جمعه , 14 اردیبهشت 1403

دشمن با راه اندازی جنگ نرم اندیشه جامعه و فرهنگ دینی را هدف گرفته است

به گزارش ایرنا، سیدجواد هاشمی روز یکشنبه در نشست قرارگاه ائمه جمعه منطقه ۲ استان در سی سخت، اظهار داشت: جنگ نرم سنت ها، باورها  و ارزش های ما را نشانه گرفته است و دشمنان در تلاشند تا حلقه‌ های فکری و فرهنگی ما را سست کرده و با عملیات روانی، نبرد رسانه ‌ای و با پشتیبانی از نافرمانی مدنی، بحران سازی کنند.

وی افزود: ترویج روحیه یاس و ناامیدی به جای نشاط ، بی تفاوت کردن نسل جوان، ایجاد آشوب و اختلاف با تبلیغات سیاه و شایع پراکنی و دامن زدن به مسائل سیاسی، مذهبی، قومی و اجتماعی از اهداف شوم استکبار از طریق جنگ نرم است.

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دشمنان استکباری با بمباران خبری و تبلیغی از طریق رسانه های مختلف و فضای مجازی در تلاشند تا در نظام دینی و سیاسی اجتماعی ما رخنه کرده و آسیب بزنند و تزلزل، بی ‌ثباتی و یاس و ناامیدی در جامعه ایجاد کنند.

هاشمی، تلاش برای بحرانی سازی با ارائه اخبار نادرست، تحلیل های غلط و اغراق آمیز با اعتماد زدایی در جامعه را از دیگر برنامه های جنگ نرم دشمنان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه، جنگ نرم و روانی علیه جامعه دینی ما از گستره و عملکرد وسیعی برخوردار است، افزود: دشمنان قسم خورده این آب و خاک که دست پلیدشان از منابع مختلف مملکت کوتاه شد به دنبال این رفتند تا جامعه ما را به بن بست کشیده و زمینه ای را برای رسیدن به اهداف شوم خود بیابند.

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اثرگذارترین ابزار برای جنگ نرم را سرمایه ‌گذاری در رسانه‌ های دیداری و شنیداری دانست و ابراز داشت: جلوگیری از الگو شدن ایران در جهان اسلام و منطقه برای دشمنان استکبار وحشت آفرین بوده و راه های تحقق بخشی هدفشان را در جنگ نرم یافته اند.

وی تاکید کرد:دشمنان برجسته سازی مشکلات کشور و حوادثی که در بحث ها و مطالبات صنفی بوده را دامن می زنند تا انحراف و نارضایتی ایجاد کنند. 

هاشمی به تقویت نظام مقابله با جنگ نرم دشمن تاکید کرد و گفت: برای مقابله و مبارزه جدی و بازدارنده در برابر جنگ نرم دشمنان باید با آسیب شناسی از طریق فرهنگی و با تقویت شاخص های فرهنگی اقدام کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مساله وحدت بخشی به جامعه، آگاهی بخشی و تقویت کرسی های آزاد اندیشی، نماز جمعه و جماعات، تقویت رسانه های مختلف گروهی و فضای مجازی نقش بسزایی در خنثی سازی جنگ نرم دشمنان دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …