سه شنبه , 28 فروردین 1403

سرلشکر سلامی: امکان جنگ از دشمن سلب شده است/ از خطای محاسباتی دشمن غافل نیستیم

به گزارش حوزه نظامی خبرگزاری تسنیم، در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر، آیین گرامیداشت این حماسه و عملیات بیت المقدس که به‌ روز مقاومت ایثار و پیروزی نام گرفته است، با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم و فنون نیروی زمینی در شهر اصفهان برگزار شد.

فرمانده‌کل سپاه در این مراسم با تأکید بر ارتقای آمادگی و توانمندی‌های بروزرسانی‌شده رزمی و دفاعی گفت: امروز اگرچه امکان جنگ به‌ویژه در زمین از دشمن سلب شده است اما در هیچ شرایطی از خطای محاسباتی دشمن غافل نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: جهاد یک مسیر ادامه‌دار است و مادامی که دشمن با دندان‌های فشرده و قلب‌های مملو از کینه و عقده شکست‌ها و ناکامی‌ها در برابر ما صف‌آرایی کرده است، جهاد همچنان ادامه دارد.

سرلشکر  سلامی خاطرنشان کرد: امنیت‌بخشی و امن‌سازی فضای کشور در شرایطی که شراره‌های آتش در سرزمین‌های دور و نزدیک اطرافمان زبانه می‌کشد، ارزش این جهاد را بیش از پیش روشن می‌کند.

وی بیان داشت: امروز هیچ قدرتی نه‌تنها یارای تجاوز و تهاجم به این سرزمین را نخواهد داشت که فکر چنین عملی نیز در ذهن او هرگز پایدار نخواهد شد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر بومی‌سازی و تولید انبوه قدرت رزمی و دفاعی و بروزرسانی آن در سپاه اظهار داشت: همه این قدرت، متعلق به مردم و در خدمت آنان و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی سپاه را خادم ملت و خار چشم دشمن و درهم‌شکننده اراده و برهم‌زننده دسیسه‌ها و سد راه تهدیدات او توصیف کرد و افزود: سپاه سپر بلا و دژ مستحکم و پناهگاه امن مردم است.

سردار سلامی با برشمردن ابعاد جهاد و فعالیت امروز نیروهای سپاه و از جمله نیروی زمینی در میدان و تقدیم شهدایی گرانقدر گفت: نیروی زمینی در سنگر است و با تهدیدهای شناخته‌شده می‌جنگد تا از جنگهای بزرگتر جلوگیری کند.

وی ابراز کرد: نیروی زمینی ستون مستحکم امنیت ملی و ستون فقرات قدرت دفاعی سپاه است.

فرمانده‌کل سپاه خطاب به فراگیران، دانشجویان، فرماندهان اساتید و مربیان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) گفت: شما برای نبردهای احتمالی آینده آماده می‌شوید و هرچه بیشتر تجهیز و مهیا شوید احتمال وقوع جنگ کمتر می‌شود.

وی اضافه کرد: دشمن قدرت شما را می‌آزماید و شما هنر شکست دشمن را به‌خوبی مشق می‌کنید و به میدان متصل هستید و تجربیات هم به‌خوبی منتقل می‌شود.

سرلشکر سلامی ضمن تقدیر از اقدامات انجام‌شده در نوسازی آموزش‌ها و طرح‌های مطالعاتی جنگ‌های نوین و نوآوری و خلاقیت‌های آموزشی صورت‌گرفته، گفت: مسئولیت و رسالت بزرگی به دوش همه ماست؛ سخن از ظهور یک تمدن به نام اسلام در این سرزمین و سخن از شکست قدرت‌های مستکبر جهانی و تعالی کشور است.

وی افزود: جاری شدن احکام و حدود الهی یکی از اهدافی است که با حاکمیت، محقق خواهد شد و باید راه برای تحقق اهداف الهی گشوده شود.

سردار سلامی همچنین یاد شهدا و ایثارگران استان اصفهان را گرامی داشت و از نقش ویژه این استان در دوران دفاع مقدس تجلیل کرد.

پیش از سخنان فرمانده‌کل سپاه، سردار مهدی سرور فرمانده دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این دانشگاه ارائه داد.

انتهای پیام/+

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …