شنبه , 15 اردیبهشت 1403

سعادت جامعه اسلامی هدف و مسوولیت مشترک ملت ماست

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه شنبه در همایش محوری هفته وحدت حوزه و دانشگاه به قرائت و ترجمه حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) پرداخت و اظهارداشت: نبی گرامی اسلام (ص) فرمودند ۲ گروه از امّت من اگر صالح شوند امّتم صالح می‌شود و اگر فاسد شوند امّتم فاسد می‌شوندو آن ۲ گروه عالمان و حاکمان هستند.

وی افزود: علما همه دانشمندان در رشته‌های مختلف را شامل می‌شوند و فرزندان جامعه اسلامی در هر عرصه علمی باید تلاش کرده و از هم پیشی بگیرند تا نسل جدیدی از عالمان فرهیخته تربیت شوند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ائمه دین همواره به آموزش و تحصیل علم تاکید داشته‌اند و جامعه اسلامی باید در همه علوم سرآمد باشد و هر علمی که برای پیشرفت جامعه اسلامی موثر باشد تحصیل آن واجب است.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات سالیانه آن هم به صورت نمادین، بدون گفتمان و سخنران محور به نوعی عرصه تبلیغی یک جانبه است و با این گونه برنامه‌ها وحدت بین حوزه و دانشگاه میسر نمی‌شود.

آیت الله محامی تصریح کرد: باید در این زمینه ارزیابی لازم را انجام داده و مشخص کنیم که در حوزه وحدت بین حوزه و دانشگاه چه نمره‌ای کسب می‌کنیم.

وی بیان کرد: متاسفانه با گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب فرصت های زیادی را از دست داده ایم و تازه به دنبال طرح و برنامه هستیم بدون اینکه فعالیت عملیاتی چندانی صورت گرفته باشد.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: حرف‌ها و طرح‌های ارائه شده از سوی مسوولان مطلوب است اما باید دید محصول و خروجی کار تا چه مقدار اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: سخنرانی اساتید حوزه علمیه در دانشگاه و بالعکس سخنرانی اساتید دانشگاه در حوزه‌های علمیه تنها قسمتی کوچک از وحدت عملی بین حوزه و دانشگاه است و باید راهکار های ارائه شده در این جهت را دنبال کرده و به نتیجه برسانیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان افزود: متاسفانه جامعه ما با آسیب‌هایی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اداری و اقتصادی روبروست اما تعداد پروژه‌های مشترک تحقیقاتی در هر یک از این عرصه‌ها کم و در مواردی اصلا وجود ندارد.

وی ادامه داد: در مقوله‌های مختلفی از جمله تصمیم‌گیری، ارائه راهکار و برنامه‌ریزی جهت اقدام نیاز به کار مشترک وجود دارد زیرا با توجه به تفاوت دیدگاه ها، مسائل از منظرهای مختلف بررسی و سپس برای اجرا تقسیم کار صورت می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی تعامل و همکاری بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها پایین است که امیدواریم در سال‌های آینده هسته‌های مشترکی در موضوعات مهم و کاربردی بر اساس توانمندی‌های مشترک شکل بگیرد.

وی گفت: زندگی، سیره، منش، رفتار و گفتار شهیدانی چون شهید مفتح، شهید مطهری و شهید بهشتی مظهر و تجلی وحدت حوزه و دانشگاه است که باید شناخت کاملی از چنین الگوهای ارزشمندی داشته باشیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …