یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

فعالیت البرز در بخش کانون های رضوی شاخص است

قربانعلی مصطفایی  روز یکشنبه در نشست  مسوولان کانون های خدمت رضوی عمومی و تخصصی  استان البرز افزود: این  استان به دلیل مجاهدت های مدیران کانون ها و خادمیارانش جایگاه ویژه ای در آستان قدس رضوی مرکزی دارد.

وی با بیان اینکه دیدگاه های ارایه شده توسط این استان در آستان قدس رضوی شنونده دارد، افزود: تعامل بین کانون های خدمت عمومی و تخصصی همواره مورد نقد 2  طرف است.

مصطفایی همچنین  در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا، گفت: در دوره جدید فعالیت های بنیاد کرامت رضوی اسناد بالادستی با عنوان نظام نامه خدمت ابلاغ شده که نشستی به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون مسوولیت ها و فعالیت های هر کدام از کانون های تخصصی وعمومی برگزار شود تا نقطه نظرات و ایرادات پیرامون این کانون ها برای ارایه خدمت بهتر توسط کانون ها رقم بخورد.

وی با بیان اینکه در نشست بعداز ظهر امروز نیز میهمانانی از مشهد مقدس داریم، افزود: در استان البرز ۱۳ کانون خدمت رضوی عمومی و ۱۹ کانون تخصصی داریم که مجموعه خادمیارانی در عرصه تخصصی خدمات رسانی کنند سازماندهی شده اند به بیش از هفت هزار خادمیار می رسند که تعیین عرصه خدمت شده اند و آماده خدمت هستند.

مصطفایی به موضوع فراوانی مشکلاتی که مطرح می شود از جمله موضوع مالی و سیستم مالی آستان قدس اشاره کرد و اظهار داشت:‌ موضوع مالی در کشور پیشرفت کرده و از سیستم های نوین استفاده می کنند و در این استان نیاز است که در خصوص بهره مندی از سیستم های نوین اقداماتی داشته باشیم تا از ظرفیت ناظرین بهتر استفاده کنیم.

معاون کانون های خدمت رضوی نمایندگی آستان قدس رضوی استان البرز یادآور شد که در اسناد بالادستی نیاز است که آستان در ماموریت های جدید ابلاغی در خصوص تدوین این اسناد برای خادمیاران بیشتر کار کند تا هماهنگی بیشتری بین صف و ستاد صورت گیرد.

در نشست  مسوولان کانون های خدمت رضوی استان البرز، تجهیز نبودن سیستم مالی آستان قدس به سیستم های نوین به عنوان یکی از مشکلات مطرح شد  ضمن آنکه نذورات غیرنقدی، عقیقه و نذر و قربانی بایستی به درستی قیمت گذاری شده و پس از اخذ مجوز شرعی از سوی نمایندگی آستان ذبح انجام شود.

در این نشست به وجود ۱۳ شناسه برای نذورات اشاره شد که بایستی نذورات در دفاتر مالی به درستی ثبت شوند.

همچنین به نحوه ارتباط کانون های خدمت عمومی و تخصصی در این نشست پرداخته شد که این کانون ها وظیفه خدمت رسانی به محرومان و مستمندان جامعه را بر عهده دارند و باید یک جامعه هدف مشخصی داشته باشند تا خدمات به آن ها تعلق بگیرد.

نشست هم اندیشی مسوولان کانون های خدمت رضوی مرکزی و تخصصی استان البرز با هدف بررسی اقدامات، مشکلات و کمبودها در باشگاه فرهنگی میلاد کرج برگزار شد.

در این راستا به استفاده از ظرفیت خادمیاران و یاوران کانون های رضوی اشاره شد که باید خادم به محدوم وصل شود و آن ها نظارت و هدایت لازم را داشته و گزارش را در سامانه ثبت کنند.

از دیگر موضوعات مطرح شده، احصا و رفع مشکلات جامعه هدف بایستی با استفاده از ظرفیت کانون خادمیاران و هماهنگی با کانون های خدمت های رضوی بود.

توجه ویژه به اسناد بالادستی، آیین نامه ها و دستورالعمل ها از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به آن تاکید شد.

همچنین در این نشست به برگزاری جشنواره خدمت رضوی در سراسر کشور اشاره شد که در استان البرز ۱۵۳ هزار اثر در آستان قدس به ثبت رسیده که کانون های عمومی کرج رتبه اول و سپس کانون ماهدشت کرج رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

در فراوانی موضوع نیز کانون ایثار و شهادت رتبه اول و کانون قرآن رتبه دوم را در این جشنواره به خود اختصاص داده است.

مهلت ارسال به این جشنواره تا فردا تمدید شده که از کانون های خدمت رضوی در این نشست خواسته شده تا هر چه سریعتر آثار خود را به ثبت برسانند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …