شنبه , 22 اردیبهشت 1403

لینک پیامک جعلی اخطار قطع برق را باز نکنید

لینک پیامک جعلی اخطار قطع برق را باز نکنیدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سرهنگ رسول جلیلیان گفت: در این شگرد، مجرمان سایبری اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی هشدار قطع برق به همراه لینک جعلی دریافت اپلیکیشن «برق من» می‌کنند که با ورود کاربر به لینک مذکور و با وارد کردن اطلاعات و دریافت اپلیکیشن جعلی، اطلاعات بانکی و هویتی آن‌ها به سرقت می‌رود و ممکن است به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز نیز هدایت شوند.
وی اضافه کرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌های هشدار قطعی برق و قراردادن لینک‌های جعلی در پیامک‌های ارسال شده، درصدد ترغیب هموطنان به ورود و ثبت نام در وب سایت جعلی و سپس دریافت اپلیکیشن جعلی هستند که در صورت دانلود، دریافت و نصب اپلیکیشن در تلفن‌های همراه اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و هویتی آن‌ها می‌کنند.
جلیلیان گفت: کاربران از نصب اپلیکیشن‌های آلوده که بیشتر لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از روش ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌شود، خودداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: کاربران در صورت دریافت این چنین پیامک‌ها، عجولانه عمل نکرده و اقدام به ثبت نام و ارسال اطلاعات هویتی خود نکنند.
رییس پلیس فتا البرز از شهروندان خواست که در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به گرفتن مشاوره و راهنمایی تخصصی، می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …