پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

توسعه اقتصاد دیجیتال از نیازهای امروز کشور است

محمد اسدیان روز پنجشنبه در بازدید از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز افزود: اقتصاد دیجیتال یک مقوله بسیار مهم در عرصه انقلاب های دیجبتال است که می توان با توجه به  آن، بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: با این نوع اقتصاد شاهد گسترش اقتصاد مقاومتی در جامعه خواهیم بود و این موضوع از مهمترین نیازهای جامعه امروز است که نیازمند مطالعه تخصصی و برنامه ریزی مناسب است .

اسدیان افزود:  کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز نیز که به همت و سرمایه گذاری  دانش بنیان سیوان آماده شده است می تواند نقش اساسی در این نگاه تخصصی به موضوع فناوری و نوآوری داشته باشد.

وی بر توجه هرچه بیشتر به فعالیت شتاب دهنده ها و استارت اپ ها در کرج برای حل مشکلات تاکید کرد.

 رییس کمیسیون شهر هوشمند،اقتصادشهری و مشارکت های شوراهای اسلامی شهر کرج نیز در این بازدیداظهار داشت: این مکان جایگاه مناسبی برای استقرار مراکز نوآوری، شتاب دهنده ها و استارتاپ ها است که باید با نگاهی ملی برای توسعه آن اقدام کرد تا علاوه بر جذب نخبگان و فعالان حوزه  فن آوری در شهر کرج، امکان حضور فعالان اکوسیستم نوآوری را از استانهای اطراف همچنین شهرهای اطراف کرج را فراهم کند.

عمار ایزدیار بیان داشت: سوابق تخصصی شرکت دانش بنیان سیوان، زمینه مناسبی برای توسعه این کارخانه فراهم کرده است و می توان به زودی شاهد آغاز فعالیت این کارخانه و استقرار اینفلونسرها و دیگر علاقمندان به فعالیت در موضوعات حوزه دیجیتال در این مرکز بود.

بر اساس تفاهم نامه همکاری سه جانبه معاونت علمی ریاست جمهوری، شهرداری کرج و استانداری البرز راه اندازی کارخانه نوآوری در زمینی با زیر بنای حدود ۱۴ هزار متر مربع با تلاش  و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است  که براساس برنامه ریزی های انجام شده  فاز اول این کارخانه در مرداد ماه به بهره برداری رسیده و اولین گروه های استارتاپی در آن استقرار پیدا کنند، همچنین براساس توافق های صورت گرفته با شرکت شتابدهنده  دانش بنیان سیوان، به عنوان مجری طرح، ارتباط بیشتر بین همه زنجیره اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی استان  در دستور کار قرار گرفته است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …