جمعه , 31 فروردین 1403

جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران+ نقشه

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، طبق آخرین گزارش‌ها از کرونا در جهان و ایران ‌مشخص شد که ابتلاء، بستری و مرگ و میر بر اثر کرونا در اکثر کشورهای دنیا، رو به کاهش است البته چندین کشور از جمله کره جنوبی، ژاپن و استرالیا افزایش بیماری را گزارش کرده بودند که دوباره روند بیماری، بستری و مرگ و میر رو به کاهش بوده است.

‌سویه غالب کرونا در اکثر کشورهای جهان، BA.5 است و سویه جدید BA.2.75 در هند شناسایی و روند ابتلاء به آن، افزایش یافته اما میزان مرگ و میر در این سویه، افزایش نیافته بلکه سرایت زایی بالایی و شباهت زیادی به BA.5 دارد. سویه BA.5 مرگ و میر بالایی ندارد و علل مختلفی از جمله گسترش واکسیناسیون، ایمنی ناشی از ابتلاء در موج‌های قبلی کرونا در این روند، تأثیرگذار است.

اما وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گوید که  خوشبختانه شاهد سیر نزولی کرونا هستیم و آمارها تصاعدی نشده است اما متأسفانه مردم کمی از روند واکسیناسیون خسته شده‌اند. از وضعیت واکسن نزدن مردم نگران هستیم و چون در شرایطی قرار داریم که به فصل پاییز نزدیک و تهویه‌ها کمتر می‌شوند و به خاطر سردی هوا مردم مجبور به قرار گرفتن در محیط‌های بسته هستند واکسن نزدن مزید بر علت بیماری می‌شود.

مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که در هفته اول شهریورماه نسبت به هفته آخر مردادماه، موارد مرگ و میر در 27 استان و بستری بیماران کووید19 در 30 استان روند کاهشی داشته است.

گزارش مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در مورد هفته 132 همه گیری کرونا مصادف هفته اول شهریورماه 1401 نشان می دهد که موارد ابتلا به کووید19 شامل بستری و سرپایی از 28 هزار و 181 مورد در هفته اول مردادماه به 14 هزار و 926 مورد در هفته اول شهریورماه رسیده است.

بنا بر این گزارش، در هفته اول شهریورماه تعداد موارد بستری جدید سه هزار و 537 مورد، تعداد موارد مرگ و میر 327 و تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده 11 هزار و 389 مودر بوده که این آمار در هفته گذشته به ترتیب، 6 هزار و 104 مورد بستری جدید، 430 مورد مرگ و میر و 22 هزار و 77 مورد سرپایی مثبت شناسایی شده بوده است.

جدیدترین وضعیت کرونایی در استان‌ها

استان سمنان/ مراجعه 96 نفر با علائم مشکوک

حجت‌الله یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: امروز 96 بیمار با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به روز گذشته 18 نفر افزایش داشت.

وی با بیان اینکه از مجموع مراجعان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان، 57 نفر مربوط به جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود و 39 نفر نیز مربوط به جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بوده است عنوان کرد: تعداد تست‌های مثبت کرونا در استان سمنان در شبانه‌روز گذشته 11 مورد بوده است که نسبت به روز پیش از آن 6 نفر افزایش داشته است.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، از مجموع این تعداد تست مثبت کرونای در استان سمنان در شبانه‌روز گذشته سهم شهرستان‌های شاهرود و میامی 2 و سایر شهرستان دیگر استان سمنان نیز 9 نفر بوده است.

یحیایی با اشاره اینکه در 24 ساعت گذشته هیچ بیماری در بیمارستان‌های استان سمنان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا بستری نشد بیان کرد: مجموع بستری شده‌ها در بخش کرونای بیمارستان‌های استان سمنان نسبت به روز پیش یک نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته 11 بیمار به صورت سرپایی روند درمانی خود را ادامه دادند عنوان کرد: تعداد بیماران سرپایی در استان سمنان نسبت به روز گذشته 7 نفر افزایش داشته است.

یحیایی با اشاره به اینکه در شبانه روز خوشبختانه مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان سمنان ثبت نشد خاطرنشان کرد: در مجموع 11 بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری‌اند که از این تعداد سه بیمار در بیمارستان‌های شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان و هشت بیمار در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری شده‌اند.

وی گفت: در مجموع و با احتساب بیماران مشکوک به کرونا، در شبانه‌روز گذشته چهار بیمار در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان سمنان بستری شده است و این تعداد نسبت به روز گذشته یک نفر کاهش داشته است.

استان کهگیلویه و بویراحمد/ بستری شدن 60 بیمار در بیمارستان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 24 ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده و شمار قربانیان این بیماری همچنان 1148 نفر است.

محمد غلام نژاد تصریح کرد: هم اکنون 60 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 16 نفر مبتلای قطعی و 6 نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی با اشاره به آزمایش‌های انجام شده در 24 ساعت گذشته تصریح کرد: از 171 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست‌های پی سی آر ورپید تست است 15درصد موارد مثبت بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان روزانه در حال افزایش است، گفت: پیش بینی می شود طی روز‌های آینده آمار بیماران بدحال و مرگ‌های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد.

استان اردبیل/ بستری 5 بیمار در مراکز درمانی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، طی 24 ساعت گذشته، 5 بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند و در حال حاضر 21 بیمار بدلیل ابتلا به کووید19 بستری هستند که از این تعداد 5 بیمار در بخش ICU کرونا بستری بوده و 2 بیمار پس از بهبودی مرخص شده اند و متاسفانه در 24 ساعت گذشته، یک فوتی بدلیل کرونا در استان ثبت شده است.

از عموم هم استانی های عزیز درخواست می کنیم از عادی انگاری بیماری خودداری کنند، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک را فراموش نکنند. همچنین افرادیکه بیش از 6 ماه از آخرین دوز واکسن کرونا آنها گذشته است حتما جهت تزریق واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه نمایند.

قزوین/نرخ ابتلا 23 درصد افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در 24 ساعت اخیر 23 مبتلای کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار نسبت به روز قبل 23 درصد افزایش یافته است.

جلال رحمانی  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 23 درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 23 مبتلای کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار در مقایسه با روز پیش 5 نفر بیشتر شده است.

وی با اشاره به کاهش 15 درصدی موارد روزانه بستری‌های کرونایی گفت: در شبانه‌روز گذشته 22 بیمار کرونایی جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز قبل 4 نفر کاهش داشته است.

رحمانی از افزایش 12 درصدی تعداد بیماران بدحال کرونایی خبر داد و افزود: در حال حاضر 10 بیمار کرونایی با حال وخیم جسمی و ننفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری شده‌اند که این آمار در قیاس با روز گذشته یک نفر افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: نرخ مر‌گ‌ومیر روزانه کرونایی هم در 24 ساعت گذشته صفر بوده و هیچ موردی از مرگ ناشی از بیماری کرونا در شبکه بهداشت و درمان استان قزوین به ثبت نرسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در ادامه به کاهش 30 درصدی موارد بهبودیافتگان روزانه کرونایی اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز اخیر 21 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های قزوین مرخص شدند که این آمار نسبت به روز پیش 9 نفر کمتر شده است. 

رحمانی از کاهش 2 درصدی جمعیت کل بستری‌های کرونایی استان قزوین خبر داد و افزود: در حال حاضر 93 بیمار کرونایی به دلیل داشتن علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شده‌اند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 2 نفر کمتر شده است.

خراسان رضوی/ کاهش 22 درصدی تعداد بیماران ‌

محمد پهلوان کاشی رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت:در حال حاضر 211 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا درمراکز درمانی استان بستری هستند که 157 نفر از این تعداد در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 51 بیمار مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت ویژه استان بستری هستند که 41 نفر از این بیماران در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت هستند تصریح کرد: دریافت واکسن و تکمیل واکسیناسیون نقش موثری در جلوگیری از بدحالی بیماران مبتلا به کرونا دارد.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:در یک روز گذشته 79 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که 63 نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته 436 نفر به صورت سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و واکسیناسیون مهمترین عامل در خروج از موج هفتم کرونا و کنترل همه‌گیری محسوب می‌شود.

استان بوشهر/ کمتر از 10 درصد تخت‌های بیمارستانی در اشغال بیماران

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، حسن ملکی‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر نسبت به اوایل شهریور ماه کاهش قابل توجهی یافته است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از بستری 42 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: از این تعداد 4 بیمار کرونایی هم تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر  با بیان اینکه کمتر از 10 درصد تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر در اشغال بیماران کرونایی است اضافه کرد: روز گذشته 22 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند و 25 بیمار نیز با حال خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

 ملکی‌زاده با اشاره به فوت یک بیمار کرونایی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: تعداد جان‌باختگان کرونا در استان بوشهر به 2 هزار و 226 نفر رسید.وی تعداد کل مبتلایان به کرونا در استان بوشهر را از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون 108 هزار و 466 نفر اعلام کرد.

آذربایجان‌غربی/ کرونا جان 3 نفر دیگر را گرفت

محمدامین ولیزاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته، 68 بیمار دارای علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان آذربایجان‌غربی بستری شده‌اند که از این تعداد 26 بیمار قطعی کرونایی هستند.

وی افزود: تعداد مبتلایان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، به 365 هزار و 234 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: در شبانه روز گذشته 3 نفر به تعداد فوتی‌های کرونا در استان افزوده شده که با این تعداد، کل فوتی‌های کرونا از ابتدا تاکنون به 7 هزار 713 نفر رسید.

استان کرمان/ بستری 82 بیمار ‌در بیمارستان‌ها

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت از  12 شهریور، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز استان کرمان از 7 مورد به صفر کاهش یافته و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی همچنان 9 شهر است؛ همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از 7 شهر به 14 شهر رسیده است و متاسفانه هیچ شهری در استان کرمان در وضعیت آبی کرونایی قرار ندارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19، تا روز گذشته، اظهار داشت: 20 مورد مثبت بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که از این تعداد 8 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 2 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و 10 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 82 نفر است، گفت: در 24 ساعت گذشته یک مورد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا گزارش شده و مجموع جانباختگان کرونا در استان کرمان به 5 هزار و 810 نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن تزریق شده جمعیت بالای 12 سال در استان کرمان را 2 میلیون و 360 هزار و 968 دوز واکسن تزریق شده نوبت اول، 2 میلیون و 96 هزار و 546 دوز واکسن تزریق شده نوبت دوم، 931 هزار و 772 دوز واکسن تزریق شده نوبت سوم و 100 هزار و 340 دوز واکسن تزریق شده نوبت چهارم است.

انتهای پیام/511/

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …