سه شنبه , 1 خرداد 1403

محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی ایران در عرصه پژوهشی تلاش بیشتری کنند

«سید مجتبی خیام نکویی» عصر روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران مستقر در کرج ضمن اظهار امیدواری درخصوص درخشش دستاوردهای علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ، افزود: سال های قبل پژوهشگاه در بحث تاثیر فناوری هسته ای بر کشاورزی ورود کرد ولی با کم شدن حمایت این موضوع راکد ماند و این در حالی است که در این پژوهشگاه چندین برابر ظرفیت می توان درآمدزایی داشت .

وی با بیان اینکه به پژوهشگاه بیوتکنولوزی خیلی امیدوار هستم زیرا امتحان خود را به خوبی پس داده است، اظهار داشت: پژوهشگاه در انظار عمومی به عنوان یک مجموعه اثربخش و اثرگذار بود و امیدواریم یکبار دیگر فارغ از مسایل حاشیه ای اثربخش شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی بیش از ۲ هزار نفر هیات علمی و هشت هزار نفر محقق دارد، گفت: از این حجم عظیم نیروی انسانی خروجی های زیادی انتظار می رود ولی باید بزرگترین سرمایه ما که نیروی انسانی است انگیزه داشته باشد .

خیام نکویی تاکید کرد که تغییر و تحولات به سمتی برود که به اهداف زودتر دست یابیم و باید اصلی ترین دغدغه ما حل مشکلات اولویت دار بخش کشاورزی باشد.

وی افزود: باید در مجموعه کشور احساس شود وقتی پژوهشگاه بیوتکنولوژی نباشد یک کمبودی در بخش کشاورزی ایجاد می شود که در این صورت ماموریت خود را به خوبی انجام داده اید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خطاب  به محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی ایران تاکید کرد که با انگیزه و اعتقاد تمام ذکر و فکر و تصورتان این باشد که چه مشکلی را از بخش کشاورزی می توانیم حل کنیم.

وی یادآور شد: در طول این چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی بخش کشاورزی از منظر حمایت معنوی مثل اکنون نبوده است پس فعالیت های خود را اولویت بندی کنید تقاضا محور فعالیت شود.

خیام نکویی بر گسترش ارتباط بین المللی که امروز یک فرصت کم نظیر است تاکید کرد و گفت: سالانه میلیاردها دلار محصول از برزیل وارد می کنیم و این فرصتی است تا در پژوهشگاه کار کنیم و از این ظرفیت ها استفاده نماییم.

وی با اشاره به اینکه نخبگان علمی خیلی خوبی در کشور داریم، اضافه کرد: بسیاری ازنخبگانی که در مقاطع دکترا  هستند هنوز مشغول نشده اند در حالیکه ظرفیت جذب آن ها به عنوان هیات علمی وجود دارد.

امروز از خدمات ۱۱ ماهه «صابر گلکاری» قدردانی و «غلامرضا صالحی جوزانی» به عنوان سرپرست پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی معرفی شد.

پیشنهاد ما به شما

چالش‌های جراحی لگن و ران

به محل اتصال استخوان‌های مجاور و متصل به یکدیگر مفصل می‌گویند. اگر این بخش فاقد …