یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

فرماندار بروجرد: بیکاری بزرگترین معضل لرستان است

“مجید منعمی” رور دوشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان افزود: استان لرستان با ۲۸هزار کیلومتر وسعت جغرافیایی دارای ۱۱ شهرستان ، ۳۲شهر ، ۳۳ بخش و ۸۸ دهستان است.

وی اظهار داشت: این استان با دارا بودن ۲ هزار و ۹۰۰ روستای دارای سکنه از یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت برخوردار است.

منعمی افزود: این استان دارای پتانسیل و ظرفیت‌های بالایی در زمینه آب، خاک، جنگل و معدن بوده و از نظر گردشگری دارای بناهای تاریخی فراوان در شهرهای مختلف است.

وی گفت: وجود نیروی جوان و تحصیل کرده در این استان از دیگر پتانسیل‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: برغم اقدامات فراوان انجام شده در راستای توسعه لرستان باید گفت این استان نسبت به سایر استان‌های همجوار در فقر و محرومیت قرار دارد  که بخشی از آن به کم توجهی مسوولان برمی گردد.

منعمی  افزود: امید است در دولت مردمی سیزدهم همگام با مردم  خدمات را بهتر رصد و در راستای توسعه استان گام برداریم؛ از جمله مطالبات فرمانداران استان لرستان در حوزه سیاسی، ارتقا تقسیمات کشوری است.

وی  گفت: مطالبه سیاسی دیگر موضوع مشترک بودن حوزه های انتخاباتی در برخی  شهرستانهاست که موجب بروز حساسیت و تنش در زمان انتخابات بویژه انتخابات مجلس می شود.

وی افزود: نارضایتی مردم از عملکرد نامناسب برخی دستگاههای اجرایی استان که بخشی به تحول برمی گردد و در دولت سیزدهم با توحه به مبحث تحولات در ساختار محتوا که مطالبه مردم بوده امید است، حل شود.

سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: از جمله مقولات و معضلات اجتماعی لرستان علاوه بر بیکاری معضل اعتیاد، طلاق، فقر، جرایم، بزهکاری اجتماعی و کمبود کمپ های ترک اعتیاد و حاشیه نشینی است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در لرستان گفت: استمرار مشکلات معیشتی و کالاهای اساسی بخشی فرا استانی و بخشی داخلی است که امید است در راستای رفاه مردم گام های اساسی برداشته شود.

منعمی به وجود واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال در سطح استان اشاره کرد و افزود: نهضت صنایع تولیدی باید پیگیری شود تا مانع تعطیلی واحدهای صنعتی شویم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …