جمعه , 14 اردیبهشت 1403

فراخوان نخستین جشنواره مجازی روز طبیعت در البرز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: نخستین جشنواره مجازی روز طبیعت با شعار” محیط زیست سالم، انسان سالم” در مدارس استان فراخوان شد.

فراخوان نخستین جشنواره مجازی روز طبیعت در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سردار فتح الهی با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری اداره فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز اجرایی شده است، افزود: دراین جشنواره مجازی با محوریت ” عکس ” همه دانش آموزان در پایه‌های مختلف تحصیلی می‌توانند شرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز هدف از برگزاری این جشنواره را به تصویر کشیدن زیبایی‌های طبیعت، ترویج فرهنگ عمومی حفاظت از طبیعت و معرفی مکان‌های گردشگری استان البرز در قالب عکس دانش آموزی ذکر کرد.

او با بیان اینکه سیزده بدر از جمله آداب و رسوم ایرانیان به شمار می‌رود که برای پاسداشت از سنت‌های گذشته خود خانه را به قصد گشت و گذار در طبیعت ترک می‌کنند، افزود: سیزدهمین روز از بهار همواره فرصتی برای باهم بودن‌ها و شادی‌ها و دیدار با فامیل‌ها و جمع شدن دور یک سفره و انجام بازی‌های جمعی است که می‌توان آن را در قالب عکس به تصویر کشید.

فتح الهی در ادامه به مقررات شرکت در جشنواره پرداخت و گفت: هر عکاس می‌تواند ۲ قطعه عکس شماره گذاری شده را با کپشن کامل از اطلاعات شخصی شامل: نام و نام خانوادگی، شماره همراه، دوره و پایه تحصیلی، آموزشگاه، ناحیه و شهرستان و ذکر موقعیت مکانی عکس، را به کاربری roze_tabiat در بستر شاد ارسال کند.

فتح الهی تصریح کرد: عکس‌ها باید با فرمت JPG به صورت افقی در ۱۲۸۰ پیکسل و حداکثر حجم فایل نیز ۳ مگابایت باشد.

او گفت: به عکس‌های ارسالی بیش از ۲ قطعه و فاقد اطلاعات شخصی ترتیب اثر داده نخواهد شد و عکس‌ها باید در طبیعت و با حضور شخص عکاس باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز مهلت ارسال آثار را برای شرکت در این جشنواره ۱۳ و ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ عنوان کرد.

به گفته فتح الهی: سیزده بدر هرچند که در تقویم ما ایرانی‌ها به عنوان روز آشتی با طبیعت نامگذاری شده، اما متاسفانه طبیعت بیشترین صدمه و خسارت را در این روز متحمل می‌شود، در حقیقت بی‌توجهی گردشگران به طبیعت موجب به بار آوردن خسارت‌هایی جبران‌ناپذیر می‌شود که چهره طبیعت را در روز طبیعت کدر می‌سازد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …