدرضا شاهد بودیم که نزدیکان او در دربار جزو بهائیان بودند و بسیاری از اندیشمندان معتقدند این خط نفوذ امروز نیز ادامه دارد لذا باید حواسمان به آن‌ها باشد.

جریان‌های تکفیری و وهابیت نیز زائیده‌ی دشمنان برای به انحراف کشاندن اهل سنت است تا وهابیت نیز در کنار بهاییت موجب نابودی اسلام و مسلمین شوند و جهان اسلام را که سدی محکم در برابر استکبار جهانی است تضعیف کنند و امروز در آشوب‌های اخیر دستان هر دو جریان خبیث قابل مشاهده است.

 انقلاب اسلامی ایران، مخصوص شیعیان نیست بلکه برای تمام جهان اسلام است، تلاش بهاییت و وهابیت برای تفرقه‌افکنی معطوف شده است و با ایجاد تفرقه سعی‌ می‎‌کنند امنیت ایران اسلامی را دچار خدشه کنند، امنیت در ایران اسلامی همواره زبانزد عام و خاص بوده است و امروز دارند امنیت ما را از ما می‌گیرند از این رو باید بگوییم سکوت و مماشات دیگر بس است و باید با مخلان امنیت برخورد شود.

نادر حقیقی

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم

مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعاً (مائده/32)

جریان جهل و تکفیر با حمایت و راهبری استکبار جهانی باردیگر جنایت تازه‌ای رقم زد، و جمعی از مؤمنان نماز‌گزار را به خاک و خون کشید.

ضمن تسلیت به محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، خانواده‌های محترم شهدای حرم حضرت احمد بن موسی(علیهما السلام) و ملت شریف و صبور ایران، از خداوند متعال برای شهدا علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر خواستاریم.

نباید فراموش کرد این جنایت تروریستی بر موج اغتشاشات سوار بود و نشان داد طیف وسیع دشمن از معاندین داخل و خارج تا آمریکا و انگلیس و داعش همه و همه تمام توان خویش را برای از بین بردن ایران، نظام و انقلاب اسلامی بکار گرفته اند.

فارغ از بعد تلخ و غمبار این جنایت و اغتشاشات وحشیانه اخیر، بعد امید بخش ماجرا روشن شدن حقانیت راهبرد انقلاب و اسلام است. هر انسان منصفی که این صحنه نبرد از ابتدای اغتشاشات تا جنایت شیراز را ببیند تفاوت جبهه باطل و حق را که انقلاب اسلامی ایران پرچمدار آن است، درک خواهد کرد.

جبهه استکبار باید بداند، خون پاک شهدای بی‌گناه همواره موجب تحکیم و قدرتمندی جبهه مقاومت بوده و خواهد بود.
 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ ۚ إِنَّمَا یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فِیهِ الْأَبْصَارُ

حادثه تروریستی و شرم آور آستان مقدس شاهچراغ شیراز را به ساحت منیع رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می نمایم این حادثه نشان داد که دشمنان بی رحم ملت ما مترصد فرصت برای انتقام از ملت ما هستند پیام این حادثه به عنوان هشدار بزرگ این است که هر گونه تضعیف زمینه های امنیت شراکت در خون ابریا و بی گناهان و تسلیط جانیانی مثل داعش بر سرنوشت کشور است.

بدون تردید خوشحالی از این حادثه توسط کانال هایی که این روزها اشک تمساح بر ملت ما می ریزند ادل دلیل است که آنها خیرخواه ملت ما نیستند و هیچ وثوقی بر سخنان و خیرخواهی آنان نیست و قطعاً پشت نقاب خیرخواهی آنها موجودات خطرناکی قرار داد که وَإِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَیْكُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَیْظِ ۚ قُلْ مُوتُوا بِغَیْظِكُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ

سید حسن عاملی

 نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْكَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِیرًا

با نهایت تاسف و تاثر،بار دیگر تروریست‌های کوردل با جنایتی فجیع دهها زائر بی‌گناه را در حرم مقدس حضرت احمد ابن موسی الکاظم شاه چراغ علیه السلام به خاک و خون کشیدند

سلسله حملات وحشیانه گروه‌های تروریستی به مساجد و اماکن مذهبی و اموزشی در جهان اسلام نشان‌ از عمق خباثت و کوردلی و جهالت بانیان و سردمداران مثلث عبری ، عربی و غربی است

اینجانب همراه با ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی ضمن محکوم کردن این فاجعه و جنایت هولناک و نیز عرض تسلیت به خانواده‌های عزیز شهدای این حادثه تروریستی و مردم ولایت مدار استان فارس و آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه، از مقامات سازمان ملل، فعالان حقوق بشر، دانشگاهیان، شخصیت‌ها، متفکران در سراسر جهان خواستاریم تا با اتخاذ موضع مناسب در مقابل این گونه جنایات در جهان اسلام مقابله نمایند.

محمد عبادی‌زاده

جامعه اساتید حوزه علمیه فارس

در این ایام که ایران اسلامی شاهد عربده کشی ها و هنجار شکنی های عناصری از اغتشاش گران آمریکایی و اسرائیلی است ، داعشی های تکفیری و سربازان یزید نیز به کمک آنان آمدند و جمعی از هم وطنان بی گناهمان را در حرم مقدس شاهچراغ علیه السلام به شهادت رساندند یا مجروح کردند . همه این اراذل و اوباش سر در آخور استعمار و استکبار دارند و به هدفی جز تباهی و فروپاشی ایران اسلامی نمی اندیشند . ولی این بار نیز کور خوانده اند و همچون اسلاف بی خردشان آرزوی خود را به گور خواهند برد.

جامعه اساتید حوزه علمیه فارس این فاجعه بزرگ را به محضر رهبر فرزانه انقلاب و مردم شریف ایران و فارس به خصوص بازماندگان این شهیدان و مردم شیراز سومین حرم اهل بیتعلیهم السلام تسلیت و تعزیت می گوید.

 مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)

بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

بار دیگر دستان پلید استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی از آستین ارتجاع تکفیری خارج شد و در سومین حرم اهل بیت(ع) زائران بی گناه بارگاه ملکوتی حضرت شاهچراغ (ع) را به خاک و خون کشید و همه ملت ایران را عزادار کرد.

دشمنان ایران اسلامی که تمامی نقشه‌های شوم خود در نا امن کردن و تجزیه این سرزمین و هجمه به اسلام و قرآن را نقش بر آب دیدند، این بار به اقدامات تروریستی کور روی آوردند و در اقدامی مذبوحانه، جنایت فجیع شیراز را رقم زدند.

ملت شریف ایران بی شک از این گونه اقدامات هراسی به دل راه نمی‌دهد و همچون گذشته مسیر خود در دفاع از کیان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحت لوای هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری پرقدرت تر از گذشته ادامه خواهد داد.

از مسئولین کشور انتظار داریم با شناسایی و مجازات سخت و پشیمان کننده تمامی عاملین، آمرین و زمینه سازان این جنایت وحشیانه در هر سطحی که هستند، راه را بر تکرار این گونه اقدامات ببندند.

 به نمایندگی از جامعه بزرگ حافظان، قرآن آموزان، اساتید، مدیران و خادمان قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان، این جنایت سبعانه را محکوم کرده و شهادت جمعی از هموطنان‌مان در این فاجعه عظیم را محضر حضرت صاحب الزمان(ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری(مدظله)، تمام مردم شریف ایران، استان فارس و شهر شیراز بالاخص خانواده‌های داغدیده این حادثه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای مصدومین این حادثه عافیت و سلامتی و جهت ارواح مطهر شهدای این حادثه علو درجات را مسئلت می‌کنیم.

پیام استاندار کهگیلویه وبویراحمد

بار دیگر صدای مظلومیت عاشقان اهل بیت درصحن و سرای حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام پیچید که در مسیری دیگر از راه متعالی امام روح الله تاییدی بر فرموده آن پیر فرزانه باشد که (بکشید ما را ملت ما بیدار تر می شوند)

جریان تکفیری و دروغ پرداز، مردم بی گناه اعم از کودکان زنان و مردان مؤمن و نمازگزار در حرم امن اهل بیت علیهم السلام را مظلومانه و بی دفاع به خاک و خون کشید و به شهادت رساند.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر امام زمان(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) و ملت عزیز و شریف ایران، مردم ولایت مدار و شهید پرور استان فارس و همچنین شهادت دو نفر از هم استانی های عزیز از شهرستان بهمئی را به خانواده های معظم آنان و مردم شریف استان کهگیلویه وبویراحمد تبریک و تسلیت عرض مینماییم و از خدای متعال برای بازماندگان صبر جزیل و برای روح بلند شهدای حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) همنشینی با سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و شهدای کربلا را مسئلت می نمایم.

سیدعلی احمدزاده

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با صدور پیامی شهادت مظلومانه تعدادی از زائرین حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام (شاهچراغ) در شیراز را تسلیت گفت.

 

به گزارش تسنیم در متن پیام بدین شرح است ؛ بار دیگر دست جنایتکارانه دشمنان اسلام و این سرزمین، ملت ایران را هدف قرار داد، و زائرین حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیهما السلام را به خاک و خون کشاند، و چهره کریه، زشت و مخوف خود را نمایان ساخت و همه ما را عزادار کرد.

گرچه شهادت افتخار و عادت دیرین مردم ماست، اما غافلان اغتشاشگر بدانند که حرکت آن‌ها فرصتی است برای این جنایتکاران تا آسوده خون بی گناهان را بریزند و قهقهه مستانه و پیروزمندانه سر دهند.

با تسلیت و تعزیت این واقعه اشک بار، خونبار و غم انگیز به ملت شریف ایران و مقام معظم رهبری و خانواده‌های شهدای گرانقدر از خداوند بزرگ برای شهدای معظم این حادثه تروریستی علودرجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت میدارم. دشمنان بدانند ملت ما مثل گذشته با قدرت و شجاعت و با توکل به ذات باری تعالی و توسل به پیامبر اسلام و اهل بیت او علیهم صلوات الله در مقابل این توطئه‌ها و دشمنی‌ها تا رسیدن به اهداف عالیه و شکست همه دسیسه‌های استکبار جهانی می‌ایستند و مقاومت پیروزمندانه خود را ادامه خواهند داد.

پیام تسلیت عضو مجلس خبرگان

شهادت مظلومانه عزیزانمان در کنار مضجع شریف سید السادات الاعاظم احمد بن موسی الکاظم( ع) قلب همه مومنین را جریحه دار ساخت. مسیر تشیع همواره مسیر مظلومیت، قداست و شهادت بوده است. و همواره شاهد رویش معنویت و تجلی جلوه های غیرت و عزت از این شهادت ها بوده ایم.

نگره وهابیت که بر مدار تکفیر مسلمین ، هجوم به مقدسات و کشتار وحشیانه سیر می کند و با هزاران تاسف هیچگاه مورد نکوهش مجاری بین المللی مدعی حقوق بشر قرار نمی گیرد. امروز بحرانی بزرگ در جهان اسلام بلکه عالم بشریت است. انچه اینک باید همگان بر آن اجماع و عزم داشته باشیم : افزایش درک و فهم دینی و بصیرت اجتماعی و سیاسی و آگاهی از اینکه دنیای اسلام برای صیانت از آرمانهایش به بیداری دینداران نیاز دارد، است.

دشمنان بدانند هدف گرفتن قداست و امنیت جامعه دینی و این اعمال مذبوحانه موجب تعمیق شناخت مردم و عزم و جزم به تطهیر از نجاسات تکفیریان و معاندان خواهد شد، و خللی در اراده دینداران برای حفظ و صیانت از آرمانها ایجاد نخواهد کرد. این ضایعه مولمه را به همگان تسلیت عرض می کنم. و تعزیت صمیمانه خویش را به خانواده های داغدار این حادثه و حشیانه تروریستی و مردم غیور فارس تقدیم می کنم.

مردم غیرتمند و عزتمند کهگیلویه و بویراحمد از این خوان شهادت در حرم اهل بیت محروم نبودند. تقدیم دو شهید از خانواده ای فرهنگ دوست- شهید حاج هوشنگ خوب و فرزند هنرمندش شهید امید خوب، برای آن استان خصوصا مردم شرافتمند و شهید پرور بهمئی مایه آبرو و وجاهت خواهد بود.

در پایان شفای عاجل برای همه مجروحان حادثه از خداوند متعال خواستارم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان شهداء مسئلت دارم.

سید شرف الدین ملک حسینی

فرمانده انتظامی استان هرمزگان

حادثه تروریستی در استان فارس و شهادت جمعی از فرزندان میهن اسلامی و خدام‌ و زائران حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به وقوع پیوست موجب تاسف و تأثر فراوان شد.

این تروریست‌های کوردل و مزدوران قسی‌القلب که به آسانی به روی شهروندان و زنان و کودکان بیگناه آتش می‌‌گشایند، ایادی همان مدعیان دروغگو و منافقند که این روزها با ظاهر آراسته از حقوق بشر دَم می‌ زنند.

یقینا اینگونه اقدامات خرابکارانه و تروریستی که با چراغ سبز ابرقدرتهای غرب و ایادی دست‌نشانده در منطقه به وقوع می‌پیوندد با هدف ایجاد تفرقه و ناامن کردن منطقه انجام می‌شود، محکوم به شکست بوده و ره به جایی نخواهد برد.

این حادثه تروریستی حجتی برای برخی افراد است که به بهانه حق طلبی، وطن پرستی و آزادی کشور را به آشوب کشیدند و آب در آسیاب دشمن ریختند، امید است ملت غیور، زمان شناس و با بصیرت ایران اسلامی همچون گذشته وحدت و انسجام خود را حفظ کرده و تحت تأثیر تبلیغات منفی دشمنان قرار نگیرند چرا که آنها به هیچ عنوان دلسوز ما نیستند.

اینجانب در پایان این حادثه تروریستی را به ملت بزرگ ایران اسلامی، مردم شریف استان فارس و همچنین خانواده معظم شهدای این حادثه تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای شهدای این حادثه علو درجات و برای خانواده های ارجمندشان صبر و اجر مسئلت دارم.

سردار غلامرضا جعفری

  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

بدین‌وسیله جنایت و عملیات تروریستی مزدوران بیگانه و منحرفان سرسپرده اجانب و حرمت شکنی حریم اهل بیت (علیهم السلام) که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از برادران و خواهران زائر حضرت شاهچراغ در شیراز شد از جانب خود و مردم ارجمند استان بوشهر محکوم کرده و به خانواده محترم شهدا و مردم گرانقدر شیراز تسلیت عرض می‌کنم و برای مجروحان آرزوی صحت و سلامت دارم.

بی‌تردید این جنایت کور و خونین و ضد انسانی بار دیگر چهره پلید استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و مدعیان حقوق بشر، مخالفان نظام مقدس اسلامی و حامیان جهان خوار آنها را بیش از پیش نمایان کرد.

این جنایت خونین به همگان آموخت اگر در مملکت امنیت و آرامش نباشد و اغتشاش و آشوب جامعه را دچار چالش کند فضای اقدامات تروریستی دشمنان فراهم می‌آید و مردم عزیز را گرفتار حوادث تلخ جنایات بار خواهد کرد.

در این اقدام تروریستی که بانوان محترم به شهادت رسیدند و کودکان عزیز به تیر بیگانه پرستان به شدت مجروح شدند آیا مدعیان حقوق بانوان و کودکان همچنین مردان سخنی به میان آورده‌اند بی شک آنان نیز هم‌اندیشان و هم رفتار آنان می‌باشند.

«فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ»

باید دانست جهان استکبار در یک جنگ ترکیبی رسانه‌ای، آشوب اجتماعی و صنفی، ترور و آدم کشی در اندیشه تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در فضای ملی و فرا ملی، جلوگیری از پیشرفت ایران، تجزیه و در نهایت تخریب انقلاب شکوهمند ایران هستند و مردم ایران اسلامی با هدایت‌های مقام معظم رهبری همچون سالیان دفاع مقدس در قبال این تهاجم نیز پیروز و سربلند خواهند بود.

در پایان بار دیگر این فاجعه غم‌انگیز به حضرت بقیه الله الاعظم (روحی فداه) و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (دامت برکاته العالیه) و خانواده‌های محترم آن شهدا و مردم استان فارس به ویژه شهر شیراز تسلیت عرض کرده و از خداوند علو درجه شهدا و سلامت و صحت مجروحان مسألت می‌کنم.

غلامعلی صفایی بوشهری

استاندار خراسان جنوبی

بسم رب الشهداء والصدیقین

به گواه تاریخ، بدخواهان این نظام مقدس که تاب تحمل عزت طلبی ایرانیان و اقتدار ایران اسلامی را ندارند، همواره در اندیشه ایجاد انشقاق بین صفوف متحد ملت و خدشه در استقلال میهن، دست به خشونت هایی زده اند که به ترور شخصیت ها و به شهادت رساندن کودکان، زنان و مردان بی گناه فراوانی انجامیده است.

این رذالت‌ها این بار در حادثه تروریستیِ شیراز و با شهادت و مجروح ‌شدن جمعی از نمازگزاران و زائران عزیز حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(علیه السلام) توسط عمال داعشی نمود و بروز پیدا کرد و مایه تأسف و تألم گردید.

اینجانب این جنایت هولناک که بار دیگر حقانیت و مظلومیت ملت شریف ایران را به رخ جهانیان کشید را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و ملت شریف ایران اسلامی، به ویژه هموطنان عزیزمان در شیراز تسلیت گفته، سلامتی کامل مجروحان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

جواد قناعت

آیت الله حسین نوری همدانی

خبر حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (علیه السلام) و شهادت عده ای از عزیزان موجب تأسف و تأثرعمیق گردید.

بدون شک این اقدام با پشتوانه مالی و اطلاعاتی برخی از کشورهای مستکبر از جمله امریکا و اسرائیل و ایادی منطقه‌ای آنان با استفاده از شرایط پیش آمده داخلی صورت پذیرفت.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک و تسلیت به ملت عزیز ایران خصوصاً اهالی متدین فارس و خانواده معظم شهدای این حادثه تروریستی، از مسئولان محترم می خواهم بطور جدی این موضوع را پیگیری نموده و با همه کسانی که امنیت مردم را به خطر می اندازند و زمینه ساز ناامنی هست برخورد نمایند و با کمک مردم شجاع ایران زمینه سوء استفاده از دشمنان گرفته شود.

امروز وظیفه اول همه مدیران خدمت به مردم و حل مشکلات آنها و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد.

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ.
5 آبان ماه 1401
حسین نوری همدانی

نماینده ولی فقیه در استان سمنان

 ضمن تسلیت شهادت این هم‌وطنان به حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران، دشمن بداند با این حرکت‌های کور، انسجام و وحدت مردم بیشتر شده و عمق خباثت و رذالت او بیشتر مشخص می‌شود.

دشمنان با به راه انداختن جنگ تحمیلی، تحریم‌ها، کودتا‌های ناکام و ترور بیش از 17 هزار ایرانی برای آینده ایران توطئه‌چینی کردند. اما دشمنان با پایمردی ملت ایران همواره در این دسیسه‌ها شکست خوردند.

 اغتشاشات و هنجارشکنی‌های اخیر زمینه ناامنی و ورود مزدوران به کشور فراهم شد. مسئولان کشور باید بیشتر برای حفاظت از مجامع عمومی تلاش کنند و جوانان هم با بصیرت بیشتر راه دشمنان در سوءاستفاده از شرایط موجود را ببندند.

مرتضی مطیعی

 نماینده ولی فقیه در استان یزد

 بار دیگر دست جنایتکار استکبار و صهیونیست جهانی از آستین فرقه تکفیری و آدمکش داعش بیرون آمد و با برنامه ریزی رسانه‌ای دشمنان جمهوری اسلامی عده‌ای از زن و مرد بی گناه نمازگزار را در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ علیه‌السلام به خاک و خون کشید و خانواده‌های بسیاری را داغدار و ایران اسلامی را عزادار کرد.

این عمل وقیحانه بیانگر روی دیگر اغتشاشاتی است که در روزهای اخیر، در بعضی از شهرها صورت گرفته است؛ وقتی در معدود شهرها خیابان‌ها ناامن می‌شود و با حضور عده‌ای اجیر شده و فریب خورده آتش آشوب شعله‌ور می‌گردد، دشمنان قسم خورده به خود اجازه می‌دهند سرسپردگان مزدور خود را مسلح کنند و به جمع مردم بیگناه بفرستند و به خیال خام خود آتش بر آتش‌های خیابانی بیفزایند.

استکبار جهانی می‌داند که ملت مسلمان ایران این فتنه‌های کورکورانه را زیاد دیده و همه آنها را خفه کرده است. ملت ایران وقتی به سلاح شهادت مسلح شد دیگر توطئه‌های دشمنان نمی‌تواند آنها را از پای درآورد و به انفعال وادارد. ملتی که بیش از 17 هزار شهید ترور منافقین را دیده و شهیدان بسیاری در جنگ تحمیلی داده و ترورهای عوامل تکفیری را لمس کرده است از این جنایات ناجوانمردانه نه‌تنها از پای نمی‌نشیند بلکه روز به روز قوی‌تر و مقتدرتر خواهد گشت.

این حادثه تروریستی اخیر باز اهمیت نظم و امنیت عمومی را برای همگان یاداور شد و نشان داد که نیروهای قدرتمند نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی نباید اجازه دهند عده‌ای آشوب طلب زمینه را برای ترورهای دشمنان آماده کنند، مماشات در این راه، خیال دشمنان ما را آسوده‌تر می‌کند و راه این اعمال شنیع را بازتر خواهد کرد، اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، این ضایعه بزرگ را به امام عصر ارواحنا فدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ایران اسلامی و به ویژه مردم متدین و غیور شیراز تسلیت می‌گویم و به خانواده‌های داغدار بازماندگان این حادثه شوم تسلا می‌دهم و غفران و رحمت الهی را برای شهیدان و سلامتی و عافیت مجروحان این حادثه را از خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم.

محمدرضا ناصری یزدی

 استاندار یزد

 بروز حادثه تلخ تروریستی در سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی و مضجع شریف حضرت احمد بن‌ موسی (شاهچراغ)علیه السلام که منجر به شهادت مظلومانه و  جراحت جمعی از زائران، مجاوران و خادمان آن حرم نورانی شد، قلوب هموطنان را به شدت متاثر و احساسات مومنین را جریحه دار کرد.

دشمن دون و مرتجع پس از ناکامی در توطئه شعله ور ساختن آتش اغتشاش، دست به اقدامی بزدلانه و سراسر نفرت زد تا به خیال خام خود، راه گریزی از این فضاحت برای خویش دست و پا کند، غافل از اینکه این ملت، ملت سیدالشهداست که شهادت، مایه بیداریش است. و شد آنچه شد؛ باز نقاب فریب از چهره دشمن حیله گر  فروافتاد.

بی گمان در نظر ملت ایران از هر قومیت و زبان، چنین اعمال خشونت بار و دور از انسانیت محکوم است و عاملان و آمران آن مستحق اشد مجازاتند. از این رو بی تردید خادمان ملت در قوه قضائیه و سربازان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات، اراده و خواست ملت در این رابطه را به بهترین شکل پیگیری و دخیلان در این ماجرا را هرکجا باشند، تعقیب و مجازات می نمایند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه ولی الله الاعظم حضرت صاحب الزمان(ارواحنافداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله الوارف)، ملت بزرگ ایران سرافراز به ویژه مردم شهیدپرور استان فارس و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل و بهبودی کامل را از ذات اقدس اله مسئلت می‌نمایم.

مهران فاطمی

پیام تسلیت رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی

  حمله تروریستی در حرم احمدبن موسی(ع) که سبب شهادت چند تن از هموطنانمان شد اقدامی از روی ناتوانی و استیصال دشمن است. دشمنان نظام جمهوری اسلامی در طول بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی سعی در برهم زدن آرامش ملت شریف ایران داشته‌اند و در این راه از هیچ اقدام شرمگینی فروگذار نبوده‌اند.

آمریکای جنایتکار و همپیمانانش در طول سال‌های اخیر با به وجود آوردن داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری سعی در ناامن کردن جمهوری اسلامی داشته‌اند و اقدام تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی(ع) هم نتیجه حمایت این جنایتکاران به تروریست‌ها بود. از دیگر مواردی که نباید نسبت به آن غافل بود این است که دشمن با ایجاد شرایط ناامنی و اغتشاش در داخل کشور برای رسیدن به چنین توطئه‌هایی بهره می‌برد و نتیجه آن هم چیزی جز شهادت زنان ومردان و ‌کودکان بیگناه و داغدار شدن خانواده‌ها نیست پس ملت شریف ایران باید هوشیار باشند تا دشمن قادر به انجام چنین اقدامات ننگینی نباشد.

محمدصالح جوکار

نماینده ولی‌فقیه و استاندار کردستان

بسم الله الرحمن الرحیم

حمله تروریستی به حرم‌ مطهر حضرت احمد ابن موسی (علیه‌السلام) که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان شد ا‌وج رذالت، استیصال و سنگدلی دشمنان ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

این حادثه خونین و ناگوار یکبار دیگر نشان داد که دشمنان به‌ویژه تهی مغزان تکفیری با توسل به حربه‌های مختلف قومی و مذهبی در صدد رخنه در صفوف به هم پیوسته و متحد مردمان این سرزمین هستند و از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به ملت بزرگ ایران و وحدت و برادری امت اسلامی استفاده می‌کنند.

مردم بصیر و پرافتخار ایران اسلامی همچنان که از آغاز انقلاب با همه وجود و در سنگرهای مختلف از کیان و عظمت نظام اسلامی دفاع کرده‌اند، اکنون نیز همچون ادوار درخشان و افتخارآفرین گذشته اجازه کوچک‌ترین تعدی و دست‌درازی را به ارزش‌ها، مقدسات و امنیت و آرامشی که با خون هزاران شهید دلاور این سرزمین به دست آمده است نخواهند داد.

لازم می‌دانیم این حادثه تلخ و ناگوار و شهادت و مجروحیت مظلومانه تعدادی از مردم متدین کشورمان را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و خانواده‌های این شهدای مظلوم تبریک و تسلیت گفته و از دستگاه‌ قضا و متولیان امنیت کشور درخواست داریم با قاطعیت و در سریع‌ترین زمان ممکن عوامل و حامیان این حمله تروریستی را شناسایی و به کیفر اعمال شنیع‌شان برسانند.

عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر شهدای زائر حرم حضرت احمد بن موسی(ع) انسان‌های مؤمن و شریفی که آخرین نمازشان بال پرواز آنها به سوی آسمان شد.

شهادت پاداشی بود برای نمازگزاران و زائران حضرت احمد ابن موسی(ع ) و نشانه‌ای برای اثبات مظلومیت ملت ما و دردمنشی و ظلم دشمنان ملت ایران

دشمنان این مرز و بوم پس از ناکامی در تداوم آشوب ها و اغتشاشات، بار دیگر حربه ترور و خشونت کور را به کار بردند تا از این طریق اتحاد و انسجام ملت مسلمان در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی را تضعیف کنند.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) و ملت شریف، فهیم و شهیدپرور ایران، و خانواده مصیبت دیده گان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال می‌خواهم شهدای این حادثه را مورد رحمت واسعه خود قرار دهد و به خانواده هایشان صبر و به مجروحان شفا عنایت کند.

رضا نوری

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی

مجمع عمومی جامعه مدرسین

بسم رب الشهداء والصدیقین

( إِنَّ ٱللَّهَ ٱشترَیٰ مِنَ ٱلمُؤۡمِنِینَ أَنفُسَهُمۡ وَأَموَ ٰالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ ٱلجَنَّةَۚ یُقَـٰتِلُونَ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ فَیَقتُلُونَ وَیُقتَلُونَۖ وَعدًا عَلَیهِ حَقّا فِی ٱلتَّوۡرَیٰةِ وَٱلإِنجِیلِ وَٱلقُرۡءَانِۚ وَمَنۡ أَوۡفَیٰ بِعَهدِهِۦ مِنَ ٱللَّهِۚ فَٱستَبشِرُوا۟ بِبَیعِکُمُ ٱلَّذِی بَایَعتُم بِهِۦۚ وَذَلِکَ هُوَ ٱلفَوۡزُ ٱلعَظِیمُ)

[سوره التوبة 111]

«رحمت و بخشش بی‌اندازه‌ای که دشمن را جری‌تر کرده است، بس است»

واکنش منفعلانه دشمنان جهانی و وطن فروشان داخلی به عزم راسخ دولت و ملت ولایی و انقلابی برای بالا بردن ایران مقتدر در تقویت بنیان اقتصادی و سامان دادن اشتغال و معیشت، با جلوه‌ای دیگر و به شیوه تروریست‌های تکفیری داعشی و شیوه مجاهدین خلق، کومله و دموکرات در دوران اول انقلاب، منجر به شهادت و مجروح شدن جمع کثیری از هموطنان نماز گزار و زائر شاه‌چراغ شد.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، این جنایت وحشیانه و غیر انسانی را محکوم و همدردی عمیق قلبی را با مصیبت دیدگان اعلام و از درگاه خداوند رحمت‌گر برای مجروحان عزیز، شفای عاجل و برای شهداء مظلوم، علو درجات و حشر با معصومین -علیهم السلام- را مسئلت دارد.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قاطعانه از قوه قضائیه و نهادهای امنیتی می‌خواهد که مسببان، مشوقان و عوامل اغتشاشات و ناامنی‌های اخیر کشور شهیدان، به ویژه بخش رسانه (پیام‌رسانها، نشریات و خبرگزاریهایی) که سهمی در حوادث اخیر کشور عزیزمان داشته‌اند را بدون هر گونه اغماضی، هر چه سریعتر به سزای اعمالشان برسانند.

«رحمت و بخشش بیش از اندازه بس است. زیرا دشمنان را جری و جوانان و نوجوانان فریب خورده هیجانی را بیش از حد گستاخ و خانواده آنان را دل‌نگران کرده است»

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

متن پیام مشترک تسلیت نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

بار دیگر دست‌های آلوده‌ی کفر و نفاق و تکفیر از آستین یکی از عمال این جریانات خبیث بیرون آمد و جمعی از زوار محترم حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهما السلام را شهید و مجروح ساخت.

شهادت این عزیزان را به پیشگاه مقدس حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه مردم شریف ایران بویژه اهالی فارس و شیراز سومین حرم اهل بین عصمت و طهارت و خانواده‌های این شهدای گرانقدر تسلیت عرض نموده، علو درجات آن شهیدان بزرگوار را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

بدیهی است امت بصیر و صَبّار و شکور ایران و مردم شریف شیراز با رفتار متین و مواضع استوار خویش در این حادثه، بار دیگر دشمنان اسلام و نظام اسلامی را ناکام کرده و حسرت ایجاد اختلاف در صفوف ملت ایران و رخنه در بنیان مرصوص نظام اسلامی را بر دل منافقان و کفار بالاخص آمریکا و اسرائیل خواهند گذاشت.

بدینوسیله ضمن عرض تسلیت مجدد، از روز پنج شنبه پنجم آبان ماه در استان فارس به مدت سه روز عزای عمومی اعلام شده و مراسم تشییع جنازه این عزیزان در روز شنبه هفتم  آبان ماه 1401  برگزار می‌شود.

 لطف اله دژکام نماینده، ولی فقیه دراستان و امام جمعه شیراز

  محمدهادی ایمانیه استاندار فارس

شورای عالی هیئات مذهبی شیراز و استان فارس

بار دیگر خوی وحشی و چهره حیوانی دشمنان اسلام، انقلاب و مردم شریف ایران دست از آستین حادثه تروریستی آستان مقدس سید الاعاظم احمدبن موسی الکاظم علیه السلام برآورد و جمعی از همشهریان عزیزمان را به خاک و خون کشید.

حادثه تروریستی حرم مطهر نشان داد که هدف دشمن، مقابله با اسلام و انقلاب است و برای رسیدن به اهداف پلید خود از هیچ جنایتی چشم‌پوشی نخواهد کرد.

این حادثه دردناک موجب تاسف و تاثر مجموعه هیئات مذهبی شهر شیراز گردید. ما در این غم بزرگ در کنار خانواده محترم شهدا و جانبازان این حادثه تروریستی خواهیم بود و با حضور پرشور خود در مراسم تشییع این شهدای گرانقدر، ضمن همدردی با خانواده ایشان، مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب و مردم شریف ایران خواهیم زد.

هیئات مذهبی شهر شیراز و استان فارس ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار استان فارس و خانواده‌های معظم شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رضوان الهی و برای مجروحین و مصدومین، شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه اهل سنت و استاندار کرمانشاه

باسمه ‌تعالی

حادثه‌ تلخ و اسفناک شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام به دست تروریست های مزدور، پرده جدیدی از رذیلت و قساوت دشمنان ملت ایران اسلامی را روشن ساخت. این تروریست‌های کوردل و مزدوران قسی‌القلب که به آسانی به روی شهروندان و زنان و کودکان بیگناه آتش می‌گشایند، ایادی همان مدعیان دروغگو و منافقند که این روزها با ظاهر آراسته از حقوق بشر دَم می‌زنند؛ در صدها رسانه‌ای که علیه ملت ایران ساخته اند به دروغ از آزادی و آرامش ملت ایران سخن می‌رانند اما در عمل به مزدوران خود دستور به رگبار بستن ایرانیان را می‌دهند. 

جنایت تروریستی شیراز بیانگر اوج درماندگی و حقارت صحنه‌گردانان اصلی آن‌ است که به خیال باطل خود گمان می‌کنند، می‌توانند بین اقوام و مذاهب یکپارچه و همسوی کشور عزیز ما تفرقه بیندازند و ایران را ناامن کنند. به کوری چشم دشمنان، خون شهیدان این جنایت، اتحاد مردم ایران را بیش از پیش مستحکم و روسیاهی و ذلت را نصیب تروریست‌ها و حامیانشان خواهد کرد.  

اینجانبان از طرف مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان کرمانشاه شهادت جمعی از هموطنان عزیز در حادثه اخیر را به محضر مقدس حضرت بقیه الله اعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب، مردم انقلابی و بصیر استان فارس و خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می کنیم و صبر و سکینه‌ الهی را برای آنان و علوّ درجات را برای این شهیدان مسألت می نماییم. لازم است دستگاه‌های مدافع امنیت با سرعت و دقت، دنباله‌های این جنایتکاران را شناسایی کنند و به سرپنجه‌ مقتدر قضایی کشور بسپارند.

مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

بهمن امیری مقدم، استاندار کرمانشاه 

همچنین ماموستا عبدالرحمان محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ضمن تسلیت به خانواده شهیدان، این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

علمای اهل سنت خراسان شمالی

علمای اهل تسنن خراسان شمالی در بیانیه‌ای حادثه تروریستی شیراز را به شدت محکوم و بر مجازات عاملان آن تاکید کردند.

جامعه روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی در پی حادثه تروریستی شاهچراغ، ضمن محکومیت شدید آن، بر مجازات سخت و قاطع عاملان این جنایت تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: سران کفر و کشورهای استکباری علی‌الخصوص رژیم جعلی اسرائیل غاصب و آمریکای خبیث و دیگرمزدورانش عامل این جنایت بزرگ هستند.

علمای اهل سنت استان اظهار داشتند: این دشمنان همیشگی ایران و امت اسلامی، از طریق رسانه‌های خودفروخته و خائن سعی در ایجاد ناامنی و برهم ریختن امنیت ملی ایران دارند.

در ادامه آمده است: ماوعلمای اهل سنت اعلام می داریم که به شهادت رساندن هموطنان عزیزمان در حرم مطهر احمد بن موسی(رضی الله عنهم) در شیراز به دست گروهک‌های تروریستی تکفیری نه تنها بر اتحاد مردم این کشور خدشه‌ای وارد نمی کند و بلکه ما را در پیشبرد اهداف الهی و پیروی از منویات امام راحل و مقام معظم رهبری محکمتر و استوارتر می نماید.

متن پیام رئیس جمهور

بسم الله الرحمن الرحیم

ندای مظلومیت و اقتدار ملت ایران، این بار در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام طنین انداز شد و جنایتی دیگر بر سیاهه جنایات دشمنان انقلاب اسلامی ایران افزود.

اینجانب، شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام در این حمله تروریستی را به خانواده‌های این عزیزان و همه مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم.

تجربه نشان می دهد دشمنان ایران، انتقام استیصال و به سنگ خوردن تیرهایشان در ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور را با خشونت و ترور می‌گیرند.

این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاههای امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

سیدابراهیم رئیسی

متن پیام رئیس قوه قضاییه

وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی علیه السلام که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از زائران و هموطنان عزیز شد موجب تاسف و تاثر گردید.

در روزهای اخیر که یادآور جنگ احزاب و صف آرایی همه‌جانبه دشمنان است، آنان با تمام توان و ظرفیت‌ خویش نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند؛ اما این‌بار با اقدامی به شیوه تروریست‌های تکفیری و با شلیک گلوله به روی مردم مظلوم‌، بی‌دفاع و متدین، آنان را به خاک و خون کشاندند و نشان دادند اصل و اساس کینه و عداوت آنان با دیانت مردم است‌.

این فاجعه دلخراش اتمام حجتی است با همه کسانی که در هفته‌های گذشته با ایجاد نا آرامی، زمینه را برای توطئه‌های دشمن فراهم کردند.

ملت شریف ایران ثابت کرده‌اند با این‌گونه اقدامات ذلیلانه و ناجوانمردانه، از پای ننشسته و ذره‌ای از مواضع انقلابی خویش عقب‌نشینی نخواهند کرد.

لازم است نهادهای امنیتی و انتظامی با جدیت نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه خونین اقدام کرده و مراکز درمانی در رسیدگی به وضعیت مجروحان و مصدومان عمل کنند.

ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحناله الفدا، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رضوان الهی و برای مجروحین و مصدومین شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف
 

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه

کینه و عداوت دشمنان خبیث ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی چنان است که در مسیر تحقق توطئه‌های خود برای مقابله با امنیت کشور، این‌بار زائران حرم احمد بن موسی (ع) را هدف تیرهای دشمنی خود قرار دادند.

 دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با سرعت و دقت، تمامی عاملان و مسبّبان این جنایت را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.

اینجانب ضمن آرزوی بهبودی و عافیت برای مجروحان این حادثه تروریستی، تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های شهدای عزیز عرض می‌کنم و صبر و سکینه‌ الهی را برای آنان و علوّ درجات را برای شهیدان مسألت می‌نمایم.

محسنی اژه ای

پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

جنایت تروریستی ساعاتی پیش که منجر به شهادت جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام و مجروح شدن عده‌ای دیگر شد، موجب تاسف و تاثر عمیق اینجانب گردید.

ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های محترم این عزیزان و مردم شهید پرور کشورمان، انتظار قطعی از تمامی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و خصوصا دستگاه قضایی آن است که با قاطعیت و سرعت هر چه تمام‌تر نسبت به شناسایی آمران و دست‌های پشت پرده این عمل دردمنشانه اقدام نموده و عاملان جنایتکار آن را به سزای اعمالشان برسانند.

دشمنان نظام جمهوری اسلامی نیز بدانند این قبیل جنایات در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و بی دفاع هرگز نخواهد توانست در اراده مردم صبور و مقاوم ایران اسلامی خللی وارد نماید.خداوند روح مطهر شهدای ما را با انبیا و اولیای الهی محشور گرداند.

آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

فَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ

سوره ابراهیم آیه 47

بازهم صدای مظلومیت عاشقان آل الله این بار در صحن و سرای حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام پیچید تا در گذرگاه دیگری از مسیر متعالی انقلاب خمینی کبیر گواهی بر گفته آن پیر فرزانه باشد که بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می شود.

جریان تکفیر و دروغ شب گذشته صحن و سرای شاهچراغ، این مامن و ماوای دل مردم شیراز و ایران را به خون پاک زن و مرد و کودک مظلوم رنگین کرد. این جنایت کوردلانه از سوی کژفهمان دین و دشمنان این مرز و بوم نشان از عدم شناخت سیره و سلوک مردمان این سرزمین دارد، آن زمان که به خیال خام خود، خاک بر چهره خورشید می پاشند، بی آنکه بدانند در قاموس مردمان این سرزمین شهادت افتخاری است بس عظیم.

اینجانب شهادت مظلومانه تعدادی از زائران و نمازگزاران عاشق آل الله در حرم شاهچراغ را به محضر حضرت ولیعصر اروحنا له الفدا، رهبر معظم انقلاب، مردم شریف کشورمان و همچنین خانواده های داغدار این حادثه تروریستی تبریک و تسلیت عرض نموده و از خدای متعال برای بازماندگان صبر جزیل و برای روح بلند شهدای حرم شاهچراغ، همنشینی با سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را مسئلت می نمایم.

محمد مهدی اسماعیلی

پیام تسلیت مدیرحوزه‌های علمیه

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

بار دیگر نقاب مکر و حیله دشمنان کینه توز ایران اسلامی با جنایت تروریستی مزدوران آن‌ها در حرم حضرت احمدبن موسی علیه السلام‌ و به شهادت رساندن و مجروح ساختن تعدادی از هم‌وطنان عزیزمان و زائران آن بارگاه ملکوتی از چهره شیطانی آن‌ها کنار رفت و بیش‌از پیش خباثت دشمنان انقلاب اسلامی و مظلومیت و اقتدار ملت ایران بر همگان آشکار گردید.

استکبار جهانی و رژیم آدم‌کش اسرائیل و هم‌پیمانانشان پس‌از استیصال در تضعیف نظام مقدس اسلامی در اغتشاشات اخیر به حمله تروریستی در این مکان ملکوتی که مأمن و مأوای دل‌باختگان و ارادتمندان خاندان اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌باشد اقدام نمودند که موجب انزجار ملت آگاه و رشید ایران و همه آزادمردان و پیروان راستین ادیان الهی گردید.

اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، به حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنافداه و رهبری معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید ملت شریف ایران و حوزه های علمیه و مردم عزیز و روحانیت محترم استان فارس و شیراز قهرمان و بازماندگان ارجمند این حادثه ناگوار تسلیت گفته، از خداوند متعال مغفرت و رحمت برای شهدای این حمله تروریستی و شفای عاجل مجروحین و اجر و صبر جزیل برای بازماندگان آنان خواستارم.

آمران و مسببان این جنایت وقیح بدانند که به‌زودی به فضل الهی پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموز نیروهای مقتدر انقلاب اسلامی وجود ننگین آن‌ها را فرا خواهد گرفت و بفضل الهی انقلاب اسلامی و ایران مقتدر و نیرومند راه رشد و بالندگی خودرا با توکل بر خدا و اتکای بر ملت بزرگ ایران و با وحدت و همدلی و هماهنگی خواهد پیمود و حوزه های علمیه و روحانیت درکنار مراکز علمی و دانشگاهی درخدمت به مردم و شکوفایی ایران اسلامی خواهند ایستاد و از استقلال و اقتدار و آزادی ایران دفاع خواهند کرد و برخورد با مسببان و مباشران حرکت های تروریستی را خواهانند.

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

علیرضا اعرافی

مدیرحوزه های علمیه

تولیت آستان قدس رضوی

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف و تاثر، حمله تروریستی به حرم مقدس حضرت احمد بن موسی علیه السلام و هتک حرمت به ساحت قدسی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و به شهادت رساندن و مجروح کردن تعدادی از زائران آن آستان قدسی را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده معظم شهدای این حادثه و عموم مسلمین و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم.

این جنایت در حریم امن الهی که مورد احترام پیروان  مذاهب مختلف اسلامی است، امری محکوم و جنایتی آشکار است و آحاد مردم شریف و متدین از آن نخواهند گذشت.

اینجانب در جوار بارگاه منور حضرت رضا علیه السلام، ضمن محکومیت شدید این جنایت وحشیانه و تأسف‌بار، علوّ درجات برای شهدای این حادثه تلخ و شفای عاجل برای مجروحان را از خدای متعال خواستارم و از مسئولان امر انتظار می رود برخوردی قاطع با عوامل و دست‌اندرکاران این حمله شیطانی داشته و دست این مزدوران را از کشور کوتاه نمایند.

امید است با درایت و هوشیاری مردم ایران، نقشه‌های استکباری دشمنان این ملت در راستای ایجاد رخنه میان اتحاد و وحدت امت مسلمان ایران اسلامی نقش بر آب شود.

ان‌شاءالله

احمد مروی

تولیت آستان قدس رضوی

تولیت حرم حضرت معصومه(س)

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

بار دیگر دست پلید جنایتکاران اسلام ستیز آمریکا و اسرائیل از آستین تروریستهای دست پروده شان بیرون زده و سفاکانه خون پاک زائران حریم مطهر امین ولایت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ را بر زمین ریخت.

دشمنان اسلام و ایران عزیز، که از بروز نشانه های توسعه و پیشرفت نهضت مقدس جمهوری اسلامی و رهبری امامین انقلاب عصبانی و کلافه هستند تمام توان خود را به کار بسته اند تا با جنایت سبوعانه ای چون این حادثه تروریستی و ایجاد اغتشاشات پراکنده بر تنه تنومند درخت انقلاب اسلامی زخم وارد کنند.

بی تردید خون مطهر شهدای آستان مقدس احمدی و محمدی در رگهای مردم غیور و بصیر ما جریان یافته و به هیچ عنوان پایمال خائنین و منافقین قرار نخواهد گرفت. خون این شهیدان مظلوم روشنگر و راهنمای فریب خوردگان خواهد شد و عزم ما را برای حضور جان برکف در مسیر خدمت به اهلبیت علیهم السلام، تا ظهور منجی عالم بشریت بیش از پیش جزم خواهد نمود.

این جانب حرکت وحشیانه ‌ی تروریستها، در حرم پاک شاهچراغ را به شدت محکوم نموده و پیگیری و مجازات سخت برای عاملان، آمران و زمینه سازان این دست جنایات را از مسئولین خدوم جمهوری اسلامی خواستارم.

همچنین ضمن همدردی با خانواده های شهدای این حادثه، صبر و اجر برای ایشان و شفای عاجل برای مجروحان را از خداوند متعال طلب میکنم.

امام جمعه و تولیت آستان مقدس قم

سید محمد سعیدی

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع)

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ

شهادت جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم(علیهماالسلام) را به پیشگاه حضرت ولیعصر(ارواحنا فداه)، نائب برحقش حضرت آیت الله امام خامنه ای(دامت برکاته) و امت شهیدپرور میهن اسلامی بویژه خانواده هایی که در حادثه تروریستی حمله به سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی به فیض عظمای شهادت رسیده اند، تبریک و تسلیت عرض می کنم.

حمله دزدانه و به خاک و خون کشیده شدن زنان و مردان و کودکانی که برای اقامه نماز و ساییدن پیشانی بندگی بر آستان حضرت حق و عرض ارادت به ساحت ملکوتی اولیاء الهی گردهم آمده اند، چیزی جز رذالت، ددمنشی و وحشی گری توسط عوامل مسخ شده استکبار و صهیونیسم بین الملل نمی تواند باشد.

مردم غیور، ولایتمدار و آگاه این مرز و بوم، دیرزمانی است که برای استقلال، پیشرفت، حاکمیت ارزش های الهی و اهتزاز عزتمند پرچم اسلام ناب محمدی(ص) بر سرای میهن، عزیزترین عزیزان خود را به پیشگاه خداوند کریم تقدیم کرده اند، هیهات که چنین مردمی در مقابل رذالت های وحشیانه عوامل حقیر استکبار جهانی از پیمودن مسیر عزّت و سربلندی و عرض ارادت و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بازمانند.

تجربه گرانبار ملت ما از آغازین روزهای انقلاب اسلامی تا امروز، بیانگر این حقیقت ارزشمند است که اینگونه حوادث غم بار، نه فقط نتوانسته در عزم و اراده مردم بزرگ ایران اسلامی، خلل و سستی بوجود آورد، که آنان را در مسیر حق، استوارتر از گذشته نموده است.

برای شهیدان والامقام این حادثه تروریستی، غفران و رحمت واسعه الهی و آرامش در جوار اولیاءالله، بویژه سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر بی پایان از پیشگاه خداوند کریم مسألت دارم.

یا لَیْتَنی‌ کُنْتُ مَعَکُمْ فَافُوزَ فَوْزاً عَظیماً.

خادم سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی

ابراهیم کلانتری

این خبر در حال بروز رسانی است…

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …