جمعه , 14 اردیبهشت 1403

سیستم‌های ضد هوایی و سلاح‌های سبک؛ کمک جدید نظامی آمریکا به اوکراین

یک مقام ارشد دولت آمریکا روز شنبه به وقت محلی گفت که کمک های جدید واشنگتن به اوکراین که توسط جو بایدن، رئیس جمهوری اعلام شد شامل کمک های نظامی فوری از جمله سیستم های ضد زرهی، ضد هوایی و سلاح های سبک است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد که بایدن به وزارت خارجه آمریکا اجازه داده است تا کمک ۲۰۰ میلیون دلاری را به اوکراین ارائه دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد هفته آینده کمک فوری نظامی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به اوکراین را امضا کند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد این کمک امنیتی شامل تسلیحات، خدمات نظامی و آموزش برای اوکراین می شود و بخشی از حمایت گسترده تر آمریکا از اوکراین در قالب کمک های نظامی و تحریم است.

پس از حمله روسیه به اوکرین در اواخر فوریه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن یک میلیارد دلار کمک به اوکراین ارائه کرده است.

همچنین کنگره آمریکا در این هفته  کمک اضافی به اوکراین به ارزش ۱۳.۶ میلیارد دلار را تصویب کرد که یک بودجه  ۶.۵ میلیارد دلاری برای هزینه های ارسال نیرو و تسلیحات به اروپای شرقی و یک بودجه  ۶.۸ میلیارد دلاری دیگر برای پناهندگان اوکراینی  و کمک های اقتصادی به این کشور اختصاص می دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ماه ۱۴۰۰)  در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

در پی این اقدام روسیه و وقوع جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …