جمعه , 14 اردیبهشت 1403

طرح پاکسازی طبیعت آبشار هفت چشمه البرز اجرا شد

فردین حکیمی روز دوشنبه در حاشیه مراسم پاکسازی طبیعت هفت چشمه در جمع خبرنگاران افزود: انجام پاکسازی های طبیعت، ادامه دهنده  یک برنامه گسترده تنویر افکار عمومی و فرهنگ سازی است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به برنامه های آموزشی و فرهنگی انجام شده یا در دست اقدام، با رویکرد تغییر عادت ها در حوزه های متنوع محیط زیست روبرو هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز ادامه داد: رفتار مناسب با حیات وحش، کمک رسانی به گونه های جانوری آسیب دیده، پاکسازی خودجوش طبیعت و زیستگاه ها توسط مردم، آموزش به کودکان برای ایجاد رفتار صحیح با موضوعات محیط زیستی و بسیاری موارد دیگر در خانواده ها امروزه نهادینه شده است.
حکیمی اضافه کرد: پاکسازی طبیعت پویشی در میان افراد جامعه به منظور یک تغییر عادت برای داشتن محیط زیستی سالم تر و ایجاد عادت های جایگزین برای اهداف بلندتر و موثر در حوزه های گوناگون محیط زیست است.

وی یادآور شد: طبیعت هفت چشمه زیستگاه مناسبی برای انواع گونه‌های جانوری مانند کلاغ نوک قرمز، پرستو، کبک و نیز پوشش گیاهی متنوع از قبیل درخت بید، درختچه‌های زرشک، ازگیل و زالزالک محسوب می‌شود.

او در ادامه با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی حفظ و حراست از جاذبه‌های طبیعی افزود: به‌رغم نصب تجهیزات رفاهی از جمله احداث چند سکوی استراحت به منظور بهره‌گیری از فضای طبیعی اطراف، شیر آب، سطل زباله و سرویس بهداشتی در طول مسیر برخی از روی ناآگاهی با رهاسازی زباله در بستر رودخانه و آبشار مناظر زشتی را در طبیعت پدید می‌آورند که جای تأمل دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز بیان داشت: از تمامی رسانه ها و فعالین حوزه محیط زیست خواهشمندیم با همراهی در این برنامه های جمعی البته با رعایت پروتکل های بهداشتی و یادآوری یک عادت رفتاری صحیح،  یاری رسان طبیعت و محیط زیست خود باشند.

حکیمی گفت: در طی چند ماه گذشته این اداره کل با انجام چندین برنامه آموزشی، این موضوع را در سطح گسترده ای در سراسر استان یادآوری و آموزش داده است و با توزیع اقلام آموزشی و کاربردی از جمله کیسه های قابل بازیافت جمع آوری زباله این برنامه را عملیاتی کرده است و حال نیازمند همراهی و مشارکت اصحاب رسانه و عموم جامعه برای تغییری مثبت در سطحی وسیع است.

آبشار هفت چشمه یکی از آبشارهای استان البرزه که در کیلومتر ۱۷ جاده کرج-چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه و بالادست رودخانه ارنگه واقع شده است. ارتفاع آبشار هفت چشمه در حدود ۹۰ متر است و از این نظر یکی از آبشارهای بزرگ کشور محسوب می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …