سه شنبه , 28 فروردین 1403

قانونگذاری در حوزه بانوان نیازمند اصلاح قانون است

علیرضا عباسی روز شنبه در نخستین نشست هم اندیشی جمعی از بانوان البرز افزود: نیمی از جمعیت جامعه بانوان هستند که در قانونگذاری ها باید مورد توجه قرار بگیرند افزود: در این راستا خود بانوان بایستی پیشقدم و نقش شان نیز پررنگ تر شود.
وی  اقدامات صورت گرفته در حوزه بانوان در بعد از انقلاب را پسندیده عنوان و افزود: اما این مهم را نیز بایستی در نظر گرفت که با رسیدن به وضع مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی ادامه داد: نیاز است که دغدغه های بانوان در مسایل مختلف شنیده و متناسب با نقش ویژه آنها در اجتماع، کارگروه های مختص به امور بانوان فعال تا اینکه درصدد رفع مشکلات در این حوزه باشیم.

عباسی با بیان اینکه نظر و دیدگاه اسلام در مورد مرد و زن به گونه ایست که ملاک برتری در مومن بودن است و هر فردی که مومن باشد، خواه مرد و خواه زن، اگر عمل صالح انجام دهد برای ایشان حیاط طیبه محقق می شود.

 نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به این نکته که در اسلام (حقوق زن) و (مسئولیت اجتماعی) به صورت توامان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دیدگاه‌های شرقی و فمنیستی فارغ از این نگاه کلی هستند و حقوق زن یا  نقش مسوولیت گونه او را سلب می کنند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر توجه ویژه انقلاب اسلامی به حوزه زنان، به ارائه آماری جهت انجام فعالیت های قابل قبول در بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: تعداد فارغ التحصیل خانم در قبل از انقلاب ۶ درصد ولی امروز حدود ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی را بانوان تشکیل می دهند.

عباسی ادامه داد:کرسی های استادی قبل از انقلاب برای بانوان یک درصد بود در حالی که امروز ۲۱ درصد کرسی های استادی را بانوان تشکیل می دهند.

وی‌ گفت: همچنین رشته های فعال ورزشی قبل از انقلاب ۷ رشته و امروز ۳۸ رشته فعال ورزشی برای بانوان وجود دارد.

عباسی با بیان اینکه مربیان فعال ۹ نفر بودند و امروز ۳۵ هزار مربی فعال در حوزه بانوان وجود دارد خاطر نشان کرد:

داوران فعال در قبل از انقلاب ۷ نفر و امروز ۱۶ هزار داور فعال در حوزه بانوان وجود دارد.

همچنین ورزشگاه‌های اختصاصی برای بانوان در قبل از انقلاب یک ورزشگاه  و اکنون حدود ۳۰ ورزشگاه اختصاصی برای بانوان موجود است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …