جمعه , 7 اردیبهشت 1403

تشکیل پرونده طلاق در استان البرز افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج، به نقل روابط عمومی دادگستری استان البرز، حسین فاضلی هریکندی در کارگروه  اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان البرز، اظهار داشت: مرکز تخصصی مشاوره پیش از طلاق دادگستری استان البرز سالیانه به 6 هزار مراجعه کننده خدمات مشاوره ارائه می کند.

وی افزود:35 درصد از میزان مراجعه به این مراکز منجر به صلح و سازش می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به  اینکه در 8 ماهه نخست سالجاری، 1460 مراجعه به مراکز مشاوره خانواده انجام شده که در حدود 13 درصد منجر به سازش شده است، بیان کرد: دخالت خانواده طرفین، بیکاری و نبود درآمد کافی، عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی و اختلال روانی از جمله موارد متعدد درخواست طلاق در استان است.

فاضلی هریکندی با اعلام افزایش آمار تشکیل پرونده طلاق در سطح استان البرز در 6 ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه در سال 98 و نیز سال 99 تاکید کرد: شرایط کنونی و برطرف کردن زمینه های وقوع طلاق نیازمند اقدامات نظام مند، یکپارچه و منسجم از سوی همه دستگاه‌های مسئول در استان برای کاهش طلاق و صیانت از نهاد خانواده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز اجرای طرح‌های “هجرت” و “هور” با هدف باز اجتماعی کردن زندانیان جرایم اجتماعی در استان را یکی از طرح های موفق دادگستری برشمرد و گفت: در 8 ماهه امسال اجرای این طرح ها در ندامتگاه‌های استان، منجر به مرخصی منتهی به آزادی، مرخصی، آزادی با اخذ رضایت شاکی، آزادی مشروط، تعلیق مجازات، عفو و پابند الکترونیک برای 1601 زندانی شده است.
فاضلی هریکندی با بیان اینکه پیشگیری از رشد و گسترش حاشیه نشینی در دستور کار کارگروه پیشگیری از حاشیه نشینی بوده است ، متذکر شد: اقدامات قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییرکاربری، همچنین تشکیل کمیته مشترک مابین دستگاه‌های عضو کمیسیون ماده 100 و نظارت بر عملکرد آن در کنترل تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز موثر بوده است. 

وی با استقبال از پیشنهاد استاندار البرز برای ایجاد قرارگاه اجتماعی استان، گفت: در زمینه آسیب‌های اجتماعی دستگاههای مختلف وظایف متعددی دارند و کارگروه‌ها و شوراهای متعددی هم مسئولیت دارند و قرارگاه اجتماعی می‌تواند ضمن ایجاد وحدت رویه و انسجام در اقدامات دستگاه‌های متولی، موجب اثربخشی بیشتر اقدامات شده و از فعالیت‌های جزیره‌ای در این حوزه جلوگیری کند.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …