جمعه , 31 فروردین 1403

نماینده مردم کرج در مجلس: مترو کرج اعتبار ارزی می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج ، مهدی عسگری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان البرز برگزار شد در مورد موضوع دوگانگی  در اعمال معافیت مالیاتی برای برخی از واحدها مستقر در شعاع 120 کیلومتری در استان البرز ، اظهار داشت: 400 واحد صنعتی تاسیس شده در بازه زمانی سال 94 تا 99  در اشتهارد مشمول معافیت مالیاتی نشده‌اند و واحد‌های مشمول شده شامل برخی واحد‌های بعد از مصوبه هیئت دولت است.

وی افزود: پیگیری‌های در این زمینه برای اعمال معافیت مالیاتی برای همه واحد‌های مستقر انجام  شده و وزیر اقتصاد در این مورد دستورات لازم را صادر کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  برخی از واحد‌های صنعتی تاسیس شده از زمان تعلیق مصوبه سال 94 تا سال 99  مشمول معافیت مالیاتی نشدند، ادامه داد:  وزیر اقتصاد در مورد این موضوع نظر قطعی را به سازمان  امور مالیاتی داده و  منتظر اعمال مصوبه ابلاغی وزیر اقتصاد در این زمینه هستیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت انتصابات در استان البرز و با  بیان اینکه انتصابات استان البرز   رضایت بخش نیست، ادامه داد: 70 درصد مدیران استان البرز بومی نیستند و برخی نیروهای دسته دوم استان‌های دیگر در البرز پست می گیرند.

عسگری با اشاره به اینکه منظور از بومی افرادی که سابقه زندگی در استان البرز دارند است و با مردم و مشکلات این استان آشنایی داشته باشند است  ادامه داد: برخی مدیران استان البرز از موقعیت جغرافیایی و محرومیت‌های  استان در حوزه تخصصی و ماموریت کاری بی اطلاع هستند.

وی با بیان اینکه اعتبارات ملی استان البرز به هیچ وجه مورد استفاده قرار نگرفته است،گفت: اعتبارات و  مصوبات سفر  رئیس جمهور نیاز به پیگیری جدی دارد.

عسگری با اشاره به سفر رئیس جمهور به کرج و دستاوردهای این سفر ادامه داد: ارتباطاتی  با وزارت و هئیت دولت قبل از سفر ایجاد شده که  می تواند برای استان مفید باشد و کار را برای پیگیری مطالبات تسریع کرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بازدید رئیس جمهور قول‌های خوبی برای تکمیل بخشی از  مترو داده شد، گفت: در بودجه سال 1401  اعتبار ارزی برای مترو کرج دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری  اعتبارات خوبی برای بخش بهداشت و درمان و رفع محرومیت‌های های بخش آموزش و پرورش داشته است، ادامه داد: در حوزه آبخیزداری  اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

عسگری با اشاره به اینکه  بسیاری از وزرا از استان البرز و محرومیت‌های آن بی اطلاع بودند گفت: با اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور بخشی از این مشکلات مرتفع می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها  و پیگیری های انجام شده در این بخش  در استان البرز عنوان کرد:  هئیت دولت باید در این زمینه  تصمیم‌گیری کند و پیگیری‌های در این زمینه انجام شده است.

عسگری با اشاره به لزوم واردات خودرو و شکست انحصار برخی از شرکت‌های خودرو سازی داخلی  تصریح کرد: در این مورد مجلس مصوبه ای داشت که برای تایید به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است و دولت با این موضوع موافق است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد دخالت نمایندگان استان البرز در انتصابات  گفت: به دلیل به‌کارگیری برخی نیروهای غیر بومی و گاهی فاقد صلاحیت  مطالبه‌ای در مورد  ورود و دخالت نمایندگان در انتصابات  شکل گرفته است و نمایندگان استان البرز مداخله ای در مورد انتصابات ندارد.

عسکری با اشاره به اینکه از مدیران کنونی هیچکدام از البرز نیستند ادامه داد: برای انتصابات مسئله‌دار و فاقد صلاحیت ورود می کنیم  و در یکی دو مورد موارد این چنینی ورود کرده‌ایم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهل زد و بند نیستم و‌ بدهی و فاکتوری به کسی نداریم ، تصریح کرد: در صورتی که مدیری فاقد صلاحیت در استان به کار گرفته شد قطعا از طریق وزارتخانه مربوط به این موضوع ورود پیدا می کنیم.

انتهای پیام/ن

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …