شنبه , 15 اردیبهشت 1403

مراقب خریدهای اینترنتی در آستانه نوروز باشید

هشدار پلیس فتا:

رییس پلیس فتا استان البرز درخصوص خریدهای اینترنتی در آستانه نوروز هشدار داد و گفت: کاربران در خریدهای اینترنتی به نکات امنیتی در این فضا توجه بیشتری کنند تا گرفتار کلاهبرداران مجازی نشوند.

مراقب خریدهای اینترنتی در آستانه نوروز باشیدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سرهنگ رسول جلیلیان گفت: افراد سودجو  با استفاده از ترفند های جذاب  تبلیغاتی تلاش می‌کنند تا خریداران و کاربران اینترنتی را که از آگاهی لازم در این زمینه برخوردار نیستند به سمت لینک های جعلی خود هدایت و دست به اعمال مجرمانه می زنند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط امروزی که خریدهای فیزیکی کاهش یافته، مردم برای مایحتاج خود از خریدهای مجازی استفاده می کنند که باید مراقبت بیشتری در حساب های بانکی خود داشته باشند.

جلیلیان افزود: هوشیاری کاربران برای پیشگیری ازسرقت های الکترونیکی حائز اهمیت بوده که با حفظ آن می توان مانع از برداشت های غیرمجازحساب های بانکی شد.

او بیان داشت: آگاهی کاربران از نحوه استفاده  از کارت های بانکی و فضای اینترنتی در انجام  عملیات رمزگذاری می تواند به پیشگیری از مشکلات دراین فضا کمک کند.

او گفت: مردم برای خریدهای مجازی قبل از هراقدام، از اصلی بودن صفحه سایت و آدرس اینترنتی مطمئن تا گرفتار درگاه های جعلی یا برداشت های غیرمجاز نشوند.

جلیلیان یادآورشد: یکی از روش‌های شناخت درگاه‌های جعلی کاربر یک بار اطلاعات کارت بانکی خود را اشتباه وارد درگاه موردنظر کرده و چنانچه  عملیات بانکی ادامه یابد ، قطعا درگاه جعلی است.

رییس پلیس فتا استان البرز افزود: کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر  ایجاد صفحات جعلی پرداخت های بانک و فروشگاه های مجازی جعلی از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را  اخذ و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز  می کنند.

او خاطرنشان کرد: مردم  هنگام پرداخت اینترنتی  از صحت و اصالت درگاه ها اطمینان حاصل کنند، چرا که  ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی زمینه ساز سوء‌استفاده از کاربران را بوجود می آورد.
او تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …