پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

طرح رعایت شیوه نامه بهداشتی کرونا در بستر شاد البرز آغاز شد

سالار قاسمی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این طرح در راستای خیز جدید ویروس کرونا که سبب افزایش تصاعدی بیماری کووید ۱۹ در کشور شده و روز به روز افراد زیادی براثر این بیماری قربانی می‌شوند به اجرا درآمده.

وی خاطرنشان کرد: اکنون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مرتبط با شیوع کرونا توسط مردم کافی نیست لذا به منظور آگاهی بخشی به دانش آموزان و اولیا اجرای این طرح در بستر فضای مجازی مدارس البرز در دستور کاری قرارگرفت.

وی بیان داشت: موج  جدیدکرونا در استان ها از جمله البرز بسیار خطرناک است که مقابله با آن نیاز به هوشیاری و مشارکت خانواده ها در رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.

قاسمی تصریح کرد: پیشگیری نقش مهمی درچرخه گسترش و انتقال ویروس کرونا دارد لذا توجه به توصیه های فعالان حوزه سلامت دراین شرایط سخت کرونایی بسیار الزامی است.

وی ادامه داد: مراقبین، سفیران و رابطان سلامت مدارس البرز نیز از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون اقدامات آموزشی مختلفی با رویکرد پیشگیرانه انجام داده اند تا آمار مبتلایان به این بیماری دربین مردم از جمله خانواده آموزش و پرورش کاهش یابد.

وی اضافه کرد: درقالب این طرح  پیام های مختلفی به صورت نوشتاری و شنیداری، عکس نوشته ، فیلم کوتاه و نقاشی تهیه و در کانال آموزش و پرورش به ویژه معاونت تربیت بدنی و سلامت استان بارگذاری می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: در این اقدام آموزشی از مخاطبان خواسته شده است باتوجه به خیز بیماری کووید ۱۹ درکشور و افزایش موارد بیماران سرپایی و بستری، برای در امان ماندن از ویروس کرونا توجه داشته باشیم.

قاسمی توجه به رعایت تمام کارهای مربوط به پیشگیری از بیماری را انجام دهیم و هیچ‌یک را حذف نکنیم یا ناقص انجام ندهیم، زدن ماسک ،عدم حضور در فضای بسته عمومی، کاهش حضور خود در مناطق دارای ریسک، خود داری از حضور غیر ضروری در اجتماعات، باز گذاشتن در و پنجره‌ها در محیط بستۀ عمومی، گرفتن فاصله بیشتربا افراد در هنگام گفت و گو، شست‌وشوی صحیح و به‌موقع دست و لمس نکردن دهان و بینی و چشم و گوش با دست آلوده وماندن درخانه را ضروری دانست.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …