جمعه , 10 فروردین 1403

شهردار فردوس: اولویت نخست شهرداری انضباط مالی است

حسین اکبری روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهم آذر روز فردوس افزود: در این راستا ۹ انبار متعلق به شهرداری در شهر فردوس وجود دارد که نگهداری از این انبارها هزینه بالایی برای شهرداری به همراه دارد.

وی گفت: ساماندهی این انبارها با هدف کاهش هزینه‌ها در دستور کار قرار گرفته است و طی ۱۰ روز آینده تمامی انبارها به یک مکان منتقل و با یک نفر نیروی کار مدیریت خواهد شد.

شهردار فردوس افزود: ۲۹ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر فردوس شناسایی شده که در صورت تحقق دوسوم این فرصت‌ها می‌توانیم یکصد شغل را در مدت چهار سال ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ادارات دولتی شهرستان فردوس بیش از ۵۴ میلیارد تومان به شهرداری بدهکارند گفت: بدهی این ادارات به شهرداری یک و نیم برابر بودجه سالانه شهرداری فردوس بوده که رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز در این خصوص اخذ شده است.

اکبری بیشترین بدهی را مربوط به آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این بدهی‌ها مربوط به ساخت و سازها، عوارض و پروانه‌های ساختمانی است که توسط ادارات شهرستان پرداخت نشده است.

وی بدهی شهرداری به پیمانکاران، واحدهای تولیدی و ادارات را چهار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیشترین بدهی ما به شرکت آب منطقه‌ای است که بالغ بر یک میلیارد تومان است.

شهردار فردوس اظهار داشت: مردم فردوس سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بابت عوارض شهری به شهرداری بدهکارند که تاکنون فقط ۴۰۰ میلیون تومان یعنی ۱۲ درصد مردم عوارض خود را پرداخت کرده‌اند.

وی گفت: علیرغم اینکه رأی کمیسیون ماده ۷۷ نیز در این خصوص اخذ شده اما معتقدیم زمانی که برای مردم خدمتی ارائه شود و مردم ببینند، قطعا در پرداخت عوارض خود کوتاهی نخواهند کرد.

اکبری افزود: وصول این بدهی‌ها توسط ادارات شهرستان فردوس می‌تواند کمک بزرگی در اجرای سریع‌تر پروژه‌های عمرانی شهر و نیز پرداخت بدهی‌های شهرداری باشد.

وی همچنین از جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب طی سه روز آینده خبر داد و گفت: در این مدت ۹۰ درصد از این سگ‌ها جمع‌آوری و در محل کارخانه آسفالت شهرداری به عنوان پناهگاه نگهداری خواهند شد.

شهردار فردوس با تاکید بر اینکه این سگ‌ها عقیم یا کشتار نخواهند شد گفت: طی صحبت‌هایی که با تشکل‌های غیردولتی داشته‌ایم تصمیم داریم به صورت کاملا بهداشتی این سگ‌ها را نگهداری و این معضل را به بهترین نحو حل کنیم.

وی ادامه داد: در سطع شهر فقط ۱۰ شیر آب شرب داریم و ۹۸ درصد فضای سبز شهری از آب غیر شرب آبیاری می‌شودکه در استان بی‌نظیر است.

اکبری گفت: بالغ بر ۹۰ کیلومتر شبکه داخلی آب شرب در شهرداری وجود دارد که کار آبیاری و لوله‌کشی آن انجام شده است.

وی اظهار داشت: برخی ادارات شهرستان برای کسری اعتبارات خود از خدماتی که به شهرداری ارائه می‌دهند، اخذ می‌کنند.

شهردار فردوس افزود: شهرداری‌ها در شهرهای کوچک ۲۲۰ وظیفه ذاتی و در شهرهای بزرگ ۲۶۰ وظیفه ذاتی دارند که ممکن است دورنمای خوبی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ باکس زباله در سطح شهر وجود دارد گفت: شهرداری برای خرید باکس جدید در حال حاضر بودجه‌ای ندارد و در صورت تخریب باید این باکس‌ها را تعمیر کرد.

اکبری اضافه کرد: امسال نود و ششمین سالگرد تاسیس شهرداری فردوس در حالی برگزار می شود که با توجه به شیوع کرونا نمی‌توانیم به‌صورت حضوری و در جشنی باشکوه میزبان همشهریان باشیم لذا این همایش به‌صورت مجازی با حضور سخنرانان مختلف برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این راستا پنج وبینار توسط دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، تربیت معلم، دانشکده فنی و مهندسی و موسسه علمی، آموزشی پیروزان برگزار می‌شود.

دهم آذر به عنوان روز فردوس نام گرفته است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …