سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

شورای شهر کرج خواستار عزل پیمانکار مسبب مرگ پاکبان در شهرداری شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   کرج،    علیرضا رحیمی محمودآبادی طی تذکری در خصوص حوادث جانی پاکبانان زحمتکش  به شهردار کرج اظهار داشت:  در مرداد ماه سال گذشته اولین نطق پیش از دستور بنده در خصوص پرداخت به موقع حقوق پاکبانان و سبزبانان بود که با پیگیری مجدانه شهردار و اعضای شورا به سرانجام رسید و محقق شد.

وی افزود: از ابتدای دوره ششم شورای شهر کرج  4 حادثه جانی و 8 نفر جرحی در خصوص پاکبانان داشته ایم و 11 نفر هم در سال 99   حادثه و جرحی وجود داشته که جای بسی تاسف دارد که هم برای ما هم مسئولین وقت که عزم و انگیزه ای برای اصلاح روند و توقف این حوادث را نداشته اند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه در حال حاضر ما  در مورد مرگ این عزیزان مسئولیم، متذکر شد: برخی بدون توجه به این اتفاقات سر خود را بالا می گیرند و انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

رحیمی با بیان اینکه هر کسی در این مقطع وظایفی دارد، قانون تکلیف را روشن می کند و شهردار نیز باید در این زمینه آنچه قانونی‌ست ظرف یک هفته آتی عملیاتی نماید، بیان کرد: رسالت اصلی شهرداری باید حفظ ارزش‌ها و احترام به شخصیت والای انسانی شود، از همین‌ رو هرگونه رفتاری که باعث خدشه‌دار نمودن حیثیت، شان و کرامت انسانی گردد به شدت مورد مذمت و نکوهش قرار گرفته و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد قاطع و قانونی انجام می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر کرج تاکید کرد: مطابق قرارداد، پیمانکار باید از جاروب مکانیزه استفاده کند و ناظر مقیم موظف است بازدیدهای روزانه و مستمر داشته باشد و فرم کسر کار و جریمه را اعمال نماید و اگر خودروهای مکانیزه موجود نواقصی حتی داشته باشد، پیمانکار باید بلافاصله جایگزین نماید.

وی افزود: عدم توانایی مالی با مدیریت پیمانکار برای انجام کار به تشخیص دستگاه نظارت، عدم اجرای هر یک از موارد قرارداد و عدم انجام امور محوله از سوی کارفرما و ناظر مستقیم باید پی گیری شود.

وی خاطرنشان کرد:  شهرداری چگونه پیمانکارانی را تائید می کند که خودروی مکانیزه جاروب را در اختیار ندارد با توجه به اینکه 3 منطقه خودروی مکانیزه اصلا نداشته اند که اخیراً دو منطقه تهیه کرده اند و هنوز یک منطقه ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: طی بازدید میدانی پل شهدای روحانی  پل سوم خرداد- زیرگذر مرحوم هاشمی و حتی تونل توسط  کارگر خدمات رفت و روب می شود  و در این زمینه  نه اخطاری نه جریمه ای نه توبیخی نه فسخ قراردادی و نه استعفایی برای پیمانکار خاطی نشده است.

رحیمی تصریح کرد: عدم اجرای مفاد قرارداد عامل اصل اتفاقات جانی و چشم پوشی از مسائل آن با هدف غالباً منافع مالی شخصی است که این هم حرام شرعی است و هم ضمان دارد.

وی به  رعایت مفاد قرارداد و استفاده از ظرفیت های قراردادی اعمال جرائم و نهایت فسخ قرارداد تاکید کرد و یادآور شد: عدم تمدید قراردادهای 3 ساله پیمانکاران که چنین حوادثی در محدوده خدمتی آنها صورت گرفته برای سال بعد آن،  توبیخ و یا عزل و یا استعفای ناظرین مقیم و عالی و همچنین معاونان خدمات شهری مناطق مربوطه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …