جمعه , 21 اردیبهشت 1403

شوراها باید مطالبه گری را سرلوحه کار خود قرار دهند

به گزارش ایرنا، پرویز سروری شنبه در اولین همایش بانوان شوراهای اسلامی استان تهران افزود: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ عضو شوراهای اسلامی در سطح تهران فعالیت دارند که حدود ۱۰۰ نفر آنان را بانوان تشکیل می دهند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه میزان تخلفات در شوراهای کشور چهار دهم درصد بوده است، گفت: از این میزان در سال‌جاری ۴۳۳ نفر مورد پیگرد قرار گرفتند که بیشترین آنان تبرئه شدند.  

سروری افزود: حتی یک تخلف در این حوزه زیاد است، اما نباید جفا کرد و این موضوع را پسندیده نمی دانم.

به گفته وی در سطح کشور حدود ۲۶ هزار عضو شورا فعالیت دارند.  

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به منزلت و شخصیت بزرگوار حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: شخصیت وی بسیار عجیب و بزرگ است و هر زمانی که مردم مشکلی و حاجتی دارند با مراجعه به ایشان نیاز و گرفتاری خود را رفع خواهند کرد.

باید برای رفع مشکلات بانوان برنامه ریزی کرد

رئیس شورای اسلامی استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ عضو شورای اسلامی استان را زنان تشکیل می دهند، گفت: یکی از مسائل برای رسیدگی به بخش زنان در استان حمایت از زنان سرپرست خانوار، اشتغال، تولیدات خانگی، مشاوره و ایجاد و برپایی نمایشگاه از توانمندی کارآفرینی آنان است که باید برای این قشر قدم برداشت.

باید نقش زنان را پر رنگ کرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران هم در این همایش با اشاره به اینکه هدف ما از این گردهمایی نقش آفرینی و توجه به حضور پر رنگ بانوان در اجتماع است، گفت: باید در خط مشی و سیاست گذاری ها تاثیر گذار باشیم و امروز با حضور ۱۰۰ زن در بدنه مدیریت شهری استان سه کارگروه را ایجاد کنیم.

سوده نجفی ادامه داد: در این کارگروه‌ها با احصای مشکلات، ارائه راهکار و خط مشی و سمت و سو بتوان توانمندسازی کرد تا زنان حضور فعال تری داشته باشند.

همچنین نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: از آنجا که کارهای مدیریت شهری خدمات رسانی در بخش عمرانی، زیر ساخت ها، فنی و مسائلی از این قبیل است، زنان می توانند با حضور خود در مسوولیت های شهری نقش اساسی در پیگیری امور و خدمات رسانی به شهروندان ایفا کنند.

فاطمه قاسم پور به مناسب سازی شهری برای مادران و معلولان اشاره کرد و افزود: باید با سازو کارهای موجود، توسعه بوستان های مادر و کودک در شهرها و روستا مورد توجه قرار گیرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …