یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

خون حاج قاسم سلیمانی وحدت آفرین شد

سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا روز دوشنبه در نشست ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور مسوولان نهادها و ادارات استان برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) و شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان شهیدش، افزود: مقام معظم رهبری ۲ هفته پس  از شهادت حاج قاسم در نماز جمعه فرمودند «روز شهادت حاج قاسم یوم الله است. یوم الله یعنی آن روزی که انسان دست قدرت خدا را در حوادث مشاهده می کند.»

وی با اشاره بر موشک باران عین الاسد ادامه داد: روزی هم که عین الاسد موشک باران شد یوم الله بود.

حیدرنیا به عشق و ارادت عجیب سردار سلیمانی نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی دلداده حضرت زهرا (س) و از عاشقان آن حضرت بود، هرجا که بود ایام فاطمیه می آمد کرمان و روضه می گرفت.

وی با تاکید بر اینکه هیات های مذهبی و جامعه مداحان روی ارادت حاج قاسم به حضرت زهرا(س) خیلی کار کنند، افزود: سردار دل ها در تمام عمر خود از حریم حرم دفاع کرد و از همان دوران جوانی با آغاز جنگ تحمیلی از مدافعان حریم ایران اسلامی بود؛ این شهید تمام ایران را حرم می‌دانست و معتقد بود اگر این حرم آسیب ببیند همه حرم‌های مقدس آسیب خواهند دید لذا وی جوانی خود را صرف دفاع از این سرزمین اسلامی می‌کند و اجازه نمی‌دهد صدام و صدامیان و حامیان شرقی و غربی او حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را به یغما برده و به نهال نوپای انقلاب که با خون شهیدان وطن جوانه زده بود, خدشه‌ای وارد کنند.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «من برای این شهید سر تعظیم فرود می آورم»، تصریح کرد: زمانیکه نایب امام زمان (عج) این کلام را بر زبان می آورند پس بدانید ما وظیفه بسیار سنگینی برای بزرگداشت این شهید که نه، برای تبیین و ترویج مکتب حاج قاسم بر عهده داریم.

وی گفت: هر چه قدر برای بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی کار کنیم باز جای کار وجود دارد زیرا خدمتی که این شهید بزرگوار چه در زمان حیاتش چه بعد از شهادتش برای مستحکم نمودن پایه های انقلاب و نظام کرد، کسی نکرد.

حیدرنیا ادامه داد: همه ی دنیا به دنبال ضرایب ایدئولوژیک هستند؛ ضرایب ایدئولوژیک اساس و بُن هر حکومتی است به طور مثال برای ما که حاکمیت اسلامی است ولی فقیه، شهادت، عاشورا یک ضریب ایدئولوژیک است و همه به دنبال بازتولید این ضریب هستند.

وی اضافه کرد: حاج قاسم یک ضریب ایدئولوژیک برای نظام ما شد؛ بماند که عده ای از افراد سفیه و کوتاه فکر خواستند به این شخصیت بزرگ خدشه وارد کنند که خودشان رسوای عالم شدند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی متعلق به یک قشر و جناح خاص نیست بلکه یک قهرمان فرا ملی و متعلق به امت اسلام و جهان بشریت است.

وی با بیان اینکه این ستاد به منظور ایجاد هماهنگی و هم افزایی در اجرای برنامه های سالگرد شهادت سردار سلیمانی تشکیل شده است، گفت: رویکرد اصلی ستاد، مردمی برگزار شدن مراسم است زیرا مقام معظم رهبری سال گذشته نیز توصیه فرمودند که برگزاری مراسم بزرگداشت مردمی باشد. چون حاج قاسم سلیمانی مردمی بود و مردم هم عاشق ایشان هستند.

وی تصریح کرد: البته ما از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و حکومتی هم خواهش کردیم که از تلاشهای مردمی در این زمینه حمایت کنند.

برگزاری ۲ برنامه محوری با حضور سخنرانان کشوری

حیدرنیا با بیان اینکه برنامه های مفصل و بسیاری از سوی سپاه، بسیج و مردم  برای سالروز حماسه ۹ دی پیش بینی شده است، گفت:بسیج و سپاه ۲ برنامه محوری در ۹ دی روزبصیرت و ۱۳ دی سالروز شهادت حاج قاسم با حضور۲ سخنران کشوری خواهند داشت.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با بیان اینکه فرازهای وصیت نامه ی حاج قاسم زیباست، عنوان کرد: نگذاریم حاج قاسم مظلوم واقع شود و فرازهای زیبای وصیتش را به اشتراک بگذاریم.

وی درباره دیگر برنامه‌های ایام شهادت سردار سلیمانی با تاکید بر مردمی شدن فضای این مراسم ها، گفت: هر خانه، هر مغازه دار، مدارس، اداره جات، تاکسی ها و اتوبوس ها پوستر حاج قاسم را بزنند که این حرکت مردمی بازتاب بین المللی خواهد داشت.

وی با تاکید بر تولید سرودهای فاخر و حماسی در مدح حاج قاسم، در پایان در خصوص فعالیت صدا و سیمای استان و اصحاب رسانه برای ترویج و تبیین شخصیت شهید سلیمانی  و اطلاع رسانی برنامه های بزرگداشت دومین سالروز شهادت حاج قاسم، گفت: برنامه ها خوب اطلاع رسانی شود تا مردم از برنامه ها خبر داشته باشند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …