چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

حضور ۲۰ درصدی دانش آموزان در مدارس البرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: از اول آذر امسال حدود ۲۰ درصد دانش آموزان به صورت حضوری در کلاس های درس استان حاضر می شوند.

حضور ۲۰ درصدی دانش آموزان در مدارس البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سالار قاسمی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مردم در این روزها تعیین تکلیف بازگشایی مدارس است، افزود: امیدواریم هرچه زودتر این فرصت فراهم شود تا دانش آموزان به صورت حضوری در کلاس های درس حاضر شوند و بیش از این آسیب نبینند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان متوسطه اول با شروع آذر در کلاس های درس حاضر خواهند شد که انتظار داریم با برگزاری جلسه فوق العاده آموزش و پرورش وضعیت مدارس و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت جدی بررسی و برنامه ریزی شود.

وی افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان ۹۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال البرز یک دُز واکسن کرونا را دریافت کردند.

قاسمی افزود: پیرو تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت حضوری شدن تدریجی مدارس، علاوه بر واکسیناسیون دانش آموزان، بازدید و نظارت بر کلیه مدارس و مراکز آموزشی در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار گرفته است.

او اضافه کرد: در صورت بازگشایی کامل مدارس، دانش‌آموزان باید با فاصله‌ ۱.۵ متری در کلاس ها حاضر باشند و کلاس‌های بالای ۳۰ نفر نیز به چند گروه تقسیم شده و هر گروه یک روز در میان در مدرسه حاضر و روزهای دیگر به‌ صورت مجازی تحصیل خواهند کرد.

قاسمی افزود: لازم است وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی بازگشایی مدارس روزانه پایش شود تا کلاس های درس به کانون بیماری تبدیل نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در ادامه به میانگین سرانه آموزشی و پرورشی استان البرز که ۲.۵ مترمربع است اشاره کرد و گفت: این درحالی است که میانگین سرانه کشوری ۵.۵ مترمربع است.

استان البرز ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی دارد که  ۵۰ درصد آن نیز به صورت ۲ نوبتی فعالیت دارند.

وی افزود: آموزش حضوری مدارس نیاز به پایش روزانه بهداشتی دارد تا والدین و دانش آموزان نگرانی نداشته باشند.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …