پنجشنبه , 9 فروردین 1403

خط تولید رازی کووپارس به ۱۰۰ میلیون دز می‌رسد

خط تولید رازی کووپارس به ۱۰۰ میلیون دز می‌رسدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سید جواد ساداتی نژاد در بازدید از موسسه رازی گفت: تا شهریور ماه سال آینده تولید واکسن رازی کوو پارس به ۱۰۰میلیون دز خواهد رسید.

او افزود: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دارایی و خانه وزارت بهداشت است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مووسه رازی در زمینه تولید واکسن های مختلف انسانی و حیوانی خدمات ارزنده ای به کشور ارائه داده است و اگر این موسسه نبود باید میلیون ها دلار برای واردات آن ها هزینه می شد.

ساداتی نژاد افزود: نقش موسسه رازی در تامین امنیت غذایی و انسانی کشور فوق العاده است و در جریان واکسن کرونا باید از ابتدا به این موسسه برای تامین واکسن مورد نیاز ماموریت داده می شد.

موسسه تحقیقات و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در فاصله زمانی اسفند ۹۸ تا اوایل فروردین ۹۹، کار طراحی واکسن کووپارس را به پایان رساند، فروردین ماه دزسنجی و فرمولاسیون انجام و آزمایش این واکسن روی ۵۰۰ حیوان آغار شد. در خرداد ماه تزریق در میمون و ارزیابی ایمنی زایی و بی خطری در این حیوان انجام و اواخر مرداد ماه پرونده به سازمان غذا و دارو ارسال شد.

کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس از دهم اسفند ماه ۹۹ در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد و در حال حاضر مرحله سوم تست انسانی را می گذارند.

سازمان غذا و دارو در آبان ماه امسال مجوز اضطراری واکسن رازی کوو پارس را صادر کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …