شنبه , 22 اردیبهشت 1403

لذت نخستین مهر مشارکت سیاسی رأی اولی های البرز

مشارکت در انتخابات و حماسه حضور برای فردی که تازه به بلوغ سیاسی رسیده بسیار مهم است زیرا با افکار نو و تازه در جشن سیاسی انتخابات حاضر شده  تا مهر حضور و توجه به ارکان کشور را برای نخستین بار در زندگی خود به ثبت برساند.

امروز رأی اولی ها درصف های شعب اخذ رأی انتخابات استان البرز حاضر شده اند تا شور و شوق برگزاری جشن تکلیف سیاسی خود را به همگان  ویژه دشمنان انقلاب و نظام نشان دهند.

دانش آموزان رأی اولی  البرز همانند سایر قشرهای  مردم در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی هموار بر اساس وظیفه شرعی و دینی خود در انتخابات ۲۸ خرداد ماه حضور پیدا می کنند تا حمایت خود را  از انقلاب اسلامی و نظام مقدس به اثبات برسانند.

امروز ۶۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر رأی اولی این استان با شعار« من رأی می دهم » حضور پر رنگ خود را درنخستین انتخاب مشارکت سیاسی به نمایش می گذارند.

حضوری شادی بخش

مریم داودی دانش آموز پایه دوازدهم رشته ریاضی در آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج از خوشحالی حضورش در انتخابات گفت و افزود: به همراه مادر و پدرم برای رأی دادن به نامزدهای انتخاباتی پس از تحقیق و مشورت کردن آمده ام تا در خلق حماسه ایرانیان در انتخابات ۲۸ خرداد سهمی داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: در پای صندوق‌های رای حاضر شده ام تا به دشمنان انقلاب بگویم ما پیرو مکتب شهدا از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.

داودی  بیان داشت: دراین دوره از انتخابات با توجه به مشکلاتی که مردم در جامعه دارند باید در انتخاب فرد اصلح دقت کنند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات امسال رنگ و بوی خاصی حداقل برای ما رأی اولی ها داشت، یادآورشد: امیدورایم شرکت مردم در انتخابات گسترده باشد تا دشمنان مایوس شوند.

داودی ادامه داد: سرنوشت چهار سال آینده کشوربه انتخابات امروز بستگی دارد پس این فرصت انتخاب را نباید از دست بدهیم تا رییس جمهور ایران با رأی بالا انتخاب شود.

حسی افتخارآفرین

امیر تاج الدینی از دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز گفت: برای اولین بار حس افتخارآفرین رأی دادن را تجربه می کنم که امیدوارم این انتخابات بتواند گام های بلندی در راه رفع مشکلات کشور بردارد.

وی افزود: درانتخابات ۲۸ خرداد حاضر شده ام تا به وظیفه ملی خود عمل کنم چون پدر، مادر و معلمانم همیشه از وظیفه اجتماعی- سیاسی افراد در جامعه سخن گفته اند و اکنون وقت آن رسیده تا من به رسالتم عمل کنم.

تاج الدینی  تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمان حضور حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد را داده اند تا هر رأی ما  ضربه ای محکم به توطئه های دشمنان بزند.

وی بیان داشت: در نظام اسلامی حضور و شرکت در انتخاب سرنوشت ضروری است چون باید دشمن را نا امید کنیم.

تاج الدینی یادآورشد: در انتخابات شرکت کرده ام تا درسرنوشتم دخالت داشته باشم وبه همه پیشنهاد می‌کنم تحت تاثیر تبلیغات غربی قرار نگیرند و به کشورعزیز ایران اهمیت دهم.

انتخابی اثربخش

زینب نامی دیگر دانش آموز البرزی که در رشته علوم و معارف اسلامی اسلامی تحصیل می کند، گفت: شرکت در انتخابات از مهمترین الزامات حفظ نظام اسلامی است و حضور و مشارکت فعال آحاد مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ضرورت دارد و من به عنوان یک رأی اولی از همه برای رأی دادن دعوت می کنم.

وی بیان داشت: همه باید مشارکت جدی در انتخابات داشته باشیم چون مشارکت نکردن در انتخابات باعث افزایش مشکلات و شاد شدن دشمنان می شود.

نامی  تصریح کرد: در این دوره که معاندان و دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب با مایوس کردن مردم و با شعار رای بی رای قصد ناامید کردن مردم را دارند باید همه به میدان انتخابات بیاییم.

وی یادآورشد: در انتخابات ۲۸ خرداد حاضر شده ام تا یک بار دیگر با حضور پرشور در پای صندوق های رأی بر اقتدار کشورمان بیافزایم.

حس بلوغ سیاسی

فاطمه لباف دیگر دانش آموز رأی اولی است که می گوید برای سربلندی کشورم با حس زیبای بلوغ سیاسی به شعبه اخذ رأی آمده ام تا در جشن ملی انتخابات ۲۸ خرداد شرکت کنم.

وی افزود: ما دانش آموزان رأی اولی به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی در انتخابات ۲۸ خرداد شرکت می کنیم تا به دشمنان یادآوری کنیم که مکتب امام و شهدا الگویی ماندگار برای دانش آموزان ایران اسلامی است.

لباف بیان داشت: دانش‌آموزان در کنار دیگر اقشار جامعه با حضور همه‌جانبه در انتخابات می‌توانند گامی مهم و موثر در افزایش شور انتخاباتی بردارند و حماسه‌آفرین باشند.

وی عنوان کرد: در همه دوره‌ها برای رای اولی‌ها به واسطه نخستین حضور در عرصه گسترده مشارکت مردم با شوق بیشتری همراه بوده به همین دلیل، آنان هیجانی‌تر، پررنگ‌تردرانتخابات شرکت می‌کنند و رأی می‌دهند.

لباف ادامه داد: با حضور حداکثری و انتخاب اصلح می توانیم به رسالت خود در این دوره مهم و حساس انتخابات عمل کنیم.

وی گفت: مردم به کسی که در راه خدمت گام بر می دارد رأی دهند که پشت میز ننشین نباشد.

این دانش آموز افزود: نتیجه انتخابات جایگاه نظام را در جهان مشخص می کند و هر چه انتخابات پرشورتر باشد دشمنان را مایوس تر می کند.

وی تاکید کرد: امروز دشمن به دنبال مشارکت پایین مردم است از این رو امیدواریم که مردم قدرشناس در این دوره هم حماسه ای بزرگ خلق کنند و بار دیگر دشمنان را دلسرد کنند.

لبیک گویی رأی اولی ها 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز دراین زمینه گفت:  امروز ۶۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر رأی اولی این استان با شعار«من رأی می دهم » در حال شرکت درانتخابات ۲۸ خرداد هستند.

فرشته فهمیده اظهارداشت: دانش آموزان رأی اولی ایران کوچک در انتخابات  ۲۸ خرداد به میدان آماده اند تا به جهاد و فرمان سیاسی- اجتماعی رهبر معظم انقلاب لبیک گویند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان رأی اولی با حضوری پرشور و آگاهانه برگ زرین دیگری را در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران رقم می زنند تا رییس جمهور آینده ایران اسلامی با رأی بالا با مردم دنیا سخن بگوید.

فهمیده  با اشاره به اینکه در شرایط کنونی که دشمنان به دنبال کم رنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات هستند،یادآورشد: نسل نو همگام با سایر اقشار مردم می آید تا خط قرمز روی اهداف ضد اسلامی  دشمنان بکشد و در مشارکت سیاسی نمره بیست را در کارنامه ملی انتخابات ۲۸ خرداد با انتخاب اصلح به  ثبت برساند.

وی ادامه داد: دانش آموزان رأی اولی درنخستین تجربه مشارکت سیاسی خود در تعیین سرنوشت ملی در کنار مادران ،پدران، برادران و خواهران خویش حضور پیدا می کنند تا بگویند ایران را دوست دارند و سربازانقلابند.

فهمیده اضافه کرد: به منظور آگاهی بخشی به دانش آموزان رأی اولی در زمینه مردم سالاری دینی و انتخابات، وبینارهای روشنگری با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح در بستر شبکه شاد کانال معاونت پرورشی و فرهنگی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

وی راه اندازی پویش های انتخاباتی با عنوان « من رأی می دهم» ، « رای من، سرنوشت من» ،« من ایران را دوست دارم و سرباز انقلابم » مسابقه، عکس نوشته، پادکست، دلنوشته، نماهنگ، سرود ، تهیه و انتشار توصیه های امام راحل، شهدای گرانقدر از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی و رهبرمعظم انقلاب درخصوص انتخابات، حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح را از جمله ویژه برنامه های فرهنگی –تربیتی معاونت پرورشی و فرهنگی در بستر شاد برای دانش آموزان رأی اولی ذکر کرد.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: عصر  دیروز  نیز اجتماع رأی اولی های استان البرز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در فضای باز با سخنرانی نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج در راستای شور انتخاباتی و انتخابات آگاهانه نیز برگزارشد.

وی تاکید کرد: شرکت درانتخابات یک وظیفه ملی است زیرا همه ما باید با مشارکت در عرصه های ملی و انقلابی نسبت به امام و شهدا ادای دین کنیم و به سرنوشت کشور اهمیت دهیم.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

استان البرز دارای هفت شهرستان  تابعه و جمعیتی حدود سه میلیون نفر است که یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر از جمعیت این استان واجد شرایط رای دادن هستند.

یک هزار و ۱۱۴شعبه ثابت و ۴۹ شعبه سیار در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری امروز ۲۸ خردادماه همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران آرای مردم استان البرز را جمع آوری می کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …