جمعه , 31 فروردین 1403

طرح بیمه اهالی فرهنگ، رسانه و ورزشکاران‌ در البرز آغاز شد

برای نخستین بار در کشور خبرنگاران، ورزشکاران، اهالی فرهنگ و هنر بیمه اجتماعی بیمه اجتماعی می شوند.

طرح بیمه اهالی فرهنگ، رسانه و ورزشکاران‌ در البرز آغاز شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ برای نخستین بار در کشور خبرنگاران، ورزشکاران ، اهالی فرهنگ و هنر بیمه اجتماعی بیمه اجتماعی می شوند.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: آئین رونمایی از بیمه اجتماعی خبرنگاران، ورزشکاران و اهالی فرهنگ و هنر امروز در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد.

عبدالله دارایی با اشاره به پیشینه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور افزود: به منظور بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه از بیمه اجتماعی به ویژه بیمه‌های مرتبط با مشاغل فصلی، پیش بینی ماده ۲۹ قانون اساسی در برخورداری اقشار مختلف کشور از خدمات تأمین بیمه‌های اجتماعی و قوانین دیگر مربوط به مشاغل فصلی که از سال ۱۳۸۳ بر زمین مانده بود.

وی در ادامه اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسئول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان البرز و مرکز کشور، مقرر شد خبرنگاران، ورزشکاران و اهالی فرهنگ و هنر نیز بتوانند از یارانه ۷۰ درصدی دولت در حمایت از این اقشار بهره مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه از جمله مزایای این طرح است.

دارایی ادامه داد: متقاضیان از سن18 تا 50 سال می توانند برای بیمه اجتماعی اقدام کنند و سن بازنشستگی هم 65 سال است.

وی در پایان گفت: با توجه به تعداد متقاضیان، تعاونی‌های سوم و چهارم هم در خصوص مسکن خبرنگاران تشکیل شود تا برای بهره مندی از مسکن ارزان ‌قیمت برای خبرنگاران و اصحاب بزرگ رسانه استان فراهم شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …