یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

مدرس حوزه: مکتب شهید سلیمانی برای جوانان تبیین شود

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا اکبرپناهی‌مقدم شامگاه شنبه در نشست بصیرتی با موضوع “نمادپردازی و الگوسازی از شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی” که به‌طور زنده در فضای مجازی پخش شد، افزود: باید در مسیر الهی حرکت کرده و به کمال برسیم که مکتب شهید سلمیانی همین است و باید جوانان را در این مسیر ترغیب کنیم.

وی گفت: پدر و مادرها به جوانان بگویند اگر در مسیر حق و کمال حرکت کنیم هیچ نگرانی درخصوص قدرت‌های استکبار جهانی و مشکلات دنیوی نداریم.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: باید امت و انقلاب اسلامی نسبت به برنامه مقاومت به عنوان دستور مقام معظم رهبری بسیار جدی باشد چراکه شهدای زیادی در این زمینه داده‌ایم.

وی افزود: مسلم است جهانی با این عظمت و انسان‌های زیاد سختی‌های بسیاری هم خواهد داشت اما همانطور که خداوند در قرآن فرموده اگر عقیده کامل داشته و در مسیر حق حرکت کنید، پیروز می‌شوید.

حجت الاسلام اکبرپناهی‌مقدم خطاب به والدین گفت: برای جوانان خود درباره اینکه قبل از انقلاب در کشور یک رژیم آمریکایی ۱۰۰ درصد مسلط بود، صحبت کنید دورانی که خداوند حضرت امام خمینی (ره) را به عنوان یک عالم مجاهد موفق کرد تا در مقابل آن رژیم تا دندان مسلح پیروز شود.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی نیز با وجود همه تلاش‌هایی که استکبار جهانی کرد و قتل عام‌ها و کشتارهای مردمی اما انقلاب اسلامی پیروز شد.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: بعد از پیروزی انقلاب تا چند سال شخصیت‌های دست راست امام راحل یعنی افرادی که قدرت محسوب می‌شدند را ترور کردند از جمله شهیدان بهشتی‌، رجایی‌، باهنر، امامان جمعه و عموم مردم را شهید کردند.

وی بیان کرد: این اقدامات را انجام دادند اما موفق نشدند و هشت سال جنگ را به کشور تحمیل کردند چون معتقد بودند انقلاب ارتش ندارد پس حتما موفق می‌شوند لذا هشت سال هفت کشور بزرگ دنیا ناو به داخل خلیج فارس آوردند اما حتی یک وجب از کشور را نتوانستند تصاحب کنند.

حجت الاسلام اکبرپناهی‌مقدم افزود: اینها آثار قدرت خدا متعال است و شهدا به ما یاد می‌دهند در این مسیر قدم برداریم و خدا هم کمک خواهد کرد تا پیروز شویم.

وی با اشاره به ایام فاطمیه گفت: حضرت فاطمه (س) هم همین وظیفه را برعهده ما گذاشته و در بخشی از خطبه خود فرموده شما باید علائم دین خدا باشید یعنی با اعتقاد و عمل به دستورات الهی، مردم وقتی شما را می‌بینند دین و اسلام را ببینند، چنانکه شهید سردار سلیمانی این گونه بود.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: خدا شما را امانتدار جان و نفس خودتان قرار داده و باید خود را تربیت کنید که این روش تربیتی شهدا است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره مکتب شهید سلیمانی گفت: مکتب شهید سلیمانی یعنی دین و قوانینی که مثل شهید سلیمانی در دین تربیت می‌شوند و به قوانین دین عمل می‌کنند و این برای ما درس است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …