جمعه , 14 اردیبهشت 1403

مربی تیم‌ملی اسکواش: یزد ظرفیت میزبانی مسابقه بین‌المللی را دارد

محمدحسین جعفری ندوشن شنبه شب در حاشیه برگزاری مسابقه لیگ دسته یک کشور در یزد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از ظرفیت خوب این استان نقش مهمی در  توسعه این رشته جذاب در کشور دارد.

وی ادامه داد: رقابت های لیگ دسته یک اسکواش قهرمانی باشگاه‌های کشور به میزبانی یزد با حضور ۱۱ تیم به مدت چهار روز به صورت دوره‌ای در سالن شهید صدوقی (ره) پیگیری می‌شود و تیم‌ها اول و دوم به لیگ برتر صعود می کنند.

به گفته مربی تیم ملی اسکواش، برای ارتقای این رشته در کشور باید بیش از گذشته مسابقه در قالب لیگ‌ با همکاری بخش خصوصی و حامیان مالی به صوت مستمر در طول سال برگزار شود.

جعفری ندوشن بیان کرد: توجه به رده سنی پایه، تقویت باشگاه‌ها و حضور در مسابقه های ملی و بین‌المللی موجب ایجاد انگیزه و پرورش ورزشکاران مستعد برای تقویت این رشته در آینده خواهد بود.

رقابت های لیگ دسته اول اسکواش کشور تا روز دوشنبه در سالن شهید صدوقی یزد ادامه دارد و امروز در دومین روز بازی‌ها تیم یزد ۲ بر یک تیم مناطق نفت خیز خوزستان را شکست داد.

از یزد ۲ تیم اسکواش مردان و یک تیم بانوان در لیگ برتر کشور رقابت می‌کند و هم‌ اکنون حدود ۳۰۰ نفر در این رشته فعالیت دارند.

استان یزد با یک‌ میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …