چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

سامانه پیام کوتاه مرکز فوریت های پلیس در البرز راه اندازی شد

سرهنگ فرهاد چراغی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  این سامانه در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم و توسعه و هوشمندسازی فوریت های پلیسی  راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: با استناد به گزارش انجمن حمایت از افراد با افت شنوایی، حدود ۲ درصد از جامعه افراد ناشنوا یا با افت شنوایی مواجه هستند  که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با فوریت های پلیسی نبوده و علیرغم اقدام های بسیار خوب پلیس در حوزه خدمات رسانی به شهروندان، تاکنون نتوانسته اند ارتباط مناسبی برای رسیدگی به نیازهای انتظامی  برقرار کنند.
چراغی خاطر نشان کرد: برخی از مردم نیز به دلیل شرایط خاص قادر به برقراری تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ نیستند که با فعالیت این سامانه  پیام کوتاه مرکز فوریت های پلیسی این امکان فراهم شده که این افراد با پلیس در ارتباط باشند.

وی در خصوص  قابلیت های سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ گفت: تعریف شماره مختص هر استان برای دریافت و ارسال پیام کوتاه شامل پیش شماره ۱۱۰ و کد استان است که به عنوان مثال استان البرز ۱۱۰۲۶ ، دریافت پیامک در حوزه های عملیاتی  از دیگر قابلیت های این سامانه می باشد.
وی ادامه داد: اجرای این مهم در راستای تحقق شعار پلیس هوشمند و پاسخگو با تاکید و اهتمام، سرعت و دقت می باشد و ترویج عدالت اجتماعی و تساوی حقوق شهروندان، دستیابی به سایر مسیرهای ارتباطی شهروندان با پلیس ، بهره گیری از توان بالقوه مردمی در تامین امنیت جامعه و امثال آن از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه پیامکی است.

وی افزود: روزانه به طور متوسط بیش از ۲هزارو ۸۰۰  تماس با مراکز ۱۱۰ در سراسر استان برقرار شده که  بیش از نیمی از آن منجر به عملیات های پلیس می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …