سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

حوزه های منتخب فعالیت پارک علم و فناوری البرز اعلام شد

«مهدی عباسی» شامگاه چهارشنبه در رویداد سرمایه گذاری در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی ( البرز ونچر دو) با اشاره به حوزه‌هایی که پارک در آن‌ها فعالیت می‌کند، افزود: از بین ۹ شتاب دهنده پارک برای سال آینده، حداقل یکی در زمینه صنایع غذایی فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در یک و نیم سال گذشته بزرگترین اقدام در این بازه زمانی حرکت به سمت تکمیل زیست بوم فناوری و نوآوری استان است.  

 عباسی ضمن اشاره به صندوق پژوهش و فناوری استان البرز اضافه کرد: یکی از بهترین اتفاقات اخیر برای ما، تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان بود که با نیروهای خوب به عنوان یکی از ارکان زیست بوم فناوری شکل و در دل پارک قرار گرفت . ارتباط میان پارک و مسوولان استان در تکمیل زیست بوم تاثیر زیادی داشت. 

وی افزود: سازمان‌ها پذیرفته اند که یکی از راه‌های برون رفت از برخی مشکلات مانند اشتغال دانش آموختگان و فناوران، توجه به پارک‌های علم و فناوری است. همچنین توجه به منابع موجود در ارایه و ایجاد تسهیلات لازم برای اشتغال و کارآفرینی ضروری است.

رییس پارک علم و فناوری البرز ضمن اشاره به حوزه‌هایی که پارک در آن‌ها فعالیت می‌کند گفت: ما با هم فکری برخی از بزرگان، افراد صاحب نام و تجربه صنعت استان البرز، سه حوزه پسماند، صنایع غذایی و خودرو را به عنوان حوزه‌های منتخب و اولویت دار فعالیت انتخاب کردیم.  

وی ادامه داد:‌ در حوزه پسماند نیز اتفاقات خوبی افتاده  و  بازدید وزیر کشور از غرفه پارک البرز در نمایشگاه مدیریت پسماند و وعده حمایت از این حوزه ، اتفاق خوبی است. در زمینه خودرو نیز مقدماتی فراهم شده و در دست پیگیری است.

رییس پارک علم و فناوری البرز بیان داشت: در صنایع غذایی نیز اتفاقات خوبی افتاده است.  تعدادی از صنایع غذایی بزرگ کشور سهامدار صندوق پژوهش و فناوری هستند و مذاکرات با کارخانجات مهمی در استان صورت گرفته تا جدی تر و قوی تر به این حوزه ورود کنند تا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

عباسی  گفت: این رویداد در راستای همین سیاست‌هاست. این رویداد محلی برای آشنایی است تا بتوانیم به خروجی خوبی برسیم. هر کمکی از دست ما در پارک علم و فناوری بربیاید دریغ نخواهیم کرد و  دنبال این هستیم که برای این صنعت بخش ویژه ای اختصاص دهیم. 

در این رویداد، تیم های مختلف فناور در حوزه های کشاورزی و صنایع غذایی به ارایه ایده ها و طرح های خود پرداختند و داوران حاضر به ارزیابی این طرح ها پرداختند تا در نهایت طرح های منتخب را به سرمایه گذاران معرفی کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …