چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

مدارس البرز آماده برگزاری امتحانات حضوری دیماه است

اصغر افشار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه مبنای سیاست وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مدارس حضوری بنا نهاده شده است، اظهارداشت: سنگ بنای آموزش و پرورش نیز پس از ۲۰ ماه آموزش مجازی برحسب حضوری برنامه ریزی شده است تا بستر مناسب برای حضور دانش آموزان در مدارس ایجاد شود.

وی بیان داشت: دانش آموزان دوره ابتدایی امتحان پایانی ندارند و به دلیل توصیفی بودن فرآیند آموزش، ارزشیابی دانش آموز، بر اساس عملکرد دانش آموز در کلاس درس و توسط معلم صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم نیز بر حسب برنامه ریزی شورای مدرسه از ۲ دی تا پایان دیماه در امتحانات حضوری شرکت می کنند،خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که در امتحانات حضوری شرکت نکنند غایب محسوب می شوند ، در صورتی که غیبت آنها موجه باشد، نمره امتحان خرداد ماه برای نوبت اول دانش آموزان محاسبه خواهد شد.

افشار تصریح کرد: امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم بزرگسالان و داوطلبان آزاد از دوم تا ۲۷ دیماه در شاخه نظری شامل رشته های ریاضی فیزیک، علوم انسانی ، معارف اسلامی و علوم تجربی به صورت حضوری در ۲۴ حوزه امتحانی در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی به پیش بینی شرکت حدود ۶ هزار دانش آموز در امتحانات نهایی البرزاشاره کرد و افزود: یک حوزه متمرکز استانی نیز برای تصحیح امتحانات درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد:داشتن کارت واکسن برای  شرکت در امتحانات حضوری دانش آموزان اجباری نیست اما استفاده از ماسک برای شرکت دانش آموزان درامتحانات حضوری الزامی است. همراه داشتن هر نوع دستگاه های الکترونیکی(تلفن همراه، هنذفری، ساعت هوشمند درحوزه امتحان تخلف محسوب می شود.

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش البرزیادآورشد: امتحانات نوبت اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مدارس می تواند در ۲ نوبت صبح و عصر برنامه ریزی گردد و برچینش صندلی ها با فاصله حداقل یک و نیم متری، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، استفاده از مواد ضد عفونی و تهیه ماسک  نیز تاکید شده است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش استان البرز در وضعیت کرونایی تجربه موفقیت آمیز برگزاری امتحانات نهایی و کنکور را در کارنامه اش دارد لذا خانواده ها و دانش آموزان نگران نباشند.

افشارافزود: امتحانات هنرجویان بزرگسالان سال سوم متوسطه شاخه فنی و حرفه ای  (نظام قدیم) که پیش از این به صورت نهایی برگزار می شد، امسال درقالب استانی سازماندهی و برگزار می شود.

وی تاکید کرد: از زمان شروع تا پایان امتحانات دی ماه تیم های بازدید استانی و منطقه ای روند برگزاری امتحانات حضوری را رصد می کنند.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …