سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

دانش آموزان البرز راهیان نور را به صورت زنده روایت می کنند

« جواد محمدی » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: اردوی راهیان نور مدارس البرز از چهاردهم اسفند ماه جاری با مشارکت بسیج دانش آموزی سپاه استان البرز با عنوان  ” راهی نو ” آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا مانع سفرحقیقی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس شد، خاطرنشان کرد: با ابتکاری نو از سال گذشته بستراعزام دانش آموزان درقالب راهیان نور با مشارکت سپاه و آموزش و پرورش به شکل مجازی فراهم آمد.

وی سفر راهیان نور را یک فرصت تربیتی دانست  که هر ساله برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با دفاع مقدس اجرایی می شود زیرا سفر معنوی  راهیان نور همانند یک گنجینه است که باید ازآن استفاده کرد.

محمدی با بیان اینکه اردوی راهیان نور دانش آموزی البرز چهاردهم اسفند از مدرسه شاهد شهید بهنام محمدی آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج به صورت مجازی آغاز می شود، اضافه کرد: تیم ۱۰ نفره دانش آموزان بسیجی استان با استقرار در مناطق عملیاتی و یادمان های شهدا در استان خوزستان  به مدت یک هفته رویداد دفاع مقدس را روایت می کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در این سفر معنوی – مجازی از مناطق عملیاتی همانند شلمچه، طلائیه، فکه، پادگان دوکوهه، فتح المبین، اروندکنار، هویزه، مسجد جامع خرمشهر، چذابه، دهلاویه  بازدید می کنند.

وی هدف از راهیان نور را زنده نگه داشتن یاد شهدا، ترویج فرهنگ ایثارو شهادت، تببین سبک زندگی شهدا و راه ورسم یاران حاج قاسم به نسل نوجوان و جوان ذکر کرد.

رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز ادامه داد: ۱۶۰ محتوای تربیتی و فرهنگی با محوریت دفاع مقدس برای بارگذاری در اردوی راهیان نور مجازی استان تولید شده است.

وی عنوان کرد: همه دانش آموزان مقاطع مختلف استان البرز به همراه خانواده می توانند در اردوی راهیان نور مجازی حضور یافته و از مناطق عملیاتی همانند شلمچه، طلائیه، فکه، پادگان دوکوهه، فتح المبین، اروندکنار، هویزه، مسجد جامع خرمشهر، چذابه، دهلاویه  بازدید می کنند.

محمدی تاکید کرد: راهیان نور یکی ازبزرگترین عملیات های فرهنگی کشوراست که می تواند فرهنگ دفاع مقدس را در میان نسل ها نهادینه سازی کند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …