شنبه , 8 اردیبهشت 1403

ضرورت تعریف طرح های تشویقی برای بافت های فرسوده البرز

ضرورت تعریف طرح های تشویقی برای بافت های فرسوده البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ مجتبی عبدالهی روز چهارشنبه در نشست شورای تامین مسکن استان  البرز افزود:  ساکنان بافت های فرسوده  باید خانه به خانه برای ثبت نام در طرح ملی مسکن تشویق شوند.

وی ادامه داد: مدیران استان البرز وضعیت تعاونی های مسکن دستگاه خود را با اهتمام ویژه ای مورد بررسی قرار دهند.

استاندار البرز بیان داشت : باید نهایت همراهی را داشته باشیم تا اقشار مختلف مردم مالک مسکن شوند و بار بزرگی از هزینه های اجاره بها از دوششان برداشته شود.

عبداللهی گفت: ضرورت دارد دفاتر تسهیل گری در بافت های فرسوده استان البرز راه اندازی و احیا شوند و پویاتر از سابق به فعالیت بپردازند.

مسوولان استان البرز در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز  مسامحه نکنند

استاندار البرز تاکید کرد: از فرمانداران و شهرداران البرز انتظار دارم که با جدیت در رابطه با ساماندهی وضعیت ساخت و ساز و پیشگیری از بروز تخلف در این حوزه وارد میدان شوند.
عبداللهی اضافه کرد: نباید شاهد بلند مرتبه سازی بدون توجیه در مناطق مختلف به ویژه روستاها باشیم چراکه این امر معضلات فراوانی را همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت مسکن های مهر در استان البرز گفت: ساکنان این شهرک ها از ابتدا مورد بی مهری قرار گرفته اند و گاهی از کمترین خدمات نیز برخوردار نمی شوند بنابراین فرمانداران باید به ساماندهی امور و کسب رضایتمندی مردم در این مناطق بپردازند و از روند کار خود گزارش ارایه دهند.
استاندار البرز افزود: ایجاد خدمات آموزشی، درمانی و امنیتی در شهرک ها و مساکن مهر باید دغدغه تمام متولیان باشد.

وی گفت: همچنین باید وضعیت نظافت شهرها به درستی سامان بگیرد چراکه معابر، خیابان ها  از جلوه بصری خوبی برخوردار نیستند، ورودی ها و خروجی های شهر نماد و المان خاصی ندارند و این در حالی است که البرز مزین به بیش از پنج هزار شهید و ویژگی های طبیعی و تاریخی فراوانی است.
عبداللهی افزود: در ورودی شهرها برخی مشاغل مزاحم منجر به سد معبر و تجاوز به حریم خیابان هستند که باید ساماندهی شوند.

طرح ویژه نظافت و زیباسازی شهرها اجرایی شود

استاندار البرز گفت: از هم اکنون باید برای ایام عید نوروز طرح ویژه نظافت و زیباسازی شهر از سوی شهرداری ها پیش بینی شود.
عبداللهی  افزود: از فرمانداران انتظار دارم که شبانه روزی کار کنند و البرز را در ابعاد مختلف دگرگون کنند و با بازدید های میدانی در نقطه به نقطه شهر نظارت دقیق بر روند امور داشته باشند.

وی گفت: راه اندازی نهضت درختکاری در استان البرز و کاشت  درخت توسط شهروندان می تواند از بسیاری حوادث پیشگیری کند.
عبداللهی افزود: فرمانداران باید با هم افزایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، شهرداری ها و دستگاه های متولی برای اجرای این نهضت اقدام کرده و مردم را برای همراهی تشویق کنند.
وی تاکید کرد: از طرح های اجرایی در خصوص نهضت درختکاری بازدید خواهم کرد.

استان البرز حدود ۲ هزار هکتار بافت فرسوده و غیر مقاوم دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …