پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

ظرفیت های گردشگری البرز به کمک شکوفایی اقتصادی می آید

مرتضی نیکرو  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت در حوزه گردشگری کشاورزی  چندین سال است که برنامه های زیادی دارد، اظهار داشت: البرز با برپایی  جشنواره لاله ها در این بخش پیشگام بوده که امیدواریم ثبت ملی شود.
وی با اشاره به اینکه بخش خدمات گردشگری استان البرز دارای متقاضی زیادی است، افزود: در بحث گردشگری بیشترین متقاضی را داریم و بر همین اساس در نوروز ۱۴۰۱ برنامه های متفاوتی پیش روی گردشگران خواهیم گذاشت.
 معاون گردشگری  اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان البرز با بیان اینکه البرز زیر ساخت های خوبی در بحث حمل ونقل مانند قطار، هواپیما و امثال  دارد، عنوان کرد: این موقعیت می تواند بسیار خوب  باشد و از ظرفیت فرودگاه پیام که هر هفته  چهار پرواز از استان دارد می توان بهره بیشتری برد.
 وی با بیان اینکه طبق آمار حدود ۴۰ درصد سفرهای خارجی  استان تهران از غرب این استان انجام می شود، بیان داشت:  از ظرفیت فرودگاه پیام  البرز باید برای رفت و آمد این مسافران  و  ارز آوری بهره  گرفت.
 نیکرو با اشاره به اینکه  همه ساله در ایام عید نوروز بسیاری از گردشگران از البرز تردد می کنند که با وجود داشتن هتل های فراوان و جاذبه های گردشگری در استان  باید از این ظرفیت استفاده کرد، گفت: مکان های پذیرایی خوبی طی سال های اخیر با مشارکت بخش خصوصی در استان  احداث شده است.
معاون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی استان البرز افزود: امسال یک هتل مجلل و مناسب در ابتدای جاده کرج – چالوس افتتاح شد و توسعه  این مراکز همچنان ادامه دارد.
ظرفیت های مناطق عشایری و روستایی استان البرز از دیگر مباحثی بود که معاون اداره کل میراث فرهنگی البرز به آنها اشاره کرد .
وی بابیان اینکه  البرز از ظرفیت ایجاد ۵۰۰ بوم گردی برخوردار است، بیان داشت: اشتهارد در بحث آفرود و هتل و شترسواری نیز دارای ظرفیت های بسیار زیادی است.
نیکرو  با اشاره به  فعالیت یک تشکل به نام « تورگردان ایران»   در کشور که حدود ۶۰ تور دارد ، اظهار داشت : باید از این ظرفیت برای شناساندن قابلیت های گردشگری البرز استفاده کرد.

وی ادامه داد: البرز دارای چهار کاخ تاریخی شامل کاخ مروارید، کاخ رضاخانی در جاده کرج – چالوس،  کاخ ناصری شهرستانک و کاخ سلیمانیه است که هریک دارای ظرفیت بسیار زیادی در حوزه گردشگری هستند. 
نیکرو از  ۱۰ حمام تاریخی البرز از جمله حمام مصباح کرج به عنوان بخش دیگری از جاذبه های تاریخی استان نام برد که باید به کمک شکوفایی اقتصادی بیایند.

نغمه منوری دبیر انجمن  صنفی حرفه ای  دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی استان البرز در این نشست گفت: مشکل ما در این استان آن است که همه دستگاه های اجرایی در بحث گردشگری و کمک به رونق این بخش همکاری خوبی ندارند.

وی بیان داشت : بحث های گردشگری و ظرفیت های  آن هنوز در البرز نیاز سنجی نشده است و باید به گردشگری اهمیت داده شود .

منوری گفت : نوروز ۱۴۰۱ تورهای گردشگری در سطح استان البرز برای مسافران و علاقه مندان به گردشگری پیش بینی کرده ایم .

وی اظهار داشت : گردشگری استان  البرز ظرفیت های فراوانی دارد که برای شکوفایی آن ها  با کمک گرفتن از بخش آموزش و کارآمدی نیروی انسانی می توان  اقدامات موثری در این بخش انجام داد.

وی خواستار تعامل بین دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی برای رونق بخشی  به گردشگری استان شد.

منوری  تاکید کرد که انتظار می رود همه ادارات و ارگانهای دولتی استان  برای رشد اقتصادی البرز از دریچه توسعه  گردشگری پای کار باشند.

دبیر انجمن  صنفی حرفه ای  دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی استان البرز گفت : امیدواریم در راستای گام دوم انقلاب و همچنین اهداف سند ۱۴۰۴ بتوانیم با عزمی جهادی تغییرات مثمر ثمری را در استان ایجاد کنیم.

استان البرز بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد که ۲۷۰ اثر آنها ثبت ملی شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …