جمعه , 14 اردیبهشت 1403

تفاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه و فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به امضا رسید

مدیر حوزه علمیه استان البرز روز شنبه در نشست با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که با هدف امضای این تفاهم نامه برگزار شد، گفت: این ۲ مجموعه دارای وظایف و حوزه های کاری مشترکی هستند که باید در راستای تعاون و همکاری هر چه بیشتر از امکانات و ظرفیت های موجود را با هدف خدمت به مردم استفاده کرد.

حجت الاسلام «صادق خویینی» افزود: در واقع ارتقای فضایل اخلاقی، ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تعالی بخشیدن به ارزش های والای اسلامی از اهداف و حوزه های کاری مشترک بین حوزه علمیه و اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی است که با انعقاد این تفاهم نامه، زمینه برگزاری برنامه های مشترک برای اجرایی ساختن این اهداف هر چه بیشتر حاصل خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای ارتقای فرهنگ عمومی و تحقق منویات نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر اقدام و چاره اندیشی برای کاهش آسیب های اجتماعی، بر اساس این تفاهم نامه ضمن تجهیز یک مجموعه در اداره کل ارشاد، نسبت به اجرای طرح مشاوره فرهنگی و روان شناسی با عنوان سماح اقدام خواهیم کرد.

خویینی خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم مرد تا ضمن توجه هر چه بیشتر به آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق نسل جوان را به ازدواج صحیح و بهنگام تشویق کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با اقداماتی از جمله تحکیم بنیان خانواده،افزایش صمیمت زوجین، اصلاح و بهبود روابط والدین و فرزندان با روش هایی مانند برگزاری کلاس های گروهی آموزشی و مشاوره اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه ضمن بهره مندی از ظرفیت اساتید استان در راستای کاهش معضلات اجتماعی و افزایش سطح فرهنگ عمومی نیز اقدام خواهیم کرد گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین مدیریت حوزه علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوعاتی از قبیل برگزاری کلاس های ارتقای سواد رسانه‌ای، تجهیز کتابخانه ها، راه اندازی دارالقرآن،تجهیز و حمایت از اجرای طرح های پژوهشی و تحقیقاتی، معرفی مشاهیر و علمای استان، حمایت از تشکیل کارگروه های مشاوره خانواده و مشارکت در برنامه ها و مراسم های هر ۲ طرف مورد تاکید قرار گرفته است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …