یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

سیمرغ فجر به روستاهای گیلان پرواز خواهد کرد

رضا ثقتی شامگاه پنجشنبه در حاشیه هفتمین روز از اکران همزمانی چهلمین جشنواره فیلم فجر در گیلان  به خبرنگار ایرنا گفت: عدالت محوری گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم است و در همین راستا فیلم سینمایی موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی فر در چهار منطقه روستایی گیلان اکران می شود.

وی با بیان اینکه فیلم یادشده از طریق سینما سیار به نمایش در می‌آید اظهار داشت: اکران فیلم مذکور از بعدازظهر ۲۲ بهمن ماه تا ۲۵ همین ماه در طاهرگوراب صومعه سرا، سنگر رشت، خطیبان شفت و تمروشت تالش انجام می‌شود.

«موقعیت مهدی» روایتی از بخشی از زندگی شهید مهدی باکری و مجاهدت‌های وی است و منتقدان بر این عقیده‌اند که حجازی‌فر اصالت خاک خورده سینمای دفاع مقدس را بار دیگر در جشنواره فیلم فجر احیا کرد.

«موقعیت مهدی» نخستین فیلم هادی حجازی‌فر با محوریت ۴ سال پایانی عمر مهدی باکری، بسیار فراتر از انتظار ظاهر شد و تاکنون در رده محبوب‌ترین فیلم‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر قرار گرفته است.

این فیلم در ۶ پرده، موقعیت‌های مهم زندگی‌ شهید باکری را به تصویر می‌کشد. فیلم در پناه یک شخصیت پردازی درست، وجوه اخلاقی شهید باکری را به مخاطب شناسانده و پازل قهرمانی او را با یک طراحی درست، در مخاطبش ته نشین می کند.

با توجه به مشاوره محمدحسین مهدویان، قاب‌های فیلم، شباهت های بسیاری به «ایستاده در غبار» و در برخی گام ها، حتی فراتر از این فیلم به تصویر کشیده می شود تا «موقعیت مهدی» در کنار ارزش محتوایی بالای خود، در حوزه اجرا نیز نمره قبولی بالایی دریافت کند.

اکران همزمانی چهلمین جشنواره فیلم فجر از پانزدهم بهمن ماه در سینما۲۲ بهمن وتالار مرکزی رشت با ۱۷ فیلم تعریف شده آغاز شده و شامگاه جمعه ۲۲ بهمن ماه به کار خود پایان می دهد .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …