جمعه , 21 اردیبهشت 1403

حضور دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی دنبال شود

نورمحمد فردی عصر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش  استان البرز با اشاره به اینکه این استان  در وضعیت آبی کرونایی قراردارد، افزود: آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس البرز منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و سایر دستورالعمل های بهداشتی ویژه بازگشایی مدارس است که دراین را آموزش و پرورش نیاز به همراهی سایر دستگاه های اجرایی استان دارد.

وی با بیان اینکه تا کنون ۹۵ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال این استان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: همه فرهنگیان البرز بجز افرادی که دارای شرایط ویژه داشته اند، واکسینه شدند.

فردی با بیان اینکه همه تلاش ها درالبرز برای مهار کرونا است، اضافه کرد: در مدیریت بحران کرونا نیاز به مشارکت رسانه ها بویژه برای آموزش حضوری بر اساس تقسیم بندی روزهای حضور آنها در مدارس و همچنین حفظ وضعیت آبی استان در وضعیت کرونایی داریم.

وی تصریح کرد: از اول مهر ماه تا کنون فوتی کرونایی در البرز زیر پنج نفر است و حتی روزهای بدون فوتی هم دراین استان داشته ایم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش رکن اصلی جامعه است و هر کشوری برای توسعه نیاز به آموزش و پرورش دارد لذا در استان البرز ۲ هزار و ۷۱۳ مدرسه با ۱۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس دارد که باید به این مدارس برای آموزش حضوری دانش آموزان کمک کرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری البرز افزود: یک هزار کلاس درس البرز دارای ۴۵ نفر دانش آموز است و تعدادی از مدارس استان هم معارض دارد پس باید برای افزایش سرانه آموزشی آن هم با کمک خیران و تخصیص اعتبارات مناسب تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش توسعه ایجاد می کند،عنوان کرد: با ید با تهیه گزارش های میدانی توسط رسانه ها و همچنین بازدید مستمر از مدارس و تجهیز مدارس به امکانات و تجهیزات بهداشتی البته با کمک سایر دستگاه ها، اعتماد سازی لازم را برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس و همچنین امتحانات نوبت اول بوجود آوریم.

فردی گفت: رسانه به عنوان ابزار و رکن بلامنازع جهان امروز در همه دوره‌ها به ویژه در مواقع بحران در آگاهی بخشی،  جریان سازی و هدایت افکار عمومی نقشی بی بدیل ایفا می‌کنند.

وی اظهارداشت: در هر بحرانی،  رسانه‌ها برای صیانت، امنیت و سلامت مخاطبان باید سیاست دقیقی را دنبال کنند که همه افکار عمومی را آگاه کرده باشند.

معاون سیاسی،اجتماعی و امنیتی استانداری البرزیادآورشد: در هر بحرانی،  رسانه‌ها برای صیانت، امنیت و سلامت مخاطبان باید سیاست دقیقی را دنبال کنند که همه افکار عمومی را آگاه کرده باشند.

حضور ۲۰ درصدی دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش البرزنیز در این نشست گفت: میانگین حضور دانش آموزان در مدارس این استان ۲۰ درصد از جمعیت دانش آموزی است.

سالار قاسمی با بیان اینکه باید حضور دانش آموزان البرز را در مدارس باید بالا ببریم، افزود: دراین راه نیاز به افزایش سرانه بهداشتی مدارس  و همچنین اعتماد سازی در بین خانواده ها ازسوی رسانه ها داریم.

وی تصریح کرد: برای اطمینان بخشی به خانواده ها برای آموزش حضوری و امتحانات نوبت اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نیاز به کمک و پای کار بودن همه دستگاه های اجرایی استان البرز داریم.

وی بیان داشت: خروجی شورای آموزش و پرورش منوط به پای کاربوددن همه دستگاه های اجرایی البرز برای حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش استان دارد.

قاسمی ادامه داد: آموزش و پرورش با توجه به برگزاری گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه سازکشور در البرز نیازبه گلریزان ساخت و ساز مدارس دارد.

در این نشست مدیران آموزش و پرورش نواحی یک ، ۲ و سه کرج و سایر اعضای شورای آموزش و پرورش استان البرز به بیان مشکلات و نیازهای مدارس درمسیر آموزش حضوری و همچنین آسیب های آموزش مجازی بر فرآیند تعلیم و تربیت پرداختند.

معاون آموزش متوسطه و معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز هم به بیان مطالبی در خصوص بازگشایی مدارس و میزبانی مسابقات دانش آموزی کشور پرداختند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …