جمعه , 10 فروردین 1403

دهکده توریستی کندوان؛ سرزمین فرهادان ۷۰۰ ساله با کوه‌های ۶۰۰۰ ساله+فیلم و تصاویر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، دهکده توریستی کندوان در جنوب غربی کلان‌شهر تبریز، یکی از دو روستای صخره‌ای جهان است که ویژگی های ممتاز جغرافیایی و طبیعی آن را به یک روستای شگفت‌انگیز جهان تبدیل کرده است.

این دهکده تنها نمونه منحصربه‌فردی در جهان است که هنوز فضاهای آن توسط انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیش از 800 نفر در آن زندگی می‌کنند که این مسئله سبب شده تا این روستا، به عنوان تنها نمونه زنده معماری صخره‌ای و در حال سکونت جهان معرفی شود.

معماری زیبای صخره‌ای که خبر از بشر غارنشین در این منطقه می‌دهد به همراه آب و هوای مطبوع کوهستانی، وجود رودخانه پرآب، باغات سرسبز منطقه، آب معدنی با خاصیت درمانی و مناطق ییلاقی اطراف روستا، این دهکده را در زمره روستاهای هدف گردشگری و یکی از مناطق نمونه گردشگری آذربایجان شرقی قرار داده است.

کارشناسان، قدمت این صخره های ایجاد شده بر اثر فعالیت آتش فشان سهند، 6 هزار سال تخمین می زنند و گفته می‌شود که خانه‌های صخره‌ای کندوان نیز قدمتی 700 ساله دارند. از دیدگاه برخی محققان، ساکنان اولیه کندوان اهالی حیله‌ور بوده‌اند و برای حفظ جان خود از شرر مغول‌ها به این مکان آمده‌اند و برخی سفالینه‌های موجود در این روستا نیز نشان دهنده این است که زندگی قبل از زمان ایلخانیان نیز در این مکان وجود داشته است.

آب معدنی کندوان

شاید مخروط ها و کران های کندوان، سایر ویژگی های آن را تحت الشعاع قرار داده و گردشگران از سایر مزیت های آن باخبر نباشند.

آب معدنی کندوان یکی از ویژگی‌های این روستا به‌حساب می‌آید و براساس آزمایشات انجام شده، این آب کمترین میزان آهک را دارد و برای بیماران کلیوی بسیار مفید است چراکه براساس تحقیقات انجام شده این آب معدنی خواص زیادی در جهت رفع 4 نوع از سنگ کلیه دارد.

سوغاتی

اصلی‌ترین سوغاتی کندوان «عسل» و «صنایع دستی» است و شهرت خاصی در این زمینه دارد. البته اگر در بین آشنایانتان بیمار دارای سنگ کلیه دارید، در این صورت بهتر است که مقداری از آب معدنی این روستا را نیز برای وی به‌ عنوان سوغات هدیه ببرید.

ویدیوی اختصاصی تسنیم برای معرفی این اثر جهانی را با هم ببینیم:

 

 

گزارش از شاهین بدرحیدری/تصویربردار و گوینده متن مصطفی میرنصیری

انتهای پیام/

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …