سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| هراس جهان از شیوع “اُمیکرون”/ آنچه کشور را در برابر “ویروس” مقاوم می‌کند/ رشد ۶۱ درصدی نرخ ابتلای روزانه نسبت به اول هفته + نقشه

 به گزارش ‌گروه ‌استان‌های خبرگزاری تسنیم، اگر چه هنوز خبری از ورود اومیکرون به کشور نیست، اما با توجه به اینکه میزان سرایت این سویه نسبت به سویه دلتا 500 درصد بیشتر است پس آنچه که می‌تواند از انتقال این ویروس به دیگران بکاهد واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است. اما مسئولان بهداشت و درمان با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک نقش بسزایی در کاهش و کنترل کرونا دارد، معتقدند اشخاصی که از دریافت واکسن به واسطه برخی شایعات خودداری می کنند سخت در اشتباه هستند زیرا واکسن بهترین راه مقابله با کرونا و اومیکرون است.

اگر مردم واکسن های خود را به موقع زده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند هیچ جای نگرانی نیست و بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با اومیکرون نیازی به ساخت واکسن های جدید نیست زیرا که به احتمال زیاد واکسن های ساخته شده پاسخگوی ویروس اومیکرون نیز هست.

اهتمام دولت سیزدهم به تسریع در واکسیناسیون گسترده عمومی کرونا به ویژه در سه ماه اخیر یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در کاهش میزان مرگ و میر در کشور بوده اما واکسن گریزی بخشی از جمعیت هدف، مانع از تکمیل این فرآیند شده‌ است.

بر اساس گزارش‌های منتتشر شده، بیشتر افرادی که در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به کووید19 بستری می شوند، واکسن تزریق نکرده و یا به طور کامل(2 دُز) واکسینه نشده‌اند. طی شبانه روز گذشته در 14 استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، زنجان، ایلام، بوشهر، هرمزگان، یزد، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، البرز و فارس هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشده است و استان تهران با 11 مورد و استانهای آذربایجان شرقی و غربی و کرمان با چهار مورد فوتی، بیشترین آمار جان باختگان روزانه در بین استانهای کشور را داشته اند.

تا کنون 58 میلیون و 778 هزار و 763 نفر دُز اول، 49 میلیون و 560 هزار و 783 نفر نیز دُز دوم و 2 میلیون و 745 هزار و 192 نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 111 میلیون و 84 هزار و 738 دُز رسیده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز چندی پیش در مورد مشاهده ویروس اومیکرون در کشور گفت: تاکنون موردی از شیوع این ویروس در کشور گزارش نشده است اما طبق تحقیقات جدید انجام شده، این سویه کرونا با وجود سرایت‌پذیری بالاتر، مرگ و میر کمتری نسبت به سویه‌های قبلی دارد.

بهرام عین‌اللهی با تأکید بر اینکه هماهنگی و تمهیدات لازم برای کنترل و پیشگیری از شیوع سویه اومیکرون در کشور اندیشیده شده است، گفت:‌ از مردم تقاضا داریم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود‌: اکنون وضعیت ایران به لحاظ کنترل کرونا در شرایط نسبتاً خوبی است و از 10 روز گذشته تاکنون آمار مرگ و میر کرونا در کل کشور 2 رقمی شده است، هر چند که حتی مرگ یک نفر نیز برای ما اهمیت دارد و نمی توان براحتی از کنار آن گذشت.

این درحالی است که براساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت نرخ ابتلای روزانه در آخرین گزارش مطرح شده نسبت به ابتدای هفته جاری رشدی معادل 61 درصد را به خود دیده و در عین حال موارد بستری در مراکز درمانی نیز صعود 54.54 درصدی داشته است.

به این ترتیب اگرچه در پی رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون و نیز عبور خیز پنجم و مرگبار کرونا از کشور، تلفات کرونا هر چند دو رقمی اما روندی نوسانی افزایشی – کاهشی دارد و تعداد شهرهای با وضعیت قرمز نیز کاهش یافته است، اما نباید فراموش کنیم ویروس منحوس همواره فعال است و می‌تواند یکباره همه را غافلگیر کند.

اما بر اساس بررسی‌های اپلیکشین ماسک، در حال حاضر 2 شهرستان که تا روز گذشته در وضعیت قرمز قرار داشتند، پاک شدند و نقطه قرمز رنگ در نقشه کرونایی کشور نداریم. بر همین اساس، 321 شهرستان در وضعیت آبی، 8 شهرستان نارنجی و 119 شهرستان زرد هستند.شهرستان‌های اشنویه (آذربایجان غربی)، طبس، نهبندان (خراسان جنوبی)، بافت، زرند، سیرجان (کرمان) و بافق، بهاباد (یزد) در وضعیت نارنجی قرار دارند.

استان البرز/ یک بیمار کرونایی جان باخت

مهرداد بابایی سخنگوی ستاد کرونای استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته حدود 900 بیمار سرپایی به مراکز درمانی استان البرز مراجعه کردند.

وی افزود: از میزان مراجعات سرپایی 24 بیمار با علائم کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 177 نفر بیمار قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند، بیان کرد: از این تعداد، ابتلای 53 نفر به بیماری کووید 19، تا این تاریخ قطعی شده است. 

بابایی با بیان اینکه شیوه نامه های بهداشتی از جمله حفظ فاصله اجتماعی و استفاده ازد ماسک باید در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز 79 هزار و 762 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از سویه جدید کرونا در استان شناسایی نشده است ، تصریح کرد: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 1 بیمار کووید 19 جان خود را از دست داده است و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به 6464 نفر رسیده است.

استان آذربایجان غربی/135 نفر در آی‌سی‌یو بستری شدند

محمدامین ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 135 نفر بیمار بدحال در بخش ویژه در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: همچنین هم اکنون 319 بیمار مشکوک به کرونا و 514 بیمار با علائم مشکلات تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی بستری بوده و 33 نفر نیز وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی از جانباختن چهار نفر دیگر در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: تاکنون در مجموع هفت هزار و 188 نفر بر اثر کروناویروس جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به ابتلای 163 نفر دیگر به کرونا بیان کرد: با ابتلای این تعداد نیز شمار کلی مبتلایان به کرونا به 322 هزار و 214 نفر رسید.

ولی‌زاده گفت: تاکنون 73 هزار و 617 نفر بیمار بستری در بیمارستان‌ها نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی سطح استان مرخص شدند.

وی از واکسیناسیون 19 هزار و 556 نفر دیگر خبر داد و افزود: در این راستا نیز تاکنون چهار میلیون و 445 هزار و 247 نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

استان مرکزی/ 47 ‌بیمار جدید شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم بااشاره به آخرین وضعیت آمار بیماران کرونایی در استان مرکزی اظهار داشت: 47 مورد جدید بیماری کرونا بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی طی شبانه روز اخیر در استان مرکزی به ثبت رسید.

سیدمحمد جمالیان افزود: هشت نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند و 39 نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به 105 هزار و 699 نفر رسید که البته مورد فوتی در این بازه زمانی‌گزارش نشد و شمار فوتی‌های کرونایی در استان مرکزی تاکنون به 2 هزار و 981 نفر رسیده است.

جمالیان تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس شهرستان‌های فراهان، خنداب و آشتیان نسبت به سایر شهرستان‌ها کمتر است که می‌طلبد فرمانداران این شهرستان‌ها تدابیر ویژه اتخاذ کنند این در حالی است که از یک میلیون و 219 هزار جمعیت بالای 12 سال استان، 90 درصد یک دز و 77 درصد دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌ البته براساس آمار موجود تزریق واکسن در شهرستان‌های کمیجان، خنداب و محلات از میانگین استان مرکزی پایین‌تر است.

رئیس علوم پزشکی اراک عنوان کرد: 494 مورد مثبت ویروس کرونا در مهرماه در قشر نوجوان استان مرکزی شناسایی شد که این آمار در آبان ‌به 261 نفر و در آذرماه به 43 نفر از قشر نوجوان و مدرسه رو کاهش یافته که نگرانی از بازگشایی مدارس و ادامه فعالیت‌های حضوری آموزشی به شرط رعایت دستورالعمل‌های مقابله‌ای وجود ندارد.

جمالیان خاطرنشان کرد: 92 درصد جمعیت سنین 12 تا 18 سال استان مرکزی یک دز و 72 درصد دو دز را دریافت کرده‌ و از جمعیت 77 هزار و 738 مورد بالغ بر 71 هزار و 283 مورد یک دوز و 56 هزار و 185 مورد، 2 نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

خراسان رضوی/ اجرای طرح هوشمند ‌

علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس بااشاره به اینکه در حال حاضر درصد رعایت پروتکل های بهداشتی و بخصوص استفاده از ماسک در سطح کشور و از جمله مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کاهش قابل توجهی یافته است، اظهارداشت: در مناطق تحت پوشش دانشگاه 52 درصد گیرندگان خدمت از ماسک استفاده می‌کنند از همین رو طرح هوشمند شناسایی افراد غیر واکسینه و فاقد رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی می‌شود تا همگی موظف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون کامل شوند.

وی ادامه داد: در این طرح با ثبت کدملی فرد، شرایط واکسیناسیون فرد مشخص می‌شود و در صورتی که واکسن خود را دریافت نکرده باشد نمی‌تواند خدمتی از ادارات و ارگان‌ها دریافت کند.

حسنی با بیان اینکه از این پس، تلاش می‌شود اجرای محدودیت‌ها برای افرادی در نظر گرفته شود که واکسینه نشده اند و یا از ماسک استفاده نمی‌کنند، عنوان کرد: این طرح به صورت کشوری و از 21 اذر ماه با دستور ابلاغی وزارت بهداشت به اجرا در می‌آید.

وی تأکید کرد: همچنان مهمترین راهکار جلوگیری از انتشار بیماری، دریافت دزهای کامل واکسن و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

استان فارس/ نخستین روز بدون فوتی کرونا ‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، براساس آخرین وضعیت ثبت‌ شده درباره رنگ‌بندی استان‌ها و شهرستان‌ها که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده همه شهرستان‌های استان فارس در وضعیت کم خطر قرار دارند و شیراز نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است. 

بر این اساس شهرستان‌های صفاشهر، ممسنی، آباده، طشک، نی‌ریز، استهبان، جهرم، خفر، کوار و زرین دشت در وضعیت زرد قرار دارند و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت آبی هستند که این موضوع سبب شده روند ابتلا و فوت کرونا در استان نیز رو به کاهش باشد. 

همچنین براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و 526 هزار و 170 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 444 هزار و 597 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 264 هزار و 382 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 61 هزار و 385 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 505 هزار و 982 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

با بستری 105 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته هم اکنون 770 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 104 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

 در 24 ساعت گذشته، موردی از فوت کروناویروس در فارس گزارش نشده و همچنان مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون بر روی عدد هفت هزار و 317 نفر ثابت بوده است.

استان ایلام/ روز بدون فوتی با 32 ابتلای جدید

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 66 هزار و 695 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 32 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تأکید بر اینکه در حال حاضر 53 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 11 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 66 هزار و 376 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 172 نفر بوده است.

استان گیلان/ شمار بیماران بدحال کاهشی شد

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 193 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.به که 39 نفر از این تعداد در شبانه‌روز گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند. 

همچنین 47 نفر از بیماران کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند البته در پی گسترش پوشش‌دهی واکسیناسیون شمار بیماران بستری شده در این بخش کاهش یافته است.

براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر 14 شهرستان استان گیلان در وضعیت آبی کرونایی و 3 شهرستان رودبار، آستارا و رودسر که مبادی ورودی استان هستند در رنگ‌بندی زرد کرونایی دارند.

اگرچه واکسیناسیون کرونا با سرعت خوبی در استان گیلان در حال انجام است اما هنوز حدود 7 درصد از مردم استان نسبت به دریافت دز نخست واکسن اقدام نکرده‌اند و این در حالی است که ایمن‌سازی نسبی جامعه در گرو واکسیناسیون همه افراد است. 

بیش از 93 درصد جمعیت بالای 12 سال در استان گیلان دز نخست و حدود 83 درصد گروه‌های هدف هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند و استان گیلان به واسطه آمارهای مذکور همچنان در صدر جدول میزان پوشش‌دهی واکسن در بین سایر استان‌ها است.

استان سمنان / 3 بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شدند

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا کنون 49 هزار و 783 بیمار مبتلا به کرونا مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد افراد بستری شده با تشخیص قطعی بیماری کرونا گفت: در 24 ساعت گذشته تعداد 3 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان بستری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد 10 هزار و  742  نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

قدس به آمار افراد بهبود یافته از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره کرد و گفت: از ابتدای بروز بیماری کرونا تعداد 9 هزار و 633 نفر بهبود یافتند.

وی همچنین افزود: از ابتدای بیماری کرونا تا کنون نیز 39 هزار و 41 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

استان اصفهان/ 118 مورد ابتلای جدید ‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار داشت از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و 265 هزار و 151 ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گزارش شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان 427 هزار و 658 نفر بوده که از این تعداد 185 هزار و 454 نفر به همین علت بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه 125 هزار و 26 بیمار کرونایی از ابتدای ورود ویروس منحوس کرونا بهبود یافتند، گفت: متاسفانه تا کنون 17 هزار و 151 نفر نتوانستند در برابر این ویروس مقاومت کنند و فوت شدند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 118 مورد جدید کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی و 95 بیمار کرونایی نیز در این مراکز بستری شدند که حال 84 نفر آنها وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 5 خانواده هم داغدار مرگ عزیزان خود در اثر ابتلا به کرونا شدند.

عقدک تصریح کرد: در حال حاضر با ترخیص 62 بیمار تعداد مجموع بستریان به 409 بیمار با تشخیص ابتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسیده و امیدواریم هر چه زودتر چرخه انتقال بیماری مسری کرونا قطع شود و هیچ بیمار بستری کرونایی نداشته باشیم.

استان کرمان/ بستری 42 بیمار جدید ‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان‌، رحمان جلالی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه فرمانداران سراسر استان موظف هستند که جلسات واکنش سریع شهرستان خود را در روزهای آتی هفته جاری، تشکیل و گزارش و مصوبات آن را به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ارسال کنند اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های بافت و زرند در امر نظارتی با دانشگاه علوم پزشکی کرمان همکاری داشته و گزارش نظارتی خود را به صورت روزانه به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ارسال کنند.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر روز گذشته اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 161 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 89 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 18 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 11 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 5 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 38 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 42 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 43 هزار و 795 مورد رسیده است.

وی به فوت 5 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 114 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 115 هزار و 584 دوز عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 765 هزار و 783 دوز و واکسن تزریق شده نوبت سوم کرونا در استان 67 هزار و 968 دوزاست.

استان خوزستان/ شرایط برای واکسن‌نزده‌ها سخت‌تر می‌شود

سید محمود علوی، امروز سه‌شنبه در نشست ستاد عملیاتی قرارگاه استانی کرونا با بیان اینکه، مراکز دارای کمترین مراجعه کننده، تعطیل خواهند شد، اظهار داشت: با توجه به عبور میزان استقبال مردم از واکسن کرونا در استان از مرز 80 درصد، می‌توان برای بازگشت شرایط به قبل از کرونا تصمیم گیری کرد.

وی افزود: در این خصوص برخی از مراکز اضطراری واکسیناسیون در استان از جمله مراکز ورزشی، علمی و دانشگاهی و یا مدارس و یا سالن‌های عمومی، به جهت امر واکسیناسیون تغییر کاربری داده شده بودند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان تصریح کرد: باتوجه به میزان استقبال از واکسن در استان و لزوم بازگشت فعالیت‌ها به دوران قبل از کرونا، تعطیلی برخی از مراکز اضطراری واکسیناسیون در استان که دارای کمترین میزان مراجعه در شهر را داشته باشند در دستور کار خواهد بود.

علوی در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون در استان گفت: تاکنون بیش از 5 میلیون و 200 هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است که حدود نیمی از آن دوز اول بوده و نیم دیگر آن دوز دوم و سوم بوده است.

وی در خصوص تعداد افراد واکسن نزده در استان خوزستان، ادامه داد: تاکنون حدود 490 هزار نفر از جمعیت بالای 12 سال در استان، واکسن نزده‌اند که باتوجه به تمهیدات جدید ستاد استانی کرونا از جمله جلوگیری از حضور کارمندان واکسن نزده بر سر کار خود و برخی تمهیدات جدید که به زودی اجرا خواهند شد، پیشنهاد می‌شود برای دسترسی راحت با مراکز واکسیناسیون و عدم پرداخت هزینه، هرچه سریعتر این افراد خود را واکسینه کنند.

استان بوشهر/ هیچ موردی از مرگ و میر بیماران ‌ثبت نشد‌

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به اینکه همه شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد اظهار داشت: کاهش مبتلایان و بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر شرایط این استان در وضعیت مطلوبی قرار داده است که رعایت شیوه‌نامه بهداشتی باید همچنان در دستور کار قرار داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تعداد بستری‌های بخش کرونایی اکنون به پایین‌ترین تعداد در آذر ماه رسیده است و اکنون حدود 60 نفر تحت مداوا قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به بستری 60 بیمار در بخش کرونایی مراکز درمانی استان تصریح کرد: اکنون 60 بیمار در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند و این درحالی است که روز گذشته 15 بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب ترخیص شده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته 17 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند افزود: اکنون 6 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که از مجموع بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 4 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به صفر رسیدن فوتی‌های کرونایی تصریح کرد: هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی در 5 روز گذشته در استان بوشهر ثبت نشده است.

کشمیری بیان کرد: تاکنون 2 هزار و 31 بیمار از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به سبب ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 89 هزار و 250 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی از اجرا طرح محدودیت هوشمند کرونا در دستگاه‌های اجرایی و ادارات و سازمان‌ها خبر داد و تصریح کرد: طرح مدیریت هوشمند کرونا در استان بوشهر در 5 مرحله اجرا می‌شود که بر اساس آن تمام کارمندان و کارکنان اداره‌ها باید برای حضور در محل کار واکسن کرونا تزریق کرده باشند.

استان قزوین/ آمار بیماران بدحال کرونایی 55 درصد افزایش یافت 

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 33 درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 48 مبتلای جدید کرونایی در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شدند که این آمار نسبت به روز قبل 12 نفر بیشتر شده است.

جلال رحمانی با اشاره به کاهش 16 درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی گفت: در شبانه‌روز گذشته 38 بیمار کرونایی به دلیل علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار 7 نفر از روز گذشته کمتر است.

وی از افزایش 55 درصدی نرخ بیماران بدحال هم خبر داد و افزود: در حال حاضر 17 بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که این آمار در مقایسه با روز پیش 6 نفر افزایش داشته است.

رحمانی ادامه داد: البته نرخ روزانه مرگ‌ومیر کرونایی در استان قزوین نصف شد و در 24 ساعت اخیر فقط یک بیمار کرونایی جان خود را از دست داد که این آمار یک نفر یا 50 درصد از روز قبل کمتر است‌.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه به کاهش 15 درصدی موارد بهبودیافتگان کرونایی روزانه هم اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز اخیر 29 بیمار کرونایی با علائم قطعی نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار 5 نفر از روز گذشته بیشتر است.

رحمانی ادامه داد: در نهایت آمار مجموع بستری‌های کرونایی فعلی استان قزوین با 2.6 درصد افزایش به 199 نفر رسید که این آمار در قیاس با روز پیش 5 نفر افزایش پیدا کرده است.

استان کرمانشاه/ کرونا 3 نفر دیگر را به کام مرگ کشاند

مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 9 مورد مثبت بستری و 14 مورد بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در کرمانشاه شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته سه نفر فوتی بر اثر ابتلای قطعی به کرونا ثبت شده و تعداد جانباختگان به عدد 2913 رسید.

محمدی گفت: همچنین در این مدت 77 مورد بیمار بستری جدید گزارش شده و 60 نفر نیز بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی افزود: اکنون 159 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و 11 نفر نیز به عنوان بستری موقت رمدسیویر دریافت می‌کنند.

محمدی عنوان کرد: از مجموع بیماران بستری 46 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال 8 نفر از آن‌ها وخیم است.

استان خراسان جنوبی/ بستری 17 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 230 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که 31 بیمار مثبت جدید کرونا شناسایی شد.

غلامرضا شریف زاده افزود: در حال حاضر 165 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 47 نفر کرونا مثبتند و 17 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 3 نفر نامساعد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشده و آمار جان‌باختگان این بیماری همان یک هزار و 251 نفر است.

به گفته وی در ادامه روند واکسیناسیون تاکنون 545 هزار و 937 نفر دز اول واکسن کرونا، 471 هزار و 539 نفر دز دوم و 14 هزار و 642 نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و مجموع واکسن تلقیح شده در استان به یک میلیون و 34 هزار و 188 دوز رسید.

استان کردستان/ آمار فوتی‌های کرونایی صفر شد

آخرین وضعیت کرونا در کردشتان حاکی از شناسایی 37 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تاکنون در استان دارد.

در حال حاضر 191 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند که حال 27 نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم گزارش شده است.

شمار بستری‌شدگان به تفکیک شهرستان‌ها در سنندج 92 نفر، سقز 12 نفر، مریوان 23 نفر، قروه 4 نفر، بیجار 7 نفر، کامیاران 12 نفر، دیواندره یک نفر، بانه 29 نفر، دهگلان 8 نفر و سروآباد 3 نفر است.

بر اساس این گزارش در 24 ساعت گذشته تاکنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت نکرده و شمار فوتی‌ها از ابتدا تاکنون به 1919 نفر رسیده که از این تعداد 836 نفر در سنندج، 304 نفر در سقز، 150 نفر در قروه، 102 نفر در کامیاران، 150 نفر در بانه، 92 نفر در دیواندره، 72 نفر در بیجار، 184 نفر در مریوان، 24 نفر در دهگلان و 5 نفر در سروآباد جان‌باخته‌اند.

انتهای پیام/ی

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …