دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راه رسیدن به اشتغال پایدار است

عبدالعلی کریمی چهارشنبه در آیین افتتاح «نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر» اظهار کرد:جوانان با کسب مهارت های فنی و حرفه ای می توانند به یک کارآفرین تبدیل شوند و علاوه بر دستیابی به شغلی پایدار، زمینه اشتغال افراد دیگر را نیز فراهم کنند. 

معاون استاندار فارس خواستار گسترش خدمات مفید آموزش فنی و حرفه ای با هدف توانمندسازی جوانان شد و گفت: برپایی اینچنین نمایشگاه هایی که افراد با حداقل هزینه صاحب شغل می شوند و شخصا با حضور در غرفه های نمایشگاه راه و روش اشتغال خویش را برای بازدید کنندگان تشریح می کنند، به صورت کاملا مشهود اثرات کسب آموزش های مهارتی را به مردم نشان می دهد و می تواند نگرش جامعه را از آموزش های تئوری و کلاسیک به آموزش های عملی و مهارتی سوق دهد. 
حشمت کوشکی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس نیز گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه ترویج فرهنگ اشتغال زایی مهارت آموختگان با سرمایه های خرد، ترویج و گسترش فرهنگ مهارت آموزی به عنوان ضرورت اشتغال پایدار با تاکید بر مشاغل ارزان، ارتقای فرهنگ کار و کار آفرینی در جامعه، جهش مهارت با اجماع سازی شرکا و ذینفعان و حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین در راه اندازی کسب و کار است.

وی ضمن اشاره به طیف وسعی از جامعه که می توانند از خدمات آموزش فنی و حرفه ای بهره مند شوند بیان داشت: افراد با کسب یک یا چند مهارت در جامعه امروز می توانند به سرعت صاحب کسب و کار شوند و به شغلی پایدار با درآمدی مکفی دست یابند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس اظهار کرد: در این نمایشگاه بیش از ۵۰ فرصت شغلی که با سرمایه ای کمتر از ۱۰ میلیون تومان قابل راه اندازی است به بازدیدکنندگان معرفی می شود. 
این نمایشگاه تا ۲۵ آذرماه دایر است. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …