شنبه , 1 اردیبهشت 1403

دین مسلمانان با ولایت کامل می شود

حجت الاسلام والمسلمین علیمراد یوسفی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران پیشاپیش با تبریک عید سعید غدیر خم به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان، افزود: تمام انبیای الهی مبعوث شدند تا زمینه بعثت خاتم پیامبران (ص)فراهم شود و تمام تلاش پیامبر (ص) هم این بود که دین را با معرفی ولایت کامل کند.

وی اظهار داشت: آخرین سال عمر پیامبر (ص) به طور خاص اختصاص پیدا کرده بود به آخرین حج زمان پیامبر (ص) که بناست در آن سال اتفاقاتی بیافتد به طوریکه مبلغین به تمام سرزمین پهناور اسلامی اعزام شدند و مردم را به مناسک حج با عنوان حجه الوداع دعوت کردند.

وی گفت: مسلمانان پس از برگشت از حجه الوداع در برگشت از مسیر حج و بعد از غلبه بر شیطان  و ذبح هواهای نفسانی و خواسته های مادی در مکه معظمه، در منطقه ای به نام غدیر از سوی خداوند به پیامبر (ص) خطاب رسید که اینجا باید به رسالتت عمل کنی.

یوسفی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم، پیامبر (ص) بیم داشت که چگونه باید این ماموریت انجام شود و خداوند وعده می دهد که شما نگران نباشید و نگرانی از بابت اینکه وظیفه ای که به تو ابلاغ شده نداشته باش و اگر انجام ندهی تمام زحمات انبیای الهی هدر می رود.

وی افزود: در اینجا پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود و اولین امام مسلمین معرفی کرد و در اسناد شیعه و سنی نقل کرده اند که امیرالمومنین علی (ع)  دست در دست پیامبر (ص) به عنوان جانشین و جایگزین معرفی شد.

وی اضافه کرد: بعد از آن انحراف و تحریفی در مسیر غدیر اتفاق افتاد که این انحراف و این تحریف در مقاطع مختلف تاریخی اتفاق افتاده و خیلی از واقعیت ها هم دگرگون شدند که در مورد غدیر هم آسیب زیادی وارد شد.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز خاطرنشان کرد: ولی با زحماتی که دردمندان دین در طول تاریخ داشتند امروز به واقعیت غدیر رسیده ایم و مردم روز به روز بیشتر به این واقعیت ها دسترسی یافته و حقانیت غدیر بیشتر به مردم معرفی می شود.

وی گفت: نظریه پردازان مختلفی در دوران ما مسایلی را گفته اند و نظریه کسانی مثل جرج جرداق مسیحی که با مطالعه کتاب حضرت علی (ع) که می گوید بیش از ۲۰۰ بار نهج البلاغه را مطالعه و هر بار به عجایب و شگفتی هایی در آن رسیده ام یا در نامه حضرت به مالک اشتر که امروز در سازمان ملل به عنوان بزرگترین سند رسمی عدالت گستری و حکومت داری به رسمیت شناخته می شود و خیلی از واقعیت های غدیر در منابع شیعه و اهل سنت امروز بر همگان روشن شده است.

یوسفی افزود: اگر به دنبال امکال دینی و اتمام نعمت هستیم دین ما با ولایت کامل می شود و این ولایت در زمان امام معصوم با پذیرش امام معصوم است و در زمن غیبت با ولی فقیه که نایب امام معصوم هست محقق می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …