یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

حسن ختام برنامه های هفته کتاب البرز با رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در مراسم پایانی هفته کتاب  ا ضمن تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: همه باهم تلاش کنیم تا هرچه بیشتر، کتاب و کتابخوانی در جامعه به خصوص  در میان جوانان رونق بگیرد.

ناصر مقدم  با اشاره به اینکه  با استفاده از انواع روش ها و ابزارهای نوین، شهروندان را به سمت  این فریضه مبارک بایستی سوق دهیم، خاطر نشان کرد: کتاب قالب مناسبی برای نشر ارزشهای والای اخلاقی و انسانی و اسلامی است که می تواند تحولات و پیشرفت های شگرفی را در جامعه پدید آورد و از همین روی است که مقام معظم رهبری بارها و بارها و در فرمایشات متعددی اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی را مورد تاکید قرار داده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج و با اشاره به لزوم تعالی ارزشهای والای اسلامی و اخلاقی افزود:  البرز سرمایه های معنوی منحصر بفرد و زیادی را دارد که باید به آنها پرداخت  که یکی از ممتازترین سرمایه های این استان  روحیه جهاد و شهادت و ایثار است که تبلور نورانی آن را در تاریخ هشت سال دفاع مقدس و نیز در حماسه های مدافعان حرم شاهد بوده و هستیم.

مقدم گفت: به همین منظور می توانیم با ابزار کتاب، ارزشهای والا و حماسه های بزرگ دفاع مقدس و رشادتهای مدافعان حرم را به نسلهای مختلف جامعه منتقل نموده و در تاریخ پر افتخار کشور ثبت و ضبط کنیم.

کتاب تنها گریه کن، زندگی اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان را در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن روایت می کند و مقام معظم رهبری ضمن مطالعه آن، تقریظی بر کتاب مذکور نوشته اند که متن آن بدین شرح است:

متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:((بسم الله الرّحمن الرّحیم با  شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم.

همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه‌ تدوین و گردآوری، عالی، و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت .. هیچ سرمایه‌ معنوی برای کشور و ملّت و انقلاب برتر از اینها نیست.

سرمایه‌ باارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه‌ مادرانه به آن نیاز داشت.

۱۰ اسفند ۱۳۹۹ از نویسنده جدا باید تشکر شود))).

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …