جمعه , 7 اردیبهشت 1403

مدیرکل مدیریت بحران: ۲۸ حادثه طبیعی البرز را تهدید می کند

محمد رضا فلاح نژاد روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: از این ۲۸ حادثه طبیعی حوادثی نظیر سیل ، زلزله ،رانش زمین،بهمن ، ریزش کوه ، فرونشست زمین و آلودگی هوا بیشترین فراوانی را دارد.

وی با اشاره به آغاز هفته کاهش بلایای طبیعی ادامه داد:  با توجه به حادثه خیز بودن استان البرز ، به منظورآگاه سازی همگانی ،آموزش و ایجاد آمادگی در برابرحوادث احتمالی و افزایش ظرفیت تاب آوری جامعه و کاهش اثرات و تبعات ناشی از آن  اقدامات موثری درحال انجام است.

فلاح نژاد گفت: برنامه ریزی و برگزاری مانورهای آمادگی (لحظه صفر، دور میزی، عملیاتی) ، اجرای برنامه های همگانی جهت ارتقاء سطح آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی، تولید و پخش برنامه های آگاه سازی جامعه از طریق رسانه های مکتوب از جمله نکات مهم و مورد تاکید دراین زمینه به شمارمی رود.

وی بیان داشت: برگزاری کارگاه های آموزشی وتوجیهی برای پرسنل ومراجعه کنندگان بصورت حضوری و مجازی و انجام اقدامات لازم برای افزایش و ارتقاء ضریب نفوذ بیمه حوادث از دیگر موارد مهمی است که به منظور پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از حوادث باید مورد توجه قرار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز همچنین درخصوص حوادث اخیر انفجار گاز در کرج نیز افزود: این نوع حوادث از سوی مدیریت بحران در دست پیگیری است و با هماهنگی دستگاه های اجرای مرتبط بارها اجرای طرح پیشگیری از بروز آنها از جمله آموزش نصب بخاری و دودکش گوشزد شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته چندین حادثه انفجار گاز در مناطق ماهدشت، کلاک  وحیدرآباد داشتیم که تخریب نانوایی ها و واحدهای تجاری را در برداشت بطوریکه پنج نفر جان خود را از دست دادند.

۲۰ لغایت ۲۵ مهرماه به عنوان هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …